Egyik kedvenc műsorom a Discovery Channelen látható Overhaulin’ (Újjáépítők) című műsor. Ebben jobb sorsra érdemes, koros autókat épít újjá Chip Foose designer autóépítő és csapata, óriási meglepetést okozva a mit sem sejtő tulajdonosnak (az autókat ugyanis beépített családi cinkosok segítségével „lenyúlják” egy hétre, hogy aztán minden porcikájukban megújítva szolgáltassák vissza). A kiszemelt négykerekűeket megtiporták az elmúlt évtizedek, itt-ott horpadtak, rozsdásak, lukasak, ám a maguk módján értékesek, és mindennél többet jelentenek tulajdonosaiknak. A felújítás tehát csakis szakszerűen, a gazda elképzelései szerint történhet meg (ebben a beépített emberek segítenek), kínosan ügyelve arra, hogy ha a színhez, a kárpithoz, vagy egy felirathoz érzelmi szálak kötnek, azok maradjanak is meg eredeti mivoltukban. Minden mást a legkorszerűbb megoldások váltanak ki, így adva újabb évtizednyi új energiát az öreg vasnak. Ez a műsor komoly inspirációt adott Cégébresztő projektünk filozófiájának megformálásához: nem az a lényeg, hogy mindent és a magunk tanácsadói képének megfelelően alakítsunk át, hanem az, hogy megértsük, mi miért fontos a tulajdonosoknak, és hogy a lehető legtöbbet meg tudjunk menteni, tartani azokból az értékekből, amelyek egyedivé tették a márkát, a vállalkozást. A nap végén persze az a cél, hogy tele energiával, világos perspektívával, ötletekkel bocsáthassuk útjára partnerünket. Ehhez mi tudunk lenni a külső szem, egyfajta cégstratégiai Chip Foose.
Kapcsolódó bejegyzések
Éppen húsz éve annak, hogy egy szürke őszi estén néhányan az akkor informatikai cégek marketing vezetői közül úgy döntöttünk, hogy … Tovább
Úgy másfél évtizeddel ezelőtt az akkori Matáv (ma Telekom) a vezetékes telefon fontosságát és nélkülözhetetlenségét sulykolta reklámkampányában, azt üzenve, hogy … Tovább
Kevesebb szó esett mostanában oldalainkon a kis- és közepes vállalkozásokról, pedig ha valahol nagy szükség van tudatos piacépítésre, stratégiaalkotásra, marketing, … Tovább
Elfogytak a tartalékok. A hősies küzdelemben a fluktuáció féken tartásában, a már-már nem létező szabadon igazolható munkatársak felkutatásában, a máshol … Tovább
Kevés szakma él át akkora változásokat, mint az emberi erőforrásokért felelős HR világ. 2015 körül, tehát lényegében négy éve indult … Tovább
Ahogyan szaporodnak tapasztalataink és élményeink, miközben egyre több „Cégébresztő” vállalatdinamizáló programot valósítunk meg ügyfeleinknél, úgy válik egyre világosabbá, hogy minden … Tovább
Nem először esik szó a Cégébresztőről, de most újabb szakaszába lép az Upfront Media és az Ispiro Consulting közös kezdeményezése. Elindult a Cégébresztő … Tovább
Megtisztelő meghívásnak tettünk eleget Dr. Szvetelszky Zsuzsával, amikor a Médiapiac kiváló munkatársaival, Török Diával és Szakács Lacival beszélgettünk a rádió … Tovább
Az evolúció nem tervez, hanem gányol – állította Mérő László egy beszélgetés során nemrégiben. Állítása nyilván a törzsfejlődés azon jellegzetességére … Tovább
Ahogy egyre szabadabban mozoghatunk a vírus lassú visszahúzódásával szinkronban, úgy kerülnek előtérbe az üzlet felpörgetésének feladatai. A korábbi utazósebesség elérése … Tovább
Látványos, gyors, éppen ezért ijesztő zuhanást produkált a céges világ azon a bizonyos képzeletbeli vállalati Maslow piramison. Nézzünk csak körül: … Tovább
Mindig irigykedve figyelem Olaszországot, amely amellett, hogy lazán veszi az életet és meg tudja élni a mindennapok szépségeit, sikeres, erős … Tovább
Őszintém megvallom, sokkal jobban érdekelnek a vállalati botlás-sztorik, mint amelyeket a sikeres cégekről lehet olvasni. Nem, nem vagyok torzult lelkű … Tovább
Május 15-tól egy hónapon át vehető igénybe a GOP-2014- 3.3.4. pályázat, melyet a versenyképes IT szektor támogatására szervez az IVSZ. … Tovább