Szerintem nem vagyok egyedül azzal a gondolattal, hogy az általános magyar panaszkultúra sok esetben kiváló búvóhely. Kényelmesebb elrejtőzködni egy kifogás, egy nyafogás, egy általános alannyal megfogalmazott illetékes felelős keresése mögé, mint sem tenni is valamit azért, hogy egy kicsit jobb legyen holnap, mint amilyen ma volt. Talán ezért van nálunk a legkevesebb aktív foglalkoztatott szerte e régióban, talán ezért kacsintunk össze cinkosan, ha azt látjuk, halljuk hogy valamit „okosba” intézett el valaki, és talán ezért vagyunk sokkal kiszolgáltatottabbak főnöknek, munkahelynek, hivatalnak, politikának, és úgy általában a sorsnak, mint kellene. E sok okosság akkor futott bennem végig ismételten, amikor a minap kerékpárt vásároltam egy nagy sportáruházban. A kicsit túlmozgásos, de készséges eladó, aki mindenáron konzultatív módon kívánta értékesíteni a kiszemelt járművet, elmesélte, hogy naponta bizony több tucat biciklit adnak el, hétvégente pedig ez a szám, a 80-100-at is eléri. Egyetlen nap alatt! Tök jó, gondoltam, még sincs válság, költ a magyar, mint a katonatiszt. Ám az is eszembe villant ekkor, hogy ha ennyi biciklit ad el naponta egy sportáruház hétvégén, akkor a derék „maszek” kerékpárboltok mi a bánatért nincsenek nyitva hétvégenként is? Hátha bejön a család és venni akar? Mert hogy ekkor jobban ráér válogatni, kipróbálni, nézegetni? És tovább víve a gondolatot: miért van az, hogy olyan szolgáltatások, mint autószerviz, gumiszerelő műhely csak munkaidőben vannak nyitva? Hétvégenként biztosan nem. Ez utóbbi azért is bosszantó, mert tavasszal és ősszel, a téli-nyári gumicserék idején hosszú hetekig is várni kell egy nyomorult időpontra, ám ez sem elég ok arra, hogy legalább szezonban vasárnap is kinyissanak, hogy én, kereket egyedül kicserélni nem tudó szerencsétlen sok ezer forintot hagyja ott 20 perc munkáért. A választ csak sejtem: annyira jól megy az üzlet, hogy több profit nem férne el a főkönyvben. Ha így van, akkor meg miért panaszkodik a gumis is, hogy idén kevesebben cserélnek gumit, mint tavaly, ebből is látszik, mekkora nagy válság van, aminek persze ők a legfőbb áldozatai. Szóval valamit nem igazán értek. Ha valaki igen, segítsen már nekem megvilágosodnom! Addig is van egy szuper marketing stratégiám az vállalkozóknak: ha kereslet van rá, ki kell nyitni hétvégén is!

Kapcsolódó bejegyzések

Napjainkra címke lett belőle: a fenntartható csökkenés egyre ismertebb kategória, mint ahogy a csökkenés is egyre inkább hétköznapi része az … Tovább

Miért, mit hozzon? A Coca Cola trónfosztásától hangos a szaksajtó a Best Global Brands 2013. évi listájának publikálása óta. Valóban, … Tovább

Egy kedves hölgyismerősöm gyakran mondja, hogy a nőket nem szabad hibáztatni a csacsogás-kényszerük miatt, hiszen ez az őskorból rajtuk maradt … Tovább

Mi köze egy hangyának egy vállalat profitjához? A vállalatok belső működéseit, kommunikációs viszonyait, fejlődésüket elemezve érdekes, izgalmas, tanulságos összefüggésekre bukkanhat … Tovább
Nagyjából minden második munkavállaló stresszesnek tartja munkahelyét. Vajon mi lehet e tény mögött? Talán az az általános vélekedés, hogy dolgozni … Tovább

A valóságshow-k világában közkeletű kifejezéssé vált a kiszavazás: amikor egy közösség a kapun (villán) kívülre tessékel valakit, akit nem kíván … Tovább

A cégeknek sokkal több időt kellene fordítaniuk termékfejlesztésre, a felhasználói igények jobb megismerésére, és kevesebbet megbeszélésekre, PPT prezentációkra, a költségek, … Tovább

Ken Olsen, a Digital Equipment Corporation elnöke 1977-ben úgy vélte, nem lesz értelme senkinek sem otthon számítógépet birtokolni. Steve Ballmer, … Tovább

2010 nyarán és őszén két különleges céggel ismerkedtünk meg. Augusztusban a lövői Roto Elzett Certa, októberben pedig a NEXON lett … Tovább
Lassan két évtizede, hogy sikeres üzletember ismerősöm autóvásárlásra adta fejét és befáradt az egyik prémium márka akkori képviseletére, egy budapesti … Tovább

Egy remek cikket szeretnénk az olvasó figyelmébe ajánlani, amely az Index-en jelent meg. Hűségesebb követőink talán emlékeznek rá, hogy többször … Tovább

Új elnöke van Amerikának. Ez izgalmas. Az új elnök személye, illetve az általa képviselt irányvonal tartalma még izgalmasabb. Ám leginkább … Tovább

Új cikk kerül fel a vállalati intranetre, mondjuk a jövő évi juttatásokról. Lesznek, akik elolvassák. Néha tíz, néha hetven százaléka … Tovább

A kommunikáció üzletileg kritikus tényező: hat a teljesítményre, a vállalat termékeinek és szolgáltatásainak a minőségére, a belső kapcsolatok és a … Tovább