fbpx

Egy forintból hat? Nem is rossz…

A Magyar Reklámszövetség nagy jelentőségű felmérést készített néhány éve arról, milyen kézzelfogható, kalkulálható hozadékkal is bír a reklám nemzetgazdasági szinten. A tanulmány szerint 10 jól elköltött reklám forint 47 forintot fial közvetlenül és közvetve. Az anyag először mutatta ki idehaza szakszerűen a reklám, vagyis a kommunikáció gazdaságélénkítő hatását. A tavaly megismételt elemzés tovább erősítette az eredeti állítást, ez alapján ugyanis a mutató már egy a hathoz, vagyis 10 forintból 60 keletkezik.

A reklám világa fogyasztóként szinte mindenkit elér, üzletileg a fenti számok nyilván azokat érinti, akik ebből élnek, ezzel foglalkoznak. A kommunikáció jelentőségét azonban jól mutatja, és érdemes is végiggondolni, mennyire fontos és hasznos lehet a szakszerű vállalati kommunikáció olyan területeken, mint a munkáltatói márkaépítés, a HR kommunikáció.

A napjainkra lényegében megszűntnek tekinthető munkaerő bőség teljesen új helyzetet teremtett: számos szektorban átalakultak az alkupozíciók, a munkaadóknak elkezdett nagyon fájni, ha cégük nem eléggé ismert, vagy éppen elismert. A vállalati kommunikációban a munkavállalók felé irányuló kommunikáció – valljuk be – néhány üdítő kivételtől eltekintve nem volt hangsúlyos tevékenység. Ennek megfelelően sem figyelem, sem elegendő szakszerűség, sem pedig büdzsé nem társult hozzá. Mostanra ez az állapot kritikussá vált, ideje tehát újragondolni a kommunikáció jelentőségét:

  • Először is a kommunikáció nem opció, az vállalati együttműködés terepe
  • Több tucat cégre, a tízezer főt is meghaladó közvetlen adatgyűjtésünkre alapozva állíthatjuk, hogy a kommunikáció minősége az egyik legfontosabb megtartó erő, sokszor fontosabb, mint a bér, vagy a juttatások
  • A kommunikáció összvállalati ügy, és elsősorban a vezetői kultúra határozza meg
  • A kommunikációra áldozni kell: tervezéssel, fejlesztésekkel, anyagiakkal.
  • A kommunikáció többet tesz vissza a vállalati kasszába, mint amennyit kivesz onnan. De csak akkor, ha azt szakszerűen művelik.

A bevezetőben említett hatszoros megtérülés vállalati szinten nyilván nem reális elvárás, de az egészen biztos, hogy a munkaerő megtartás, a toborzás terén komoly lehetőségeket jelent.

Kapcsolódó bejegyzések