Vajon több rozsos kenyér fogy-e, ha egy kenyérgyár munkatársai blogolnak? Több autót tud-e eladni egy használtautó kereskedő, ha vicces kommentekben méltatja a kínálatban kapható járgányokat az interneten? Egyáltalán, hogyan kell manapság a kommunikációs tennivalókkal kalkulálni egy vállalatnál, úgy általában? Nos, úgy általában nyilván nincs erre válasz, konkrétan viszont érdemes elgondolkodni azon, hogy hol is tartunk az „elérés” kérdésével, kinek kit érdemes és hogyan hatékony elérnie, és ebben milyen kommunikációs tennivalóink lehetnek. Nagyon fordult a világ ugyanis az elmúlt 5 évben. Amit erről a kérdésről tanulni lehetett, az a legtöbb esetben nem, vagy már nem úgy igaz. A vállalati kommunikációs csoportok, osztályok sokszor lógnak a levegőben, mert kimozdultak helyükről a korábbi viszonyítási pontok. A vállalati belső kommunikáció felértékelődött, és átlépett a „faliújság, hírlevél, állománygyűlés” háromszögön, a reklám eszköztára főleg az interaktivitás megjelenésével új dimenziókba lépett, a PR pedig a média demokratizálódásával jelenleg a levegőben lóg. A sokszor eszköz-logikájú kommunikáció menedzsment és büdzsé tervezés megközelítését el lehet felejteni, és végiggondolni, hogy mit is lehetne, kellene tenni, hogy az a bizonyos elérés megvalósulhasson, vagyis eljuthasson a márka, a termék-szolgáltatás, vagy a társadalmi üzenet oda, ahová azt szánták. „Kommunikáció, újratöltve”! Hangozhatna a jelszó, ha szlogent keresnénk, ám ez az újratöltés nem egyszerű dolog, hiszen nem csak a rutinokkal, a beidegződésekkel, a rendelkezésre álló szakértelem újraértelmezésével kell szembesülni ilyenkor, de az üzleti modell, a folyamatok egészével, általában pedig a változásokhoz való viszonyunkkal is. Márpedig tovább kell lépni, hiszen a világ nem vár meg, nem ad időt az átállásra. Van, hogy be kell vállalni: Learning by doing – vagyis miközben csináljuk, megtanuljuk, hogy hogyan is kell. Ám ha mindeközben szem előtt tartjuk az üzlet logikáját, a vevői akarat, a kereslet primátusát, a minőség, a kiválóság folyamatos igényét és a megkülönböztethetőség szükségességét, nagyot nem hibázhatunk, sőt a nap végén a mi rozsos cipónk vagy éppen eladó autónk üzenete jut majd célba.
Kapcsolódó bejegyzések
A Facebook a csúcson van, és lassan elindul a hanyatlása – olvasom az éppen a Facebookra kitett publikációban. Képtelenség ugyanis … Tovább
„Egy integrált vállalatirányítási rendszer bevezetése nagyjából úgy hat egy vállalatra, mint amikor egy pogácsaszaggatóval tésztát formázunk: a szaggatóformán belüli tésztát … Tovább
Miért is pont a portugáloktól tanuljunk? Az interkulturális tanulmányok az üzleti élet bemutatásakor leginkább a német, a japán, az észak-amerikai, … Tovább
Mit tesz az ember, ha elromlik a garázskapu motorja, ha eldugul az ereszcsatorna, ha zárlatos lesz a mosógép, vagy éppen … Tovább
Mindig irigykedve figyelem Olaszországot, amely amellett, hogy lazán veszi az életet és meg tudja élni a mindennapok szépségeit, sikeres, erős … Tovább
Az elektronikus levelezés talán az egyik legnagyszerűbb dolog a vállalati kommunikációban. Mára viszont szinte alig akad munkahely, ahol ne panaszkodnának … Tovább
Egy kommunikációs szempontból igencsak tanulságos eseménnyel indult az év, melynek során a Music FM rádió szilveszteri bulijával szaladt bele méretes … Tovább
Vezetőnek lenni különleges lehetőség, egyben mérhetetlenül komoly feladat: másokat vezetni, másokért felelősséget vállalni, másokból kihozni a lehető legtöbbet úgy, hogy … Tovább
Miért, mit hozzon? A Coca Cola trónfosztásától hangos a szaksajtó a Best Global Brands 2013. évi listájának publikálása óta. Valóban, … Tovább
A régi viccben egy kakas strucctojással érkezik az ólba. „Tisztelt hölgyeim, nem akarok senkit kritizálni, de azért nézzék csak, máshol … Tovább
A pletyka a magánéletben és a biznisz világában is jelentős hatással bír, közösségépítő és kohézióképző ereje van. Legfőbb jellemzője a … Tovább
Egy kedves hölgyismerősöm gyakran mondja, hogy a nőket nem szabad hibáztatni a csacsogás-kényszerük miatt, hiszen ez az őskorból rajtuk maradt … Tovább
Sokan vagyunk, akik “rákattantunk” a virtuális közösségekre. Vagyunk jó páran, akik a barátkozás mellett szakmai kapcsolatokat is ápolnak itt, és bizony … Tovább