A CSR haláli! Komolyan, ezt magam is majdnem megtapasztaltam. Íme a történet: a minap margitszigeti szokásos futóköröm előtt jóleső érzéssel nyugtáztam, hogy gyönyörű, korszerű, minden tekintetben euro-konform játszóteret alkottak ügyes kezek az Árpád hídi oldalon. Minőségi anyagokból összerakott mászókák, ötletes játékok, napelemes világító berendezések, a sérüléseket minimalizáló homok ágyazat láttán még a kukacoskodók is elégedetten csettinthetnének. Ezek után teljesen helyénvaló, ha a létesítmény elkészítésében részvevők, köztük komoly, multinacionális cégek nevét viselő tábla emlékezik meg e nemes tettről, amely mintapéldája is lehetne a CSR gyakorlati megvalósításának. Igazi európai polgári érzéksekkel vágtam hát neki az 5,3 kilométernek, hogy aztán a futópálya és a műút találkozásánál drámaian zökkenjek vissza a magyar valóságba. A minden létező módon jelzett futópálya kereszteződésen ugyanis „dagadt gázzal” robogott át előttem egy autó, mit sem törődve azzal, hogy a sziget az bizony más világ, itt sportolók, gyerekeket sétáltatók, kerékpárosok, nyugdíjasok, bukkanhatnak fel bármelyik bokor, fa, vagy éppen hídpillér mögül. Kiváló futócipőm beépített blokkolásgátlójának, és tökélyre csiszolt defenzív közlekedési beállítottságomnak köszönhető, hogy nem csattantam fel derék autósunk szélvédőjére. A találkozást megúszva a szemem sarkából gyanús emblémára lettem figyelmes az autó ajtaján: ugyanaz a logó virított a fehér gépjárművön, mint amit az imént a körbecsodált játszótér dicsőségtábláján láttam. Hm, milyen kár az elveszett illúzióért, és milyen kár azért, hogy a CSR, mint nyilvánvaló vállalati gondolkodási mód a jelek szerint még nem jutott le a cég minden munkatársához, és a céges autó kezelési útmutatója sem tér ki arra, hogy mit is kell érteni a közös vállalati ügyek méltó képviseletén. De idővel talán erre is sor kerül majd.
Kapcsolódó bejegyzések
A régi rendszer egyirányú, mint a régi tévéadás: ők mondják, te nézed, és ha nem érted, az a te bajod. … Tovább
A gyártó, termelő vállalatok kommunikációjának kutatásával, hatékonyságuk javításával, a belső viszonyoknak az üzleti célok szolgálatába állításával évek óta foglalkozunk. A … Tovább
Csodáljuk a Ferrarikat. Miért is? Mert gyönyörűek. Persze elképesztően gyorsak, ördögien hangosak, félelmetesen kihegyezettek, de mindenekelőtt csodálatosan szépek. Ha nem … Tovább
Blokádra, tüntetésre, útlezárásokra ébredtek a gyanútlan pestiek január 18-án reggel. A taxisok egy részénél a jelek szerint most telt be … Tovább
Mi köze egy hangyának egy vállalat profitjához? A vállalatok belső működéseit, kommunikációs viszonyait, fejlődésüket elemezve érdekes, izgalmas, tanulságos összefüggésekre bukkanhat … Tovább
Jön két új gyártósor, közben sűrűsödnek az átállások, esetleg a vevő is megváltoztatta az elképzeléseit, a beszállító közben problémákkal küszködik, … Tovább
A gazdálkodó szervezetek számára a koronavírus kapcsán különös mértékben fókuszba kerülő belső kommunikáció fejlesztéséért szövetségre lépett egymással a terület három … Tovább
Éledezik a vállalati kommunikációs piac. Jó látni a vezetői akaratot és igyekezetet, amely az elmúlt két-három évben erre irányul. Nincs … Tovább
Szentírásnak veszik sokan a nyomtatott betűt ma is, és ez érthető: Gutenberg első műve bő félezer éve a Biblia volt. … Tovább
Igen. És kell is tanítani, hiszen megtartani a munkatársakat sokkal hatékonyabb (és olcsóbb is), mint folyton újakat toborozni. Hüvelykujj szabály … Tovább
Egy vállalat legértékesebb vagyona a munkatárs. Na, ja, ez az állítás nagyjából annyira vált hiteltelenné az elmúlt években, mint hogy … Tovább
A szocializmusban a munkahely és a munkaidő fogalma nem mindig különbözött. A beosztottak jelentős része reggel bement egy épületbe, onnan … Tovább
Elismerte, bevallotta, elárulta. Szörnyű idő lesz, borzalmas vihar közeledik, rettenetes hidegre készülhetünk. Mindezek idézetek újságcikkek szóhasználatából. Bizony általánossá kezd válni, … Tovább
Neves kommunikációs szakértőkkel beszélgettünk az Independent Media Education Center esedékes szemeszter záró oklevél átadóján arról, hogyan is néz ma ki a vállalati … Tovább
A verbális kommunikáció fontos eleme a beszélgető partnerek közötti térköz, ami a vezető és beosztott kommunikációja esetében legalább két lépés … Tovább
