A CSR haláli! Komolyan, ezt magam is majdnem megtapasztaltam. Íme a történet: a minap margitszigeti szokásos futóköröm előtt jóleső érzéssel nyugtáztam, hogy gyönyörű, korszerű, minden tekintetben euro-konform játszóteret alkottak ügyes kezek az Árpád hídi oldalon. Minőségi anyagokból összerakott mászókák, ötletes játékok, napelemes világító berendezések, a sérüléseket minimalizáló homok ágyazat láttán még a kukacoskodók is elégedetten csettinthetnének. Ezek után teljesen helyénvaló, ha a létesítmény elkészítésében részvevők, köztük komoly, multinacionális cégek nevét viselő tábla emlékezik meg e nemes tettről, amely mintapéldája is lehetne a CSR gyakorlati megvalósításának. Igazi európai polgári érzéksekkel vágtam hát neki az 5,3 kilométernek, hogy aztán a futópálya és a műút találkozásánál drámaian zökkenjek vissza a magyar valóságba. A minden létező módon jelzett futópálya kereszteződésen ugyanis „dagadt gázzal” robogott át előttem egy autó, mit sem törődve azzal, hogy a sziget az bizony más világ, itt sportolók, gyerekeket sétáltatók, kerékpárosok, nyugdíjasok, bukkanhatnak fel bármelyik bokor, fa, vagy éppen hídpillér mögül. Kiváló futócipőm beépített blokkolásgátlójának, és tökélyre csiszolt defenzív közlekedési beállítottságomnak köszönhető, hogy nem csattantam fel derék autósunk szélvédőjére. A találkozást megúszva a szemem sarkából gyanús emblémára lettem figyelmes az autó ajtaján: ugyanaz a logó virított a fehér gépjárművön, mint amit az imént a körbecsodált játszótér dicsőségtábláján láttam. Hm, milyen kár az elveszett illúzióért, és milyen kár azért, hogy a CSR, mint nyilvánvaló vállalati gondolkodási mód a jelek szerint még nem jutott le a cég minden munkatársához, és a céges autó kezelési útmutatója sem tér ki arra, hogy mit is kell érteni a közös vállalati ügyek méltó képviseletén. De idővel talán erre is sor kerül majd.
Kapcsolódó bejegyzések
A gazdálkodó szervezetek számára a koronavírus kapcsán különös mértékben fókuszba kerülő belső kommunikáció fejlesztéséért szövetségre lépett egymással a terület három … Tovább
Örömmel jelentem, függők lettünk! A saját magunk által hirtelen felindulásból létrehozott, jelenleg általad is olvasott média felület tett függővé! Sosem gondoltuk volna, … Tovább
Egy évvel ezelőtt elkezdett átalakulni a vállalatok kommunikációja, és a mai napra már jelentős mértékben meg is változott. A változás … Tovább
Fegyverhasználat alapjául szolgáló cselekmény abbahagyására irányuló felszólítás. A Magyar Honvédséget bármikor is megjártak nem úszták meg anélkül, hogy ezt a … Tovább
A megtartás alapeleme a bizalom, vagyis az abban való hit, hogy jó helyen vagyok, jó itt nekem, mert lehet sikerélményem, … Tovább
Fú, de stresszes volt a reggel! – hangzott régen, ha valaki az átlagosnál nagyobb dugóból érkezett reggel a munkahelyére. Mostanában … Tovább
Dr. Bagdy Emőkétől hallottam ezt a kifejezést a napokban megszervezett Pozitív Pszichológia konferencián. Ő a társas kapcsolatok meghatározó tényezőjeként használta … Tovább
Megtisztelő meghívásnak tettünk eleget Dr. Szvetelszky Zsuzsával, amikor a Médiapiac kiváló munkatársaival, Török Diával és Szakács Lacival beszélgettünk a rádió … Tovább
2020-at könnyű leírni, jópofa kiejteni, és a legtöbben optimistán, teli várakozással tekintenek az új évre. Bár 2020 nem évtized váltó … Tovább
„Egy integrált vállalatirányítási rendszer bevezetése nagyjából úgy hat egy vállalatra, mint amikor egy pogácsaszaggatóval tésztát formázunk: a szaggatóformán belüli tésztát … Tovább
Jön két új gyártósor, közben sűrűsödnek az átállások, esetleg a vevő is megváltoztatta az elképzeléseit, a beszállító közben problémákkal küszködik, … Tovább
A legtöbb beosztottnak határozott véleménye van a vezetőjéről: az egyik tipikus véleményről szól az alábbi vicc. Ült a varjú az … Tovább
A pletyka a magánéletben és a biznisz világában is jelentős hatással bír, közösségépítő és kohézióképző ereje van. Legfőbb jellemzője a … Tovább
Ken Olsen, a Digital Equipment Corporation elnöke 1977-ben úgy vélte, nem lesz értelme senkinek sem otthon számítógépet birtokolni. Steve Ballmer, … Tovább
A munkaerő-megtartás problémáira nincs gyors megoldás, nincs vízzel bevehető pirula, de a cégen belüli pletyka és a kommunikációs dugulások megértése … Tovább