A legtöbb vállalati terv optimista, és nem véletlenül, hiszen egy cég alapítása mögött mindig komoly motiváció bújik meg. Ezek a tervek arra épülnek, hogy a termék jó, a vevő venni akar, a konkurens meg valamiben biztosan mögöttünk kullog. Aztán elindul a cég és haladnak is a dolgok, szerencsés esetben a tervezett tempóban, ritkán még annál is gyorsabban, a leggyakrabban pedig – valljuk be – kisebb-nagyobb döccenőkkel. De haladnak, és ez a legfontosabb. Az üzletmenet szerevezése, fenntartása, az ügyfelek kiszolgálása, az adminisztráció, vagyis a napi rutin könnyen beszippant, leköti az energiákat, és valamelyest óvatlanná tesz. Korábban már írtunk arról, hogy az egyik ilyen tipikus óvatlanság az üzletfejlesztés elhanyagolása, amely a cég jövőjét veszélyezteti. (Az Ispiro Consulting válasza erre részben a már szintén említett Heuréka Klub lett, ahol partnereinkkel intézményesített módon „kényszerítjük” magunkat és egymást arra, hogy innovatívak, kreatívak maradjunk, vagyis gondolkodjunk azon, hogy mi lesz holnap, holnap után). A másik veszély az esetleges válságokra, különleges helyzetekre való felkészülés elmulasztása. Miért fontos erre odafigyelni? Mert bárkivel bármi megtörténhet. És az a fránya gonosz manó biztosan onnan támad majd, ahonnan nem számítunk rá. Még veszélyesebbé teszi a helyzetet, ha nem az alaptevékenységünk körében keletkezik zűr, hanem ott, ahol kisebb a ráhatásunk, ám függőségünk erős. Ilyen például, ha piacunkon történik bizalomvesztés, egy konkurens botlik meg és rombolja le a szektor hitelességét, vagy fogyasztóvédelmi, egészségügyi, jogi aggály kép fel. De fel kell készülnünk balesetre, pénzügyi, munkaügyi, minőségi, vagy éppen kommunikációs problémákra is. És hogy hogyan? Profi tervvel, folyamatokkal, felelősökkel, riadólánccal, és mindezt mélyen a céges struktúrába ágyazva, és frissen, aktuálisan tartva. Nem könnyű feladat, de ha helyzet van, egy válságterv mindennél hasznosabb lehet!
Kapcsolódó bejegyzések
Ahogy a mondás tartja, az ördög nem alszik. Akkor sem, amikor épp a boldog, fejlődést előrejelző békeidőket éljük, ahogy ezt … Tovább
Május 15-tól egy hónapon át vehető igénybe a GOP-2014- 3.3.4. pályázat, melyet a versenyképes IT szektor támogatására szervez az IVSZ. … Tovább
Blokádra, tüntetésre, útlezárásokra ébredtek a gyanútlan pestiek január 18-án reggel. A taxisok egy részénél a jelek szerint most telt be … Tovább
Az elmúlt 15 évben sok tucatnyi vállalat működését segítettük kommunikációs koncepcióval, stratégiával, fejlesztéssel. Egy-egy ilyen feladatot mindig alapos feltárással indítunk … Tovább
Mindennek ára van. Azt, hogy ez az ár milyen legyen, elvileg a piacgazdaság dönti el, hiszen a verseny nem tűri … Tovább
Ülök egy szakági kiállítás hivatalos megnyitóján. A kiállítási csarnokban a szokásos zsivaj, zenefoszlányok, speeker motyog a mikrofonba az egyik standon, … Tovább
Miért, mit hozzon? A Coca Cola trónfosztásától hangos a szaksajtó a Best Global Brands 2013. évi listájának publikálása óta. Valóban, … Tovább
Kevesebb szó esett mostanában oldalainkon a kis- és közepes vállalkozásokról, pedig ha valahol nagy szükség van tudatos piacépítésre, stratégiaalkotásra, marketing, … Tovább
A klasszikus reklámfelfogás szerint a reklám szerepe a tájékoztatás, az informálás, a rossz döntésektől való megóvás, vagyis a választás szabadságának … Tovább
A gyártó, termelő vállalatok kommunikációjának kutatásával, hatékonyságuk javításával, a belső viszonyoknak az üzleti célok szolgálatába állításával évek óta foglalkozunk. A … Tovább
2011-ben ért a csúcsra a blog műfaja a kritikus tömeget tekintve. Ezt nem más állította a minap az MRSZ médiaköltés konferenciáján, mint … Tovább
Éppen húsz éve annak, hogy egy szürke őszi estén néhányan az akkor informatikai cégek marketing vezetői közül úgy döntöttünk, hogy … Tovább
A szépemlékű 60-as, 70-es években elő-előfordult, hogy egy család viszonylag drága televíziót vásárolt. Egyrészt azért, mert már megtehette, másrészt – … Tovább
Nyárhoz közeledve, vagy éppenséggel az év vége felé sokszor érzi az ember, hogy elfogyott az energiája. Mintha kifogyott volna a … Tovább
Az év végén még csak 5-ik születésnapjukat ünnepelték, ám a hazai szervezetfejlesztési, szervezetdiagnosztikai piacon már évek óta meghatározó szerepet játszanak. Megoldásaik … Tovább
