Egyik kedvenc műsorom a Discovery Channelen látható Overhaulin’ (Újjáépítők) című műsor. Ebben jobb sorsra érdemes, koros autókat épít újjá Chip Foose designer autóépítő és csapata, óriási meglepetést okozva a mit sem sejtő tulajdonosnak (az autókat ugyanis beépített családi cinkosok segítségével „lenyúlják” egy hétre, hogy aztán minden porcikájukban megújítva szolgáltassák vissza). A kiszemelt négykerekűeket megtiporták az elmúlt évtizedek, itt-ott horpadtak, rozsdásak, lukasak, ám a maguk módján értékesek, és mindennél többet jelentenek tulajdonosaiknak. A felújítás tehát csakis szakszerűen, a gazda elképzelései szerint történhet meg (ebben a beépített emberek segítenek), kínosan ügyelve arra, hogy ha a színhez, a kárpithoz, vagy egy felirathoz érzelmi szálak kötnek, azok maradjanak is meg eredeti mivoltukban. Minden mást a legkorszerűbb megoldások váltanak ki, így adva újabb évtizednyi új energiát az öreg vasnak. Ez a műsor komoly inspirációt adott Cégébresztő projektünk filozófiájának megformálásához: nem az a lényeg, hogy mindent és a magunk tanácsadói képének megfelelően alakítsunk át, hanem az, hogy megértsük, mi miért fontos a tulajdonosoknak, és hogy a lehető legtöbbet meg tudjunk menteni, tartani azokból az értékekből, amelyek egyedivé tették a márkát, a vállalkozást. A nap végén persze az a cél, hogy tele energiával, világos perspektívával, ötletekkel bocsáthassuk útjára partnerünket. Ehhez mi tudunk lenni a külső szem, egyfajta cégstratégiai Chip Foose.

Kapcsolódó bejegyzések
Bajban ismerszik meg… A mondás valós tartalmát mostanában tapasztalhatjuk majd meg, amikor nagyjából mindenkinek problémái lesznek. A helyzetben a legmorbidabb … Tovább

Éppen húsz éve annak, hogy egy szürke őszi estén néhányan az akkor informatikai cégek marketing vezetői közül úgy döntöttünk, hogy … Tovább
Talán észre sem vesszük, ám nagyon megváltozott az az idősík, amiben élünk. Lerövidültek a perspektívák, és most már tényleg igaz … Tovább
Ahogy egyre szabadabban mozoghatunk a vírus lassú visszahúzódásával szinkronban, úgy kerülnek előtérbe az üzlet felpörgetésének feladatai. A korábbi utazósebesség elérése … Tovább

Elfogytak a tartalékok. A hősies küzdelemben a fluktuáció féken tartásában, a már-már nem létező szabadon igazolható munkatársak felkutatásában, a máshol … Tovább

Nem először esik szó a Cégébresztőről, de most újabb szakaszába lép az Upfront Media és az Ispiro Consulting közös kezdeményezése. Elindult a Cégébresztő … Tovább

Minden valamire való marketing stratégia egyik alapja a szegmentáció: olyan fogyasztói, felhasználói, vásárlói csoportokat alkotni, amelyek igényei hasonlóak, így elérésük … Tovább
A legtöbb vállalati terv optimista, és nem véletlenül, hiszen egy cég alapítása mögött mindig komoly motiváció bújik meg. Ezek a … Tovább

Ahogyan szaporodnak tapasztalataink és élményeink, miközben egyre több „Cégébresztő” vállalatdinamizáló programot valósítunk meg ügyfeleinknél, úgy válik egyre világosabbá, hogy minden … Tovább
Érdekes a vállalati működés elemeinek kategorizálása: hard-nak, keménynek tekintjük a struktúrákat, folyamatokat, softnak, vagyis puhának, lágynak az emberi tényezőt. Ennek … Tovább
A cégeknek sokkal több időt kellene fordítaniuk termékfejlesztésre, a felhasználói igények jobb megismerésére, és kevesebbet megbeszélésekre, PPT prezentációkra, a költségek, … Tovább
Hogy mire jó a híres-neves Heuréka Klubunk? Például arra, hogy akár zseniális ötletek is előbuggyanhatnak egymás irányába nyitott emberek kötetlen … Tovább

Katával a belvárosban futottunk össze nemrég, egy május végi délutánon. Öt éve közösen dolgoztunk egy hosszabb projektben, egy nagy nemzetközi … Tovább

Megtisztelő meghívásnak tettünk eleget Dr. Szvetelszky Zsuzsával, amikor a Médiapiac kiváló munkatársaival, Török Diával és Szakács Lacival beszélgettünk a rádió … Tovább

Vajon milyen lehet a 67%-kal fényesebb haj, az ötszörös tisztítóerő, vagy mondjuk a hét ponton hatékony száj higiénés védelem? Bevallom, … Tovább