Egy vállalat legértékesebb vagyona a munkatárs. Na, ja, ez az állítás nagyjából annyira vált hiteltelenné az elmúlt években, mint hogy a legfontosabb az ügyfél. Kár, pedig de jó is lenne azt hinni, hogy egy cég küldetése a vevő kiszolgálása, aki aztán pénzt fizet az áruért, amiből fejleszteni, növekedni lehet, és nagyon sok ember megélhetése származhat ilyetén módon a piaci mechanizmusokból. Ám ahogy az ügyfél – valljuk csak be! – a legtöbb cégnél nyűg, probléma, úgy a munkatársak is meglehetősen macerásak. Egyenként még csak-csak megvagyunk velük, de csapatban, csoportban, közösségben erőssé válnak és mindenféle fura erővonalak mentén önálló életre kelnek. Igényeik lesznek, szervezkednek, egyeztetnek, urambocsá pletykálnak, bomlasztva ezáltal az ideálisan, excelben megtervezett tökéletes vállalati struktúrát. Mégis, kinek a dolga „rendet vágni” közöttük? A HR-nek – jön a zsigeri válasz. Hiszen itt történt a felvétel, a munkaszerződés aláírása, és a bérszámfejtés is valahol itt szokott szerveződni. Ám a HR erre azt válaszolhatja, hogy tehetetlen, mert a marketingnél van a belső kommunikáció, márpedig enélkül nem tehet sokat. A marketing hajlamos a funkcionális menedzsmentre mutogatni, mondván, hogy ott a tartalom, oda tartoznak, ott irányítják őket… Adott tehát egy vállalat, merész álmokkal, ambíciókkal, szervezettel, drága munkatársakkal, akikkel azonban nem törődik igazából senki. A gyeplő a lovak közé lett dobva. Napjaink komoly dilemmája, hogy hol is kezeljük a munkatársak tájékoztatását, a belső kommunikációt. Hogyan alakítsunk hatékony, interaktív kapcsolatot a különböző szintek, szervezeti egységek között, hogyan menedzseljünk olyan kommunikációs hálózatot, amely keretek, szabályok között, de azok bénító hatása nélkül a legjobbat hozza ki munkatársi kreativitásból. És mindezt ki felügyelje, működtesse, elemezze, alakítsa? Az elmúlt hetekben komoly fejlesztéseket hajtottunk végre, hogy az Ispiro Consulting még komolyabb kompetenciákkal segítse a válaszok megtalálását. Felkészültünk, hogy a szerteszaladt ménest ismét a fogat elé kössük, hiszen csak így húzhatnak egy irányba!

Kapcsolódó bejegyzések
Közöttünk élnek, és egyre többen vannak. Nemcsak a ma már klasszikusnak számító, részmunkaidős vagy home office-ban dolgozó kollégákról beszélünk, a kapucnis … Tovább
A verbális kommunikáció fontos eleme a beszélgető partnerek közötti térköz, ami a vezető és beosztott kommunikációja esetében legalább két lépés … Tovább
Tapasztalt vállalatvezetőkkel folytatott konzultációink során számtalan nézettel, gyakorlattal, meggyőződéssel, vezetői filozófiával találkozhattunk, egy dologban azonban szinte mindenki egyetértett: a vállalati … Tovább

„Egy integrált vállalatirányítási rendszer bevezetése nagyjából úgy hat egy vállalatra, mint amikor egy pogácsaszaggatóval tésztát formázunk: a szaggatóformán belüli tésztát … Tovább

Kevesebb szó esett mostanában oldalainkon a kis- és közepes vállalkozásokról, pedig ha valahol nagy szükség van tudatos piacépítésre, stratégiaalkotásra, marketing, … Tovább

A munka-magánélet egyensúly mára egy merőben új perspektívát nyert, hiszen sokszor a saját konyhánkból tartjuk a munkahelyi megbeszéléseket. Pécsi Judit, … Tovább
A professzionális labdarúgást nem csak a kivételes sportteljesítmények, a pazar gólok, vagy éppen a magával ragadó stadion hangulat miatt érdemes … Tovább

A pletyka a magánéletben és a biznisz világában is jelentős hatással bír, közösségépítő és kohézióképző ereje van. Legfőbb jellemzője a … Tovább
Csodáljuk a Ferrarikat. Miért is? Mert gyönyörűek. Persze elképesztően gyorsak, ördögien hangosak, félelmetesen kihegyezettek, de mindenekelőtt csodálatosan szépek. Ha nem … Tovább
Jó pár évvel ezelőtt sokat foglalkoztunk azzal, hogy a vállalatok miként viszonyuljanak a nehezebb időszakokhoz, amikor már a stagnálás is … Tovább
Ahogy a mondás tartja, az ördög nem alszik. Akkor sem, amikor épp a boldog, fejlődést előrejelző békeidőket éljük, ahogy ezt … Tovább

Egy éve lassan, hogy a Magyar Reklámszövetség egerszalóki Reklámkonferenciáján házigazdaként koccintásra hívtam a hazai kommunikációs szövetségek elnökeit, és felvetettem a szorosabb együttműködés, a közös … Tovább

Több oka is van, amiért a két jelenséget érdemes megkülönböztetnünk, így 2024 legelején. Világszerte érvényes, hogy olyan évek állnak mögöttünk, … Tovább

Vajon több rozsos kenyér fogy-e, ha egy kenyérgyár munkatársai blogolnak? Több autót tud-e eladni egy használtautó kereskedő, ha vicces kommentekben … Tovább
2020-at könnyű leírni, jópofa kiejteni, és a legtöbben optimistán, teli várakozással tekintenek az új évre. Bár 2020 nem évtized váltó … Tovább