fbpx

Talk-a-bot – kommunikáció kint és bent

Gyorsan jött, és hamar stratégiai megállapodásban konkretizálódott üzleti, szakmai kapcsolatunk a Talk-a-bot csapatával. A vállalati kommunikáció izgalmas terepén működünk együtt mostantól fogva. Jó hír ez nemcsak nekünk, az Ispiro Consulting csapatának, de a kommunikációval bajlódó vállalatoknak is, hiszen mostantól egyedülállóan komplex megoldás érhető el számukra. Deliága Ákos társalapító CEO-val beszélgettünk.

Indítsunk egy rövid bemutatkozással!

A Talk-A-Bot egy nagyvállalati chatbot szolgáltató, amely mára Európában és Szingapúrban is rendelkezik irodákkal. Cégek kommunikációjának automatizálásával foglalkozunk. Abból a felismerésből indultunk ki, hogy nagyon sok vállalat áldoz indokolatlanul sok időt és pénzt az ismétlődő kommunikációs feladatokra. Ennek automatizálása, csatornázása a feladatunk. A sztori egyébként egy amerikai tanulmányúton indult, onnan jött az ötlet, és innentől nagyon gyorsan peregtek az események: egyetemi gyakorlati témaként kidolgozott üzleti terv, Nasdaq, Viber, fejlesztések, startup alakítása, befektetők, világpiaci ambíciók, és most veletek, az Ispiro Consultinggal is izgalmas együttműködés küszöbén állunk.

2020 – érdekes módon – új lendületet hozott a termékfejlesztésben is.

Valóban, a Covid több olyan kérdést vetett fel, amelyre válaszokat kellett adnunk nekünk is. Az elsősorban marketing eszközként, illetve automatizált erőforrásként, külső kapcsolattartásra pozícionált chatbot termékünk mellé egy befelé irányuló platformot is kifejlesztettünk, amely a vállalatok belső, munkatársakat célzó elérését hivatott támogatni egyszerűen, gyorsan, praktikusan, mindenféle hókusz pókusz, vagy előzetes technikai tudás nélkül.

Tavasszal ezt a magyar vállalatok részére ingyenesen elérhetővé is tettétek

Így van, ahogyan – ha jól tudom – ti is felajánlottátok partnereiteknek a támogatást a nehéz helyzetekben, mi is úgy gondoltuk, hogy a digitális átállás, a tavaszi bezárkózás, a kapcsolattartás nehezebbé válása miatti problémákat segítünk kezelni a Cheq Krízis nevű csevegő robottal. Ezzel egyrészt konkrétan segíteni tudtunk, másrészt a termék önmagát mutathatta így be a cégeknél.Ügyfélelőny pedig abban mutatkozott meg, hogy a könnyen kezelhető platformunk révén szrosabbá válhatott a vállalat és az alkalmazott közötti kapcsolat, hiszen érdeke volt a cégeknek, hogy mindenkiról tudják, egészséges-e, munkaképes-e, a dolgozók pedig látni szerették volna, mik a változások és hogyan alakul a cég az új helyzetben.

A külső kommunikációs eszközök mellett most beszéljünk konkrétan a belső kommunikációs platformról!

Ez a termék a Cheq, amely elsősorban olyan vállalatoknak ideális, ahol nagy számban dolgoznak egyébként nehezen elérhető munkatársak: akiknek nincs céges számítógépük, vagy fizikailag szétszórtan, nagyobb távolságban dolgoznak egymástól. Ilyen cégek például a gyárak, ahol fizikai (kékgalléros) kollégákkal kell a kommunikációt megszervezni.

A Cheq egy egyszerű, mégis egy komplex kommunikációs eszköz, egy kétirányú, interaktív csatorna, ahol a munkatársak is jelezhetnek, kérdezhetnek, kommunikálhatnak a vezetőikkel. A vezetők, a HR osztály, vagy mondjuk az EHS csapat közvetlenül tud üzenni, tájékoztatni fontos, aktuális dolgokról, mint például a műszakbeosztás változása, busz menetrend, higiéniai információk. De alkalmas gyors, akár napi szintű felmérésekre, hangulatbarométerre, gyors statisztikák készítésére. Különösen alkalmas válságkommunikációs platformnak, hiszen a rendkívüli üzenetek késlekedés nélkül, jól beazonosíthatóan jeleníthetők meg a munkatársak mobil telefonján, így azonnal, gyorsan mehet a tájékoztatás, a riasztás.

Az is fontos, hogy minden mérhető, nyomon követhető. Egy üzenet kiküldésének elérési hatékonysága tapasztalataink szerint 3 órán belül 80 %. Látható, kit nem ért még el az üzenet, így erre koncentrálva tehető teljessé a tájékoztatás, aki nem olvasta el, azt a HR közvetlenül felhívhatja. Megoldásunk a Viberen alapul, ennek előnye, hogy megbízható és ismert kommunikációs platform. Olyan környezetben működik tehát, amely nem idegen a munkatársak körében. Gombokat kell csak nyomkodni, egyszerűen lehet használni. Mindezek révén erősödik a munkatársi tájékozottság, ezáltal nő a bizalom, az elkötelezettség, nagyobb a transzparencia. Csökken a pletyka – ez ugye a ti területetek is, – az anonim kérdés beküldési funkció révén összegyűjtött kérdésekre folyamatosan Q and A készíthető, így a munkavállalók azt érezhetik, folyamatosan releváns információkat kapnak a vezetőktől.

Mit vártok az Ispiro Consultinggal kötött együttműködéstől?

Nagyon gyorsan egymásra tudtunk hangolódni, talán nem véletlenül. Nekünk remek eszközünk van, ti pedig a vállalati belső kommunikációs közeget, rendszereket fejlesztitek, elemzitek és támogatjátok. Ha le akarom egyszerűsíteni, akkor nálunk van az eszköz, nálatok a tartalom menedzsment és a kommunikációs kompetencia. Ez így egyben, egymással összefüggésben kivételesen hatékony, komplex megoldást ad. Azt remélem, hogy mindezt a felhasználók is vissza fogják igazolni.

Kapcsolódó bejegyzések