fbpx

2020 jó év lesz!

2020-at könnyű leírni, jópofa kiejteni, és a legtöbben optimistán, teli várakozással tekintenek az új évre. Bár 2020 nem évtized váltó év, azonban mégis a húszas évtized kezdete, vagyis illik ismét szintet lépni: amiben csak lehet, az eddigieket meghaladni.

2020 néhány dologban másnak tűnik, amelyek előjelei egy ideje már érzékelhetők. A szűkös munkaerő oldali tartalékok problémáját az eddigi mennyiségi megoldások – értsd: folyamatos külső munkaerő felvétel prioritása – helyett vélhetően egyre inkább a belső tartalékok mozgósításával lehet majd kezelni. Vagyis a minőségi előrelépés kerül előtérbe, illetve ismét feladat lehet a csökkenés tudatos menedzselése. Ez pedig több fontos, egymással összefüggő feladatot is jelent: a tehetségek megtalálását, új pályára állítását és megtartását, a belső képzési, fejlesztési lehetőségek jobb kihasználását, a vezetők people management tartalmú, csoportmunkával kapcsolatos támogatását, valamint a működési folyamatok áramvonalasítását, optimalizálását, a kommunikáció „töredezésmentesítését”.

Lássuk, a fentiek alapján mivel is vágunk neki az új évnek mi magunk: mindenekelőtt egészséges megrendelés-állománnyal, ami mindenképpen jó érzés, fontos visszajelzése eddigi munkánknak. A tanácsadó üzletben tevékenykedők – így mi is – „védőháló nélkül” dolgozunk: minden megkeresett fillér mögött ügyfelek bizalma áll. Csak azt tudjuk bevételre váltani, amit a piaci visszaigazol, és meg is vásárol. Ez azt is jelenti, hogy folyamatosan versenyképesnek, korszerűnek és hatékonynak kell lennünk, nem csak elméletben, de közvetlenül hasznosíthatóan a gyakorlatban is. Üzletfejlesztésünk forrása és előfeltétele, hogy gyorsan és pontosan megértsük azt, amire ma a vállalatoknak szükségük van. És ebben elég jól állunk.

Az üzleti életben sosem az az érdekes, hogy valaha mit értél el, ki voltál egykor, hanem hogy a közelmúltban mit tanultál, mivel lettél több, gazdagabb. Nos, az elmúlt hónapokban mi rengeteg tapasztalatra tettünk szert a vállalati kommunikációval kapcsolatban. Teljesebbé tettük azt a megközelítést, melynek lényege: a kommunikáció tétje nem kevesebb, mint a vállalati együttműködés minősége. A kommunikáció köti össze ugyanis a munkatársakat, a szervezeti egységeket, biztosítja az értékteremtő csapatmunkát, a kooperációt. Ezért az információmegosztás rendszere, csatornái, a benne áramló tartalmak és a mindehhez szükséges kompetenciák állapota határozza meg, hogy egy vállalat mennyire hatékonyan tud gazdálkodni saját eszközeivel, tudásvagyonával, erőforrásaival. Furcsa, de tény és való, hogy a kommunikációs rendszereket ma még mindig csak ritkán tervezik meg tudatosan, így az Ispiro Consulting egyedi kommunikáció-fejlesztési koncepciója minden esetben gyors és látványos javulást ígér.

Egy vállalati közösség sosem konfliktusmentes. A konfliktusok mögött azonban legtöbbször nem emberi gyengeségek állnak, hanem a rendelkezésre álló munkafolyamatok hiányosságai, amelyek személyes feszültségekben csapódhatnak le. Folyamat-elemzési (process mapping) megoldásunk lényege, hogy feltárjuk a konfliktusok, félreértések, veszteségek mögötti gyökérokokat és azokat speciális módon szüntetjük meg. Ugyanide tartoznak azok a kommunikációs protokollok is, amelyek hiánya, vagy elavultsága megint csak fékezi a tempót: visszatart, lelassít, akadályoz, vagyis veszteségeket okoz. Gondoljunk csak bele, hogy egy működési incidens, válság, vagy egy különleges helyzet kezelésén, a szükséges reakciók gyorsaságán mennyi múlhat.

Minden rendszer annyit ér, amennyit a szervezet kezdeni tud vele. Ezért fontos, hogy a korszerű és szakszerű kommunikációs struktúrákat a közösség működtetni is tudja, kihasználva a benne rejlő lehetőségeket. Ezt szolgálják saját fejlesztésű tréningjeink, amelyek tartalma mindig az adott szervezet sajátosságait figyelembe véve épül fel, így biztosítva a befektetések megtérülését. Különösen izgalmas a vita, érdekérvényesítés, hatékony együttműködés témaköre. Érdemes ezekről bővebben tájékozódni.

A kommunikáció egyik leglátványosabb eleme a vizualizáció, vagyis egy-egy üzenetet megmutatni, gyorsan és pontosan eljuttatni a célközönséghez, legyen az egy promóció, kampány, vagy tájékoztató anyag. Ezen a területen is jelentősen erősítettünk, és meggyőződésünk, hogy kreativitásban, üzletértésben és sebességben ma már a legjobbak közé tartozunk a piacon.

2020 jó év lesz! Számunkra a legnagyobb örömet az jelentené, ha mindezt újabb területeken, szektorokban és ügyfeleknél is tudnánk bizonyítani. Rajtunk nem fog múlni.

 

 

Kapcsolódó bejegyzések