A cég én vagyok! – ismerős mondat, sok cégtulajdonos vezette már így sikerre vállalkozását. A cégalapítás, a piaci pozíciókért való küzdelem, a termékfejlesztés, a kapcsolattartás valóban legtöbbször egy-egy kivételes személyiség, okos szakember, tehetséges szervező érdeme. Teherbíró képességétől, munkabírásától függ csak, meddig fejlődhet az általa megtestesített vállalat. Mindenféle marketing hókusz-pókusz nélkül futhat a szekér, hiszen hősünk valóban ujjbegyeiben érzi a piacot, személyesen van képben a trendekről, és a konkurenseket is keresztnevén szólítja. Fejből menedzseli a folyamatokat, álmából felkelve is percre kész a cash flow-ban. A cég ismertsége tehát lényegében saját ismertségével azonos, a „főnök” a tápláléklánc csúcsára lépve révbe ér. És innen vajon hogyan tovább? A tulajdonos és a cég eggyé válása a kétségtelen pillanatnyi optimumon felül veszélyes kiszolgáltatottság. Előbb utóbb megkerülhetetlen lesz a döntés:megáll az adott szinten, hiszen fizikailag nem bír már tovább osztódni, vagy szétválasztódik a cég és az alapító márkája. Ez utóbbi eset nagyon komoly elhatározás, a létező legkomolyabb változás, hiszen el kell fogadni, hogy a cég fejlődése csakis az alapító árnyékából kibújva biztosítható. És innentől kezdődik egy új történet, ami már professzionális folyamatokról, marketingről, piacépítésről szól. A bölcs vezető el tudja engedni cégét, akár a szerető szülő a gyermekét. Ezzel teheti a legtöbbet érte, magának pedig új típusú feladatokat, kihívásokat fogalmazhat meg, hiszen e nélkül sosem tudott meglenni. Ezért is lett sikeres vállalkozó.
Kapcsolódó bejegyzések
Sokan vagyunk, akik “rákattantunk” a virtuális közösségekre. Vagyunk jó páran, akik a barátkozás mellett szakmai kapcsolatokat is ápolnak itt, és bizony … Tovább
Az ember minél többet foglalkozik marketinggel, annál összetettebnek látja. Ezért is tekinthető ez az egyik legnagyszerűbb üzleti tevékenységnek. Sosem lehet … Tovább
Puzsér Róbert nemzeti intézmény, egy valódi kincs. Amint annak idején Nagy Feró a nemzet csótányaként röhögött bele az akkori rendszer … Tovább
A cégeknek sokkal több időt kellene fordítaniuk termékfejlesztésre, a felhasználói igények jobb megismerésére, és kevesebbet megbeszélésekre, PPT prezentációkra, a költségek, … Tovább
Lassan 10 éve már, hogy beszivárgott, majd divattá vált a fogalom, a digitális átalakulás. A digitális technológiák vállalati folyamatokba integrálását … Tovább
Bajban ismerszik meg… A mondás valós tartalmát mostanában tapasztalhatjuk majd meg, amikor nagyjából mindenkinek problémái lesznek. A helyzetben a legmorbidabb … Tovább
Nagyszerű dolog kitalálni valamit, amit aztán kiviszünk a piacra, vevőt keresünk hozzá, eladjuk és a bevételnek nagyon örülünk. A folyamat … Tovább
Nem is volt olyan régen, amikor a vállalkozások egyik rémálma a növekedési csapda volt: túl gyors felfutás, túlfűtöttség, kontrol alól … Tovább
Szerintem nem vagyok egyedül azzal a gondolattal, hogy az általános magyar panaszkultúra sok esetben kiváló búvóhely. Kényelmesebb elrejtőzködni egy kifogás, … Tovább
Nagy általánosságban nyilván nem, de bizonyos tekintetben és területeken érdemes lehet ezt végiggondolni. Ha a HR lenne az új marketing, … Tovább
Mit tesz az ember, ha elromlik a garázskapu motorja, ha eldugul az ereszcsatorna, ha zárlatos lesz a mosógép, vagy éppen … Tovább
Talán az egyik legszebb, legfelemelőbb feladata a humán erőforrásért felelős vezetőnek, hogy ő az első, aki a belépő új munkatársat … Tovább