fbpx

Marketingessé váló HR-esek

2015 óta élünk az egyre akutabb munkaerőhiány korszakában, ami ma már mind mennyiségi, mind minőségi értelemben igaz. Ha van is elég ember, vagy a képzettséggel, tapasztalattal van gond, vagy éppen a fluktuáció magasabb a kelleténél, így a HR-esek csúcsra járatva keresik folyamatosan az utánpótlást. Ez pedig kitermelte, és megerősítette a vállalati márkaépítés új ágát, a toborzó kommunikációt, és ezzel együtt a márkaépítést is új területen honosította meg.

A branding a piaci verseny fontos eleme, hiszen ezáltal lehet megkülönböztetni egymástól a termékeket, szolgáltatásokat, cégeket. Ez a tudás klasszikusan a marketing, marketing kommunikáció, értékesítés környékén épült ki, hiszen ezen területek sikerességére van meghatározó hatással. Emellé nőtt fel a munkaerőpiac felé pozícionált toborzás kommunikáció, a humán branding, vagyis az az üzenet csomag, amit a munkát keresők felé küld a cég. A tét nem kicsi: az üzletfolytonosság, a növekedési potenciál biztosítása. Vagyis nagyon nem mindegy, hogy a humán brandinget milyen minőségben és hatékonysággal végezzük.

Mindez új kapcsolódásokat igényel: a marketingkommunikáció és a HR szakma célorientált együttműködését, amely a vállalati márkából képes származtatni egy konkrét célcsoportnak szóló kommunikációt. Ideális esetben a céges, illetve a termék márka és a humán branding egy rugóra járnak, egymást erősítik, egyfajta értékrendet, stílust képviselnek. Ám a HR és a kommunikációs osztály szervezeti különállása magában hordozza annak a veszélyét, hogy amit a kommunikáció felépít, azt a HR vagy nem tudja tovább erősíteni, vagy abszurd esetben le is rombolhatja.

Toljuk hát össze a két funkciót egy szervezeti egységbe? Nem feltétlenül muszáj. Amire viszont biztosan szükség van, az a kommunikációs, márkaépítési szaktudás átvitele a HR feladatok elvégzéséhez. Ehhez pedig szorosabb, stratégiai és napi szintű operatív, folyamatok, protokollok által rögzített együttműködésre van szükség, vagyis minden fronton ugyanazt kell mondani, egy teljesen más célcsoport speciális igényeinek megfelelően. Fogadjuk el, hogy a HR-es mára marketingessé vált, hiszen a verseny immár a munkaerőpiaci arénában is egyre élesebb.

Kapcsolódó bejegyzések