Örömmel hallgattam a minap a Beck Györggyel folytatott beszélgetést az egyik rádióadón. Gyuri számomra az együtt végigélt több mint tíz munkás év miatt amúgy is különleges személyiség, az interjú pedig sok mindenről elgondolkoztatott. A Vodafone elnöke ez alkalommal is hozta a tőle megszokott remek teljesítményt és ügyesen kötötte össze cége üzeneteit személyes hitelességével, ismertségével. Büszke voltam rá, hiszen másfél évtizede együtt indultunk el ezen az úton… Ami azonban ennél talán aktuálisabb kérdés, az általában a vállalat vezetőjének, a menedzsment tagjainak szerepvállalása a cég kommunikációban. Ügyesen felépített PR struktúrákat láttunk már, ám manapság mintha ezek is fáradni látszanának. Újabban sok helyen felmerül a közösségi média használata, de itt ma még több a bénázás, mint a jó példa. A „főnök blogja” a legátlátszóbb és legszánalmasabb PR próbálkozás, amit jobb nem lemásolni. Talán azért, mert általában épp a főnök nincs benne a buliban, hanem a lelkes kommunikátorok öltenek álruhát és próbálják elhitetni a közvéleménnyel, hogy milyen nyitott és korszerű is a cég piaci munkája. Aki hamiskodik, hamar lebukik, ezt már az oviban is megtanultuk, miért lenne ez másképpen az üzleti életben. Érdemes tehát az egyenes utat választani, ha ilyenen törjük a fejünket. Legfontosabb kérdés, hogy alkalmas-e az adott vezető arra, hogy „hátára” vegye a cég ilyetén márkaépítésének nem könnyű feladatát, tud-e vele huzamosabb ideig foglalkozni, személyiségéhez illik-e a nyitottság, illetve hogy tényleg lesz-e folyamatosan üzenete a külvilág számára. Ha valaki olvassa mondjuk az FN.HU oldalain szervezett publikációs sorozatokat, Kürti Sándor vagy éppen Bojár Gábor mintáján el tudja képzelni, hogyan is lehet ezt jól csinálni. Titkuk, hogy nem reklámozni akarnak, nem akarnak eladni, hanem okos gondolataikat osztják meg azokkal, akik erre kíváncsiak. És ezzel természetesen hitelesen erősítik a mögöttük álló márkákat, legyen az cég, termék, vagy éppen saját maguk nimbusza. Beck György is ebben jó, tanulni pedig sosem szégyen az élenjáróktól.
Kapcsolódó bejegyzések
A szocializmusban a munkahely és a munkaidő fogalma nem mindig különbözött. A beosztottak jelentős része reggel bement egy épületbe, onnan … Tovább
Van-e értéke manapság a díjaknak? Figyel rájuk valaki? Mit sugallnak, mit üzennek? Erről szóló előadással indult a 2012-es Superbrands évad … Tovább
A formula 1 versenysorozat iránt érdeklődőket évtizedek óta foglalkoztatja a dilemma: az egy-egy versenyző által dominált korszak sikerei mögött vajon … Tovább
Ki gondolta volna néhány évvel ezelőtt, hogy az internet technológiából eszközzé, majd jelenséggé, élettérré, és mindemellett generációs kultúraváltóvá válik. Ma … Tovább
Egy éve lassan, hogy a Magyar Reklámszövetség egerszalóki Reklámkonferenciáján házigazdaként koccintásra hívtam a hazai kommunikációs szövetségek elnökeit, és felvetettem a szorosabb együttműködés, a közös … Tovább
A vállalati kommunikáció „ideális esetben” a vezető és beosztott között zökkenőmentes. A beosztott elhiszi és elfogadja a vezető véleményét – … Tovább
Minden valamire való marketing stratégia egyik alapja a szegmentáció: olyan fogyasztói, felhasználói, vásárlói csoportokat alkotni, amelyek igényei hasonlóak, így elérésük … Tovább
Egy vállalat legértékesebb vagyona a munkatárs. Na, ja, ez az állítás nagyjából annyira vált hiteltelenné az elmúlt években, mint hogy … Tovább
Kevesebb szó esett mostanában oldalainkon a kis- és közepes vállalkozásokról, pedig ha valahol nagy szükség van tudatos piacépítésre, stratégiaalkotásra, marketing, … Tovább
2020-at könnyű leírni, jópofa kiejteni, és a legtöbben optimistán, teli várakozással tekintenek az új évre. Bár 2020 nem évtized váltó … Tovább
Puzsér Róbert nemzeti intézmény, egy valódi kincs. Amint annak idején Nagy Feró a nemzet csótányaként röhögött bele az akkori rendszer … Tovább
Ken Olsen, a Digital Equipment Corporation elnöke 1977-ben úgy vélte, nem lesz értelme senkinek sem otthon számítógépet birtokolni. Steve Ballmer, … Tovább
Nagyjából minden második munkavállaló stresszesnek tartja munkahelyét. Vajon mi lehet e tény mögött? Talán az az általános vélekedés, hogy dolgozni … Tovább
Szentírásnak veszik sokan a nyomtatott betűt ma is, és ez érthető: Gutenberg első műve bő félezer éve a Biblia volt. … Tovább
Ülök egy szakági kiállítás hivatalos megnyitóján. A kiállítási csarnokban a szokásos zsivaj, zenefoszlányok, speeker motyog a mikrofonba az egyik standon, … Tovább
