Egyik kedvenc műsorom a Discovery Channelen látható Overhaulin’ (Újjáépítők) című műsor. Ebben jobb sorsra érdemes, koros autókat épít újjá Chip Foose designer autóépítő és csapata, óriási meglepetést okozva a mit sem sejtő tulajdonosnak (az autókat ugyanis beépített családi cinkosok segítségével „lenyúlják” egy hétre, hogy aztán minden porcikájukban megújítva szolgáltassák vissza). A kiszemelt négykerekűeket megtiporták az elmúlt évtizedek, itt-ott horpadtak, rozsdásak, lukasak, ám a maguk módján értékesek, és mindennél többet jelentenek tulajdonosaiknak. A felújítás tehát csakis szakszerűen, a gazda elképzelései szerint történhet meg (ebben a beépített emberek segítenek), kínosan ügyelve arra, hogy ha a színhez, a kárpithoz, vagy egy felirathoz érzelmi szálak kötnek, azok maradjanak is meg eredeti mivoltukban. Minden mást a legkorszerűbb megoldások váltanak ki, így adva újabb évtizednyi új energiát az öreg vasnak. Ez a műsor komoly inspirációt adott Cégébresztő projektünk filozófiájának megformálásához: nem az a lényeg, hogy mindent és a magunk tanácsadói képének megfelelően alakítsunk át, hanem az, hogy megértsük, mi miért fontos a tulajdonosoknak, és hogy a lehető legtöbbet meg tudjunk menteni, tartani azokból az értékekből, amelyek egyedivé tették a márkát, a vállalkozást. A nap végén persze az a cél, hogy tele energiával, világos perspektívával, ötletekkel bocsáthassuk útjára partnerünket. Ehhez mi tudunk lenni a külső szem, egyfajta cégstratégiai Chip Foose.

Kapcsolódó bejegyzések
Menő volt jó pár évvel ezelőtt, ha valaki ilyen sms-üzenetet küldött: „meetingen ülök, visszahívlak!”. Ez ugyanis több mindent is elárult … Tovább

Ahogy egyre szabadabban mozoghatunk a vírus lassú visszahúzódásával szinkronban, úgy kerülnek előtérbe az üzlet felpörgetésének feladatai. A korábbi utazósebesség elérése … Tovább
Mindig irigykedve figyelem Olaszországot, amely amellett, hogy lazán veszi az életet és meg tudja élni a mindennapok szépségeit, sikeres, erős … Tovább

Őszintém megvallom, sokkal jobban érdekelnek a vállalati botlás-sztorik, mint amelyeket a sikeres cégekről lehet olvasni. Nem, nem vagyok torzult lelkű … Tovább

Megtisztelő meghívásnak tettünk eleget Dr. Szvetelszky Zsuzsával, amikor a Médiapiac kiváló munkatársaival, Török Diával és Szakács Lacival beszélgettünk a rádió … Tovább

Éppen húsz éve annak, hogy egy szürke őszi estén néhányan az akkor informatikai cégek marketing vezetői közül úgy döntöttünk, hogy … Tovább

Érdekes a vállalati működés elemeinek kategorizálása: hard-nak, keménynek tekintjük a struktúrákat, folyamatokat, softnak, vagyis puhának, lágynak az emberi tényezőt. Ennek … Tovább

A növekedés megtorpanása akár egy jó lehetőség is lehet számunkra, ha képesek vagyunk kezünkbe venni a történések irányítását. A sokak … Tovább

Látványos, gyors, éppen ezért ijesztő zuhanást produkált a céges világ azon a bizonyos képzeletbeli vállalati Maslow piramison. Nézzünk csak körül: … Tovább

Minden valamire való marketing stratégia egyik alapja a szegmentáció: olyan fogyasztói, felhasználói, vásárlói csoportokat alkotni, amelyek igényei hasonlóak, így elérésük … Tovább

Szakértő külső szemként áttekintjük, átvilágítjuk az adott vállalkozás üzleti modelljét, elemezzük, értékeljük az eddig megtett utat és megkeressük a lehetséges … Tovább
Az evolúció nem tervez, hanem gányol – állította Mérő László egy beszélgetés során nemrégiben. Állítása nyilván a törzsfejlődés azon jellegzetességére … Tovább

Május 15-tól egy hónapon át vehető igénybe a GOP-2014- 3.3.4. pályázat, melyet a versenyképes IT szektor támogatására szervez az IVSZ. … Tovább

Vajon milyen lehet a 67%-kal fényesebb haj, az ötszörös tisztítóerő, vagy mondjuk a hét ponton hatékony száj higiénés védelem? Bevallom, … Tovább