fbpx

Powered Corporate Communications

Powered Corporate Communications – így foglalhatjuk röviden össze az Ispiro Consulting vállalati kommunikációs megközelítését. Mit is jelent mindez?

Vállalati kommunikáció minden szervezetben létezik. Van, ahol spontán alakul ki, ennek megfelelően igaz rá Mérő László mondása, hogy az evolúció gányol, tehát tele van vadhajtással, zsákutcával, félbehagyott kezdeményezésekkel. Ettől persze akár még jól is működhet. Aztán van a tudatos tervezés és szervezés eredményeként felépített belső információs rendszer. Ez még nem feltétlenül recept a sikerre, hiszen jól ismerjük a túl naggyá vált szervezetek vergődését, amelyek saját belső struktúrájuk alatt rogyadoznak, saját szabályaik lassítják le őket.

És létezik olyan lehetőség is, amelyben a vállalati kommunikáció valódi erőforrássá, versenyelőnnyé, innovációs közeggé alakítható. Ezzel foglalkozunk mi is. Igazi ereje van ugyanis az együttműködésnek, amely összeköti a szervezetben dolgozókat. Átgondolt folyamatok, egymáshoz kapcsolt tevékenységek, bevont, felhatalmazott vezetők és munkatársak, akadálymentesített információáramlás – ez a dolog lényege. Ma már senki sem vitatkozik azzal a ténnyel, hogy a gyors reagálás siker egyik fő feltétele. A rugalmas alkalmazkodás azonban könnyen káoszhoz is vezethet, ha nincs meg a vezérlőelv, ha hiányzik a mindenki által ismert, elfogadott és támogatott értékteremtési ív. A helyzetet minden pillanatban uralni kell, és nem egyszerű feladat. Mi kell hozzá?

Mindenek előtt transzparencia, vagyis a dolgok általános átláthatóságának és megértésének lehetősége. Bizonytalan, éppen ezért komplexusos vezető sosem enged transzparenciát, hiszen hamar kiderülhet, hogy a király meztelen. A vezető, a vezetés magabiztossága a kiindulópont. Aztán kell hozzá annak a belátása, hogy a kommunikáció külön stratégiai terület, annak minden összefüggésével, hatásmechanizmusával, hozzáadott értékével. Kell hozzá érdemi tartalom, áramvonalasított (mondjuk úgy: lean) eszközrendszer, és a mindezt értő módon kezelni tudó kompetencia.

A kommunikáció versenyelőny, a kommunikáció juttatás, a kommunikáció kohézió – vagyis igazi, valódi erőforrás: Powered Corporate Communications.

Kapcsolódó bejegyzések