Aki vezetett már be cégéhez vállalatirányítási rendszert, állt át lean módszertanra, migrált új informatikai architektúrára, vagy átélt szervezeti átalakítást, magyarul részese volt összetettebb, komplex céges projekteknek, annak talán nem újdonság az a statisztika, hogy ezen projektek meglepően nagy száma nem az eredeti céllal, időkeretben, és/vagy költségekkel valósul meg. Az ok pedig egyszerű: egy bonyolult változtatás a megszokott rendszerekben a legritkább esetben vált ki osztatlan lelkesedést az érintettek körében, ami aztán hamar rezisztenciává, vagy nyílt bojkottá is válhat. Mindez onnan jutott ismét eszünkbe, hogy a napokban megjelent hírek szerint az SAP felhasználóknak újra hamarosan komoly projekteket kell indítaniuk, mivel a szoftver óriás jelenlegi SAP ECC és korábbi rendszereinek támogatása 2027-ben véget ér. Jön az SAP S/4HANA, vagyis előbb-utóbb váltani kell.
Egy projekt olyan egyszeri vállalkozás, melynek célja, hogy egyedi terméket, szolgáltatást vagy végeredményt hozzon létre. Tehát nem építhet protokollokra, rutinokra, alapeleme a változtatás, amelyhez nem egyszerű együttműködést, támogatást szereznünk. Sokszor beszéltünk már arról, hogy az együttműködést kommunikációval, információcserével lehet hatékonyan kialakítani. Különösen igaz azokra az esetekre, ahol – a projektek jellegéből adódóan – ideiglenes, alkalmi csapatok jönnek létre, akik nem feltétlenül ismerik egymást, más-más rendszerekben, csatornákon, stílusban kommunikálnak egymással. Őket kell(ene) egy irányba állítani, és úgy szervezni a dolgokat, hogy a napi munkavégzés (Business as Usual) mellet a projektre is kellő idő és figyelem jusson.
Létezik a projekt kommunikáció módszertana, amely a szervezeti kommunikáció alapelveinek speciális adaptálása révén éppen az ilyen projektek sikeres megvalósítási esélyeit javítja, nem kis százalékban. Erről, és hasonlóan izgalmas és fontos vállalati kommunikációs lehetőségekről is örömmel adunk részletesebb tájékoztatást mindannak, akinek támogatásra lenne szüksége.