Szerintem nem vagyok egyedül azzal a gondolattal, hogy az általános magyar panaszkultúra sok esetben kiváló búvóhely. Kényelmesebb elrejtőzködni egy kifogás, egy nyafogás, egy általános alannyal megfogalmazott illetékes felelős keresése mögé, mint sem tenni is valamit azért, hogy egy kicsit jobb legyen holnap, mint amilyen ma volt. Talán ezért van nálunk a legkevesebb aktív foglalkoztatott szerte e régióban, talán ezért kacsintunk össze cinkosan, ha azt látjuk, halljuk hogy valamit „okosba” intézett el valaki, és talán ezért vagyunk sokkal kiszolgáltatottabbak főnöknek, munkahelynek, hivatalnak, politikának, és úgy általában a sorsnak, mint kellene. E sok okosság akkor futott bennem végig ismételten, amikor a minap kerékpárt vásároltam egy nagy sportáruházban. A kicsit túlmozgásos, de készséges eladó, aki mindenáron konzultatív módon kívánta értékesíteni a kiszemelt járművet, elmesélte, hogy naponta bizony több tucat biciklit adnak el, hétvégente pedig ez a szám, a 80-100-at is eléri. Egyetlen nap alatt! Tök jó, gondoltam, még sincs válság, költ a magyar, mint a katonatiszt. Ám az is eszembe villant ekkor, hogy ha ennyi biciklit ad el naponta egy sportáruház hétvégén, akkor a derék „maszek” kerékpárboltok mi a bánatért nincsenek nyitva hétvégenként is? Hátha bejön a család és venni akar? Mert hogy ekkor jobban ráér válogatni, kipróbálni, nézegetni? És tovább víve a gondolatot: miért van az, hogy olyan szolgáltatások, mint autószerviz, gumiszerelő műhely csak munkaidőben vannak nyitva? Hétvégenként biztosan nem. Ez utóbbi azért is bosszantó, mert tavasszal és ősszel, a téli-nyári gumicserék idején hosszú hetekig is várni kell egy nyomorult időpontra, ám ez sem elég ok arra, hogy legalább szezonban vasárnap is kinyissanak, hogy én, kereket egyedül kicserélni nem tudó szerencsétlen sok ezer forintot hagyja ott 20 perc munkáért. A választ csak sejtem: annyira jól megy az üzlet, hogy több profit nem férne el a főkönyvben. Ha így van, akkor meg miért panaszkodik a gumis is, hogy idén kevesebben cserélnek gumit, mint tavaly, ebből is látszik, mekkora nagy válság van, aminek persze ők a legfőbb áldozatai. Szóval valamit nem igazán értek. Ha valaki igen, segítsen már nekem megvilágosodnom! Addig is van egy szuper marketing stratégiám az vállalkozóknak: ha kereslet van rá, ki kell nyitni hétvégén is!
Kapcsolódó bejegyzések
Nagyjából minden második munkavállaló stresszesnek tartja munkahelyét. Vajon mi lehet e tény mögött? Talán az az általános vélekedés, hogy dolgozni … Tovább
Ez most némileg provokatív téma lesz, de talán érdemes róla közösen gondolkodni: a törzsgárda, dolgozói jubileum megünneplésének kérdéséről lesz szó. … Tovább
A római császárok sikerreceptje (kenyeret és cirkuszt a népnek) mai vállalati nyelvre talán úgy fordítható le, hogy elismerést és információt … Tovább
Van egy állításom, mellyel lehet vitatkozni: Igazi forradalom van alakulóban a vállalati kommunikáció terén. Mondom ezt úgy, hogy volt szerencsém … Tovább
Éppen húsz éve annak, hogy egy szürke őszi estén néhányan az akkor informatikai cégek marketing vezetői közül úgy döntöttünk, hogy … Tovább
Nehéz idők járnak a marketingesekre. A gazdasági turbulenciák nem csak a szakma renoméját tépázták meg, de mára elbocsátási hullám is … Tovább
A növekedés megtorpanása akár egy jó lehetőség is lehet számunkra, ha képesek vagyunk kezünkbe venni a történések irányítását. A sokak … Tovább
A vállalatok kommunikációjára is vonatkoznak íratlan szabályok, amelyekhez való igazodás igen komoly imázsértékkel is bír. Az íratlanság természetesen azt jelenti, … Tovább
Gyorsan jött, és hamar stratégiai megállapodásban konkretizálódott üzleti, szakmai kapcsolatunk a Talk-a-bot csapatával. A vállalati kommunikáció izgalmas terepén működünk együtt mostantól fogva. … Tovább
A valóságshow-k világában közkeletű kifejezéssé vált a kiszavazás: amikor egy közösség a kapun (villán) kívülre tessékel valakit, akit nem kíván … Tovább
Egy remek cikket szeretnénk az olvasó figyelmébe ajánlani, amely az Index-en jelent meg. Hűségesebb követőink talán emlékeznek rá, hogy többször … Tovább
„Elkötelezettek vagyunk bolygónk védelmében, a fenntarthatóság eszméje mentén szervezzük tevékenységünket. Érzékenyek vagyunk környezetünkre, odafigyelünk arra, hogy az egyenlő elbánás elve … Tovább
A társas együttműködésnek vannak régi dilemmái. Az emberi csoportok – legyen az törzsi közösség, nemzetállam vagy vállalat – azzal is … Tovább
A kommunikáció üzletileg kritikus tényező: hat a teljesítményre, a vállalat termékeinek és szolgáltatásainak a minőségére, a belső kapcsolatok és a … Tovább
Vissza-vissza térő téma a PR a szakmai beszélgetésekben, ami azt is mutatja, valami nincs a helyén ezzel kapcsolatban. A legutóbbi, … Tovább
