Egy vállalat legértékesebb vagyona a munkatárs. Na, ja, ez az állítás nagyjából annyira vált hiteltelenné az elmúlt években, mint hogy a legfontosabb az ügyfél. Kár, pedig de jó is lenne azt hinni, hogy egy cég küldetése a vevő kiszolgálása, aki aztán pénzt fizet az áruért, amiből fejleszteni, növekedni lehet, és nagyon sok ember megélhetése származhat ilyetén módon a piaci mechanizmusokból. Ám ahogy az ügyfél – valljuk csak be! – a legtöbb cégnél nyűg, probléma, úgy a munkatársak is meglehetősen macerásak. Egyenként még csak-csak megvagyunk velük, de csapatban, csoportban, közösségben erőssé válnak és mindenféle fura erővonalak mentén önálló életre kelnek. Igényeik lesznek, szervezkednek, egyeztetnek, urambocsá pletykálnak, bomlasztva ezáltal az ideálisan, excelben megtervezett tökéletes vállalati struktúrát. Mégis, kinek a dolga „rendet vágni” közöttük? A HR-nek – jön a zsigeri válasz. Hiszen itt történt a felvétel, a munkaszerződés aláírása, és a bérszámfejtés is valahol itt szokott szerveződni. Ám a HR erre azt válaszolhatja, hogy tehetetlen, mert a marketingnél van a belső kommunikáció, márpedig enélkül nem tehet sokat. A marketing hajlamos a funkcionális menedzsmentre mutogatni, mondván, hogy ott a tartalom, oda tartoznak, ott irányítják őket… Adott tehát egy vállalat, merész álmokkal, ambíciókkal, szervezettel, drága munkatársakkal, akikkel azonban nem törődik igazából senki. A gyeplő a lovak közé lett dobva. Napjaink komoly dilemmája, hogy hol is kezeljük a munkatársak tájékoztatását, a belső kommunikációt. Hogyan alakítsunk hatékony, interaktív kapcsolatot a különböző szintek, szervezeti egységek között, hogyan menedzseljünk olyan kommunikációs hálózatot, amely keretek, szabályok között, de azok bénító hatása nélkül a legjobbat hozza ki munkatársi kreativitásból. És mindezt ki felügyelje, működtesse, elemezze, alakítsa? Az elmúlt hetekben komoly fejlesztéseket hajtottunk végre, hogy az Ispiro Consulting még komolyabb kompetenciákkal segítse a válaszok megtalálását. Felkészültünk, hogy a szerteszaladt ménest ismét a fogat elé kössük, hiszen csak így húzhatnak egy irányba!
Kapcsolódó bejegyzések
Jó pár évvel ezelőtt sokat foglalkoztunk azzal, hogy a vállalatok miként viszonyuljanak a nehezebb időszakokhoz, amikor már a stagnálás is … Tovább
Újra az informális szervezetekről és kommunikációról szervezünk szakmai napot, ahogyan tettük ezt már decemberben is. A téma ugyanaz: a belső … Tovább
Elárulok egy titkot: Van nekünk egy zseniális csapatunk, olyan cégek válogatott köre, akikkel valamiért egymásra találtunk. Nevezhetnénk ezt üzleti clusternek … Tovább
Miért is pont a portugáloktól tanuljunk? Az interkulturális tanulmányok az üzleti élet bemutatásakor leginkább a német, a japán, az észak-amerikai, … Tovább
Ülök egy szakági kiállítás hivatalos megnyitóján. A kiállítási csarnokban a szokásos zsivaj, zenefoszlányok, speeker motyog a mikrofonba az egyik standon, … Tovább
Van egy állításom, mellyel lehet vitatkozni: Igazi forradalom van alakulóban a vállalati kommunikáció terén. Mondom ezt úgy, hogy volt szerencsém … Tovább
Vajon több rozsos kenyér fogy-e, ha egy kenyérgyár munkatársai blogolnak? Több autót tud-e eladni egy használtautó kereskedő, ha vicces kommentekben … Tovább
A Magyar Reklámszövetség nagy jelentőségű felmérést készített néhány éve arról, milyen kézzelfogható, kalkulálható hozadékkal is bír a reklám nemzetgazdasági szinten. A tanulmány … Tovább
Megdöbbentette a közvéleményt a Volkswagen motorokkal kapcsolatos csalás híre. A dízelmotorok szoftvereit manipulálta a gyártó úgy, hogy az észlelje, ha … Tovább
Minél kiterjedtebb a munkahelyi pletyka, annál inkább önálló életre kel. Alulról szerveződő módon alakítja ki saját útjait, egyben szerepeket és … Tovább
Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Nagy igazság, ez tartja mozgásban a kommunikációs szakmát. Az állítás persze azt … Tovább
Frontvonali híreink ez alkalommal az irodaházakból származnak. A járvány sok mindent átalakított, és talán a legjobban az irodahasználati stratégiákat fogja … Tovább
Március 6-án szakmai napunkon másodszor foglalkoztunk egy izgalmas, sok tekintetben aktuális és tapasztalataink szerint sokakat érdeklő kérdéssel, a vállalatok informális … Tovább
Éppen húsz éve annak, hogy egy szürke őszi estén néhányan az akkor informatikai cégek marketing vezetői közül úgy döntöttünk, hogy … Tovább
„A vállalatokra általánosan jellemző struktúra gyakorlatilag az ipari forradalom óta változatlan: hierarchikus felépítés uralkodik, amit a munkahelyek kialakítása is szolgál … Tovább