Lassan két évtizede, hogy sikeres üzletember ismerősöm autóvásárlásra adta fejét és befáradt az egyik prémium márka akkori képviseletére, egy budapesti szállodába. Az akkor még éppen bimbódzó kapitalizmus korában belefért, hogy stencilezett, kézzel javítgatott árlisták és kalkulációk képezték a sok tízezer márkás autó hivatalos dokumentációját, az eladó pedig nagyjából annyit tudott a két kiszemelt autó közötti különbségről, hogy az egyik drágább, és ezért nyilván jobb, mint a másik. Örült a vevő, hogy egyáltalán már kapható ilyen drága portéka itthon is. Az autót aztán át is vette és használta egészséggel, hosszú évekig. A minap aztán egy másik történetet hallottam, amiről amúgy a fenti emlékek eszembe jutottak. Szintén prémium kategóriás autó vásárlása lett aktuális, és egy ilyen tranzakció menetéről az ember csupa álomszerű helyzetet képzel el: már a megkereséstől, a vásárlási szándéktól megtisztelt vezérképviseleti munkatárs, illatozó kávé melletti kedélyes beszélgetés, mosolygó, minden problémát megoldó ügyfélszolgálat, bőrbe kötött ajánlat és dokumentáció. Nos, kedves olvasó, a helyzet ennél kijózanítóbb: a vevő rendszertelenül pdf-be másolt, mailen átküldött tájékoztatókat kapott, kusza információs anyagokat bogarászhatott, kézzel, tollal korrigált költségsorokon ámulhatott, telefonon lepattintós személyzettel vitatkozhatott. Az autót ezek után azért persze megvásárolták, de a vásárláshoz kötődő élmény, a márkától várt minőségérzet, a lojalitást erősítő plusz faktor ezúttal elmaradt. Kár érte. De legalább megnyugodhatunk: Magyarországon az idő lassan múlik, sőt, néha úgy tűnik, meg is áll.

Kapcsolódó bejegyzések

A munkaerő-megtartás problémáira nincs gyors megoldás, nincs vízzel bevehető pirula, de a cégen belüli pletyka és a kommunikációs dugulások megértése … Tovább

Mi köze egy hangyának egy vállalat profitjához? A vállalatok belső működéseit, kommunikációs viszonyait, fejlődésüket elemezve érdekes, izgalmas, tanulságos összefüggésekre bukkanhat … Tovább
A növekedés megtorpanása akár egy jó lehetőség is lehet számunkra, ha képesek vagyunk kezünkbe venni a történések irányítását. A sokak … Tovább

12 éve írtunk először a csökkenés menedzselésének speciális feladatairól, és azóta kilencszer kellett elővennünk a témát, újra és újra. Nincs … Tovább
Csodáljuk a Ferrarikat. Miért is? Mert gyönyörűek. Persze elképesztően gyorsak, ördögien hangosak, félelmetesen kihegyezettek, de mindenekelőtt csodálatosan szépek. Ha nem … Tovább
2015 óta élünk az egyre akutabb munkaerőhiány korszakában, ami ma már mind mennyiségi, mind minőségi értelemben igaz. Ha van is … Tovább
Mit tesz az ember, ha elromlik a garázskapu motorja, ha eldugul az ereszcsatorna, ha zárlatos lesz a mosógép, vagy éppen … Tovább

Egy konferencia akkor jó, ha általa gondolati morzsákkal lesz gazdagabb az ember. Én egy kisebb cipónyira elegendő morzsát gyűjtöttem magamnak … Tovább
Megdöbbentett, amikor egy tanulmányban azt olvastam, a munkavállalók milyen nagy hányada nem is tudja igazán, mi a valós értelme napi … Tovább

Az elmúlt 15 évben sok tucatnyi vállalat működését segítettük kommunikációs koncepcióval, stratégiával, fejlesztéssel. Egy-egy ilyen feladatot mindig alapos feltárással indítunk … Tovább

2010 nyarán és őszén két különleges céggel ismerkedtünk meg. Augusztusban a lövői Roto Elzett Certa, októberben pedig a NEXON lett … Tovább

Nem unatkoznak azok, akik a munkaerőpiacon tevékenykednek. Így van ez a Pannon-Work-kel is, akik az egyik meghatározó szereplők a munkaerő … Tovább
Bajban ismerszik meg… A mondás valós tartalmát mostanában tapasztalhatjuk majd meg, amikor nagyjából mindenkinek problémái lesznek. A helyzetben a legmorbidabb … Tovább
Tudja ön, hogyan született a világ legrandább autója? Járműfüggők már biztosan elolvasták a Totalcar mai cikkét, és ismét, sokadszorra elszörnyülködtek … Tovább

Majd a jövő hónap hetedikén elindul a projekt, és utána megy minden, mint a karikacsapás. Vagy mégsem? A projektkommunikáció jelentőségéről már írtunk … Tovább