Ki gondolta volna néhány évvel ezelőtt, hogy az internet technológiából eszközzé, majd jelenséggé, élettérré, és mindemellett generációs kultúraváltóvá válik. Ma igen is komolyan vehető a jókívánság: csak egészség legyen, meg térerő! A globális elérés olyan szükségletté vált, amiért Maslow úrnak érdemes lenne újra értelmeznie piramisát. És ez így van jól. Az emberiség örök vágyának teljesülése vált realitássá: a mindentudás lehetősége. Cserébe persze néhány dolgot el kell foganunk, hiszen minden nem férhet bele egy egységnyi emberi létbe. Másként kell ma már tájékozódni, más tempóban hömpölyög az élet, máshová került Tolsztoj és az angol szótár, mást jelent térképről tájékozódni és szerelmes levelet írni. Hajlamosak vagyunk gyorsan rávágni, hogy a mai fiatalok nem olvasnak, „bekockultak”, felületesek, türelmetlenek, virtuálisan élnek. Pedig csak azt teszik, amire lehetőségük nyílik, és ezzel kiválóan élnek is. Generációt alkotnak, vagyis látványosan és markánsan elkülönülnek immár az idősebbektől. Ők az on-line világ bennszülöttei. Tudásuk értékes, aktuális, versenyképes, ezért érdemes annyit megtanulni belőle az idősebbeknek, amennyit csak lehet. Viszonzásként értékes dolgot adhatunk: az off line élet tapasztalataira taníthatjuk meg őket. Az ügyintézés, vállalati társas lét technikái, a fizikai közösségekben való otthonos mozgás nem csak bónusz, vagy választható opció. Nélkülük nem csak a hivatalos dolgok intézése lehet ijesztő, de a családalapítás, a munkahelyen való sikeres előrehaladás is nehezebb. És ahogyan egy alkalmazás használata is az alapokkal indul, az off line rutin is az alapoktól építendő fel: ha bemész egy hivatalba, köszönsz, számot tépsz… A többit már ismerjük.

Kapcsolódó bejegyzések

Teljesen jogos és helyes állásfoglalást fogalmazott meg a Magyar PR Szövetség az úgynevezett PR cikkek elburjánzásának káros hatásairól. Való igaz, leértékeli a … Tovább
A formula 1 versenysorozat iránt érdeklődőket évtizedek óta foglalkoztatja a dilemma: az egy-egy versenyző által dominált korszak sikerei mögött vajon … Tovább

Magyarországon azt hiszik az emberek, hogy ha valamit jól megmondanak, azzal meg is tették a dolgukat – vallja Szvetelszky Zsuzsa, … Tovább

Vissza-vissza térő téma a PR a szakmai beszélgetésekben, ami azt is mutatja, valami nincs a helyén ezzel kapcsolatban. A legutóbbi, … Tovább

“Gyakori félreértés, hogy a digitális korban az okoseszközeink számával párhuzamosan a kommunikációnk minősége is fejlődik – pedig ez nem igaz. … Tovább

Vajon milyen lehet a 67%-kal fényesebb haj, az ötszörös tisztítóerő, vagy mondjuk a hét ponton hatékony száj higiénés védelem? Bevallom, … Tovább

Vajon több rozsos kenyér fogy-e, ha egy kenyérgyár munkatársai blogolnak? Több autót tud-e eladni egy használtautó kereskedő, ha vicces kommentekben … Tovább

Nehéz idők járnak a marketingesekre. A gazdasági turbulenciák nem csak a szakma renoméját tépázták meg, de mára elbocsátási hullám is … Tovább
Csodáljuk a Ferrarikat. Miért is? Mert gyönyörűek. Persze elképesztően gyorsak, ördögien hangosak, félelmetesen kihegyezettek, de mindenekelőtt csodálatosan szépek. Ha nem … Tovább

Örülök ennek a start-up hullámnak. Nem azért, mert most divat ennek örülni, és korszerű a témával foglalkozni. hanem azért, mert … Tovább

Meglepően nagy arányban választanak munkahelyet a munkavállalók ismerősi ajánlások alapján: egyes becslések szerint ez eléri, sőt, bizonyos szektorokban meg is … Tovább
2020-at könnyű leírni, jópofa kiejteni, és a legtöbben optimistán, teli várakozással tekintenek az új évre. Bár 2020 nem évtized váltó … Tovább
Újra az informális szervezetekről és kommunikációról szervezünk szakmai napot, ahogyan tettük ezt már decemberben is. A téma ugyanaz: a belső … Tovább

Van-e értéke manapság a díjaknak? Figyel rájuk valaki? Mit sugallnak, mit üzennek? Erről szóló előadással indult a 2012-es Superbrands évad … Tovább

Kevesebb szó esett mostanában oldalainkon a kis- és közepes vállalkozásokról, pedig ha valahol nagy szükség van tudatos piacépítésre, stratégiaalkotásra, marketing, … Tovább