Másfél évtizede tartunk kommunikációs témájú képzéseket, konzultációkat, workshopokat, fejlesztéseket. Ennyi idő alatt nyilván kialakul egy sajátos stílus, egy olyan koncepció, ami csak a miénk, amely megkülönböztet bennünket másoktól. Hogy ez pontosan mi, nehezen megfogható, ám az elmúlt időszakban több olyan visszajelzést is kaptunk, amely segített megérteni és megfogalmazni, mi is lehet ez. Nos, ez a törődés.
Egyrészt azon cégek vezetői, akikkel együtt működünk, felismerik, hogy a kommunikáció valóban több információ megosztásnál. Ők már megértették, hogy a legfejlettebb technológia, a lealaposabb kidolgozott folyamatok is csak akkor érnek valamit, ha azt azokat működtető legfőbb tényező, az ember, a munkatárs is ugyanúgy megkapja a szükséges felkészítést, fejlesztést, hogy a hozzáadott érték létrejöhessen. Vagyis törődnek azzal, hogy a befektetett tőke a lehető legjobban térülhessen meg.
Másrészt ezek a cégek megértik, hogy a munkatárs sokkal több a piacon megvásárolható munkaerőnél. Nemzetközi kutatásokból tudjuk, hogy munkája értelmét, céljait, feladatait, felhatalmazását, kompetenciáját pontosan értő kolléga tud csak megfelelni a vezetői, tulajdonosi elvárásoknak, ez a hozzáállás viszont nem jön létre magától, ezt segíteni kell kialakítani, megerősíteni, fenntartani. Ehhez pedig a szakszerű kommunikáción keresztül vezet az út, vagyis, ha törődnek azzal, hogy a munkatárs folyamatosan többet értsen és érjen és ebben vezetői minden segítséget, támogatást megkapnak.
Harmadszor pedig a munkatársaknak biztosított kommunikáció fejlesztő programok – legalábbis azon a módon, ahogyan ezt mi csinálni szoktuk – olyan lehetőséget is biztosítanak, amikor is kicsit kiszakadva a napi mókuskerékből egymásra tudnak figyelni, egymástól tanulni, speciális eseteket megérteni és gyakorolni, hogy aztán éles helyzetekben már rutinnal hozhassanak döntéseket és oldhassanak meg feladatokat. Ilyen tréningek alkalmával kaptuk azt a visszajelzést, hogy a szakmai tartalom mellett leginkább a vállalat, munkáltatójuk figyelmét, törődését értékelik, akik hozzásegítik őket ahhoz, hogy jobbak legyenek és jobban érezzék magukat. Különösen igaz ez a vezetőknek szóló képzésekre, hiszen jól tudjuk, a vezető személye tartja ott, vagy készteti a cég elhagyására a munkatársakat. Sok olyan ügyfelünk van, akik rájöttek arra, hogy a vezetőik felé irányuló folyamatos törődés megvalósításában ránk is számíthatnak, bizonyos feladatokban tehermentesíteni tudjuk őket.
Meggyőződésünk, hogy a szakszerűen felépített és folyamatosan fejlesztett kommunikáció az egyik legfontosabb és legértékesebb megkülönböztető elem a piacon, főleg akkor, ha ez juttatásként, törődésként is megjelenik.