fbpx

Leng az inga

Óriásit nőtt a munkanélküliség ahhoz képest, hogy évek óta a tejes foglalkoztatottság határán mozgott a gazdaság. Az elmúlt évek vezetői dilemmái között az első háromban egészen biztosan benne volt a munkaerőhiány kezelése. Szinte nem volt olyan szakma, pozíció, amelyből elegendő ált volna rendelkezésre: az altatóorvostól az operátorig, a call center munkatárstól a villamosmérnökig, a kőművestől a pincérig mindenki lábon elkelt, már ha akart is dolgozni. Nem csoda, hogy az Employer Branding, mint rövid távú megoldás ígérete vált az egyik vezető témává. Konferenciák, kreatív ötletek, csapatépítők és Youtube videók formájában ki-ki megtalálhatta a meggyőződése, hite szerinti legjobb megoldást. Hogy ezek valóban működtek-e, az mostanában fog kiderülni. Becsábítani ugyanis akár sikerülhet is a megfelelő szakembereket, ám hogy hogyan viselkedik majd az adott szervezet, amikor lecsökken a rendelésállomány, megáll az eladás, miközben a költségek változatlan szinten maradnak, az már más kérdés. A választ a sajtóból, illetve saját ismeretségi köréből mindenki meg is kaphatta: munkaidőcsökkentések, rendelkezési állományba utalás, fizetésnélküli szabadság, elbocsátás, átsorolás, szinte minden változattal találkozhattunk.

Felmerülhet tehát a kérdés, hogy az Employer Branding akkor mit is jelent pontosan, mi a kiterjedése, hatásköre, mértékegysége, és kinek mi a dolga vele. És főleg, depresszió, visszaesés, csökkenés esetén hogyan is kell azt értelmezni. Tartok tőle, erre sokan csak most kezdenek ráeszmélni. Baj ez? Nem feltétlenül. Az üzlet, a verseny már csak olyan, hogy folyamatosan tanulunk. Elemezzük a történteket, igyekszünk megérteni az összefüggéseket és levonni a szükséges következtetéseket. Az Employer Branding izgalmas terület, fontos téma, de semmiképpen sem szexi eszközök ad-hoc, kampány szerű bevetésétől fog működni. A márkaépítés hosszú távú stratégiai feladat, amelynek része a munkáltatói márka is. Ez pedig kultúra, értékrend kérdése, amellyel nem csak a vezetésnek, de minden munkavállalónak azonosulnia kell. Valódi erejét és fejlettségét a nehéz időszakok mutatják meg. Tartok tőle, hogy sok helyen ki fog derülni, hogy a király meztelen. De semmi baj, az inga lengése időről időre segít kijózanodni és rámutatni arra, hogy sohasem lehetünk elég okosak, a tegnap sikeres modelljei ma már nem feltétlenül működnek. Helyüket átveszik újak, olyanok, amelyek bár kevésbé látványosak, tartosabb hatást eredményeznek.

Kapcsolódó bejegyzések