Örömmel hallgattam a minap a Beck Györggyel folytatott beszélgetést az egyik rádióadón. Gyuri számomra az együtt végigélt több mint tíz munkás év miatt amúgy is különleges személyiség, az interjú pedig sok mindenről elgondolkoztatott. A Vodafone elnöke ez alkalommal is hozta a tőle megszokott remek teljesítményt és ügyesen kötötte össze cége üzeneteit személyes hitelességével, ismertségével. Büszke voltam rá, hiszen másfél évtizede együtt indultunk el ezen az úton… Ami azonban ennél talán aktuálisabb kérdés, az általában a vállalat vezetőjének, a menedzsment tagjainak szerepvállalása a cég kommunikációban. Ügyesen felépített PR struktúrákat láttunk már, ám manapság mintha ezek is fáradni látszanának. Újabban sok helyen felmerül a közösségi média használata, de itt ma még több a bénázás, mint a jó példa. A „főnök blogja” a legátlátszóbb és legszánalmasabb PR próbálkozás, amit jobb nem lemásolni. Talán azért, mert általában épp a főnök nincs benne a buliban, hanem a lelkes kommunikátorok öltenek álruhát és próbálják elhitetni a közvéleménnyel, hogy milyen nyitott és korszerű is a cég piaci munkája. Aki hamiskodik, hamar lebukik, ezt már az oviban is megtanultuk, miért lenne ez másképpen az üzleti életben. Érdemes tehát az egyenes utat választani, ha ilyenen törjük a fejünket. Legfontosabb kérdés, hogy alkalmas-e az adott vezető arra, hogy „hátára” vegye a cég ilyetén márkaépítésének nem könnyű feladatát, tud-e vele huzamosabb ideig foglalkozni, személyiségéhez illik-e a nyitottság, illetve hogy tényleg lesz-e folyamatosan üzenete a külvilág számára. Ha valaki olvassa mondjuk az FN.HU oldalain szervezett publikációs sorozatokat, Kürti Sándor vagy éppen Bojár Gábor mintáján el tudja képzelni, hogyan is lehet ezt jól csinálni. Titkuk, hogy nem reklámozni akarnak, nem akarnak eladni, hanem okos gondolataikat osztják meg azokkal, akik erre kíváncsiak. És ezzel természetesen hitelesen erősítik a mögöttük álló márkákat, legyen az cég, termék, vagy éppen saját maguk nimbusza. Beck György is ebben jó, tanulni pedig sosem szégyen az élenjáróktól.

Kapcsolódó bejegyzések
Egy vállalat legértékesebb vagyona a munkatárs. Na, ja, ez az állítás nagyjából annyira vált hiteltelenné az elmúlt években, mint hogy … Tovább

Vannak olyan helyzetek, amikor az embernek nagyon jól jönne a fejlett képzelőerő, a fantázia, a belelátóképesség. Ilyen, amikor például lakásbelsőt … Tovább

Vajon több rozsos kenyér fogy-e, ha egy kenyérgyár munkatársai blogolnak? Több autót tud-e eladni egy használtautó kereskedő, ha vicces kommentekben … Tovább

2010 nyarán és őszén két különleges céggel ismerkedtünk meg. Augusztusban a lövői Roto Elzett Certa, októberben pedig a NEXON lett … Tovább

Ahogyan szaporodnak tapasztalataink és élményeink, miközben egyre több „Cégébresztő” vállalatdinamizáló programot valósítunk meg ügyfeleinknél, úgy válik egyre világosabbá, hogy minden … Tovább

Őszintém megvallom, sokkal jobban érdekelnek a vállalati botlás-sztorik, mint amelyeket a sikeres cégekről lehet olvasni. Nem, nem vagyok torzult lelkű … Tovább

Teljesen jogos és helyes állásfoglalást fogalmazott meg a Magyar PR Szövetség az úgynevezett PR cikkek elburjánzásának káros hatásairól. Való igaz, leértékeli a … Tovább
Miért is pont a portugáloktól tanuljunk? Az interkulturális tanulmányok az üzleti élet bemutatásakor leginkább a német, a japán, az észak-amerikai, … Tovább

Mindennek ára van. Azt, hogy ez az ár milyen legyen, elvileg a piacgazdaság dönti el, hiszen a verseny nem tűri … Tovább

A megbeszélésen, ahol a vezető ismerteti a következő időszakra vonatkozó elképzeléseit, a beosztottak a legnagyobb nyugalommal, ám minősíthetetlen kifejezésekkel véleményezik … Tovább

Ki ne hallott volna ilyen kifejezéseket vállalati közösségekben: „marketing duma”, vagy „ez szakmai kérdés, nem marketing…”. Nagyobb vállalati struktúrákban, mondjuk, … Tovább

Elektronikus kereskedelemmel foglalkozó konferencián voltam vendég előadó. Közvetlenül előttem Klapka Gyuri bácsi, az „aranyember”, mesélt vicceseket, és nevettette meg a … Tovább
Konferenciázni szeretünk, hiszen ott sok okosság hangzik el, fel lehet töltődni, ki lehet kapcsolni, sőt, ismerkedni, barátkozni, tájékozódni is lehet szűkebb, … Tovább

A szépemlékű 60-as, 70-es években elő-előfordult, hogy egy család viszonylag drága televíziót vásárolt. Egyrészt azért, mert már megtehette, másrészt – … Tovább
Magyar Reklámszövetségi üzenetet talán csak említésként tettem eddig fel cégünk médiafelületére, most azonban büszkén adok hírt egy nagyszerűnek ígérkező rendezvényről, … Tovább