Örömmel hallgattam a minap a Beck Györggyel folytatott beszélgetést az egyik rádióadón. Gyuri számomra az együtt végigélt több mint tíz munkás év miatt amúgy is különleges személyiség, az interjú pedig sok mindenről elgondolkoztatott. A Vodafone elnöke ez alkalommal is hozta a tőle megszokott remek teljesítményt és ügyesen kötötte össze cége üzeneteit személyes hitelességével, ismertségével. Büszke voltam rá, hiszen másfél évtizede együtt indultunk el ezen az úton… Ami azonban ennél talán aktuálisabb kérdés, az általában a vállalat vezetőjének, a menedzsment tagjainak szerepvállalása a cég kommunikációban. Ügyesen felépített PR struktúrákat láttunk már, ám manapság mintha ezek is fáradni látszanának. Újabban sok helyen felmerül a közösségi média használata, de itt ma még több a bénázás, mint a jó példa. A „főnök blogja” a legátlátszóbb és legszánalmasabb PR próbálkozás, amit jobb nem lemásolni. Talán azért, mert általában épp a főnök nincs benne a buliban, hanem a lelkes kommunikátorok öltenek álruhát és próbálják elhitetni a közvéleménnyel, hogy milyen nyitott és korszerű is a cég piaci munkája. Aki hamiskodik, hamar lebukik, ezt már az oviban is megtanultuk, miért lenne ez másképpen az üzleti életben. Érdemes tehát az egyenes utat választani, ha ilyenen törjük a fejünket. Legfontosabb kérdés, hogy alkalmas-e az adott vezető arra, hogy „hátára” vegye a cég ilyetén márkaépítésének nem könnyű feladatát, tud-e vele huzamosabb ideig foglalkozni, személyiségéhez illik-e a nyitottság, illetve hogy tényleg lesz-e folyamatosan üzenete a külvilág számára. Ha valaki olvassa mondjuk az FN.HU oldalain szervezett publikációs sorozatokat, Kürti Sándor vagy éppen Bojár Gábor mintáján el tudja képzelni, hogyan is lehet ezt jól csinálni. Titkuk, hogy nem reklámozni akarnak, nem akarnak eladni, hanem okos gondolataikat osztják meg azokkal, akik erre kíváncsiak. És ezzel természetesen hitelesen erősítik a mögöttük álló márkákat, legyen az cég, termék, vagy éppen saját maguk nimbusza. Beck György is ebben jó, tanulni pedig sosem szégyen az élenjáróktól.

Kapcsolódó bejegyzések

A szépemlékű 60-as, 70-es években elő-előfordult, hogy egy család viszonylag drága televíziót vásárolt. Egyrészt azért, mert már megtehette, másrészt – … Tovább
Sokan vagyunk, akik “rákattantunk” a virtuális közösségekre. Vagyunk jó páran, akik a barátkozás mellett szakmai kapcsolatokat is ápolnak itt, és bizony … Tovább

Immár több mint három hónapja tart az az izgalmas játék, amelyet új weboldalunk, egyben médiafelületünk elindításával kezdtünk el. Azt várjuk, … Tovább
Elismerte, bevallotta, elárulta. Szörnyű idő lesz, borzalmas vihar közeledik, rettenetes hidegre készülhetünk. Mindezek idézetek újságcikkek szóhasználatából. Bizony általánossá kezd válni, … Tovább
A szocializmusban a munkahely és a munkaidő fogalma nem mindig különbözött. A beosztottak jelentős része reggel bement egy épületbe, onnan … Tovább
A professzionális labdarúgást nem csak a kivételes sportteljesítmények, a pazar gólok, vagy éppen a magával ragadó stadion hangulat miatt érdemes … Tovább

Egy konferencia akkor jó, ha általa gondolati morzsákkal lesz gazdagabb az ember. Én egy kisebb cipónyira elegendő morzsát gyűjtöttem magamnak … Tovább
Újra az informális szervezetekről és kommunikációról szervezünk szakmai napot, ahogyan tettük ezt már decemberben is. A téma ugyanaz: a belső … Tovább

Blokádra, tüntetésre, útlezárásokra ébredtek a gyanútlan pestiek január 18-án reggel. A taxisok egy részénél a jelek szerint most telt be … Tovább
Ahogy a mondás tartja, az ördög nem alszik. Akkor sem, amikor épp a boldog, fejlődést előrejelző békeidőket éljük, ahogy ezt … Tovább
Miért is pont a portugáloktól tanuljunk? Az interkulturális tanulmányok az üzleti élet bemutatásakor leginkább a német, a japán, az észak-amerikai, … Tovább

Ki gondolta volna néhány évvel ezelőtt, hogy az internet technológiából eszközzé, majd jelenséggé, élettérré, és mindemellett generációs kultúraváltóvá válik. Ma … Tovább

A klasszikus reklámfelfogás szerint a reklám szerepe a tájékoztatás, az informálás, a rossz döntésektől való megóvás, vagyis a választás szabadságának … Tovább