Van egy állításom, mellyel lehet vitatkozni: Igazi forradalom van alakulóban a vállalati kommunikáció terén. Mondom ezt úgy, hogy volt szerencsém az első sorból végigkövetni az elmúlt 20 év marketing kommunikációját Magyarországon. Ehhez fogható változásokat talán csak az internet, a web oldalak megjelenése hozott, ám az sem ütött ekkorát, mint ami most zajlik, legalábbis nem ennyire gyorsan hatott. Nem csak a média közösségivé válására, az interaktivitás eszközeire, megoldásaira gondolok, hanem a kommunikációs logika, és ezzel együtt a stratégiai kommunikáció tervezésének átalakulására. Példátlan szerencsénknek köszönhetően kis cégünkkel „élő, egyenesben” követhetjük nyomon a történéseket olyan vállalatokkal beszélgetve, akik felkapták a fejüket a változásokra és vannak olyan merészek, hogy komolyan elgondolkodtak azon, hogy hogyan is lehet, kell mindezt rendszerbe szervezni a XXI-ik század második évtizedében. Mert más ez a logika. Fontossá, sőt, kiindulóponttá válik a fogyasztó, a piac, és mivel már megvannak a „műszereink”, hogy belehallgassunk belső világukba, beszélgetéseikbe, az üzlet már nem azzal indul, hogy kitalálok egy terméket és valahogy „elrőfölöm”. A biznisz a nulladik lépésnél indul, ahogy egy okos barátunk találóan megjegyezte: először a szállító kér bebocsátást vevők klubjába, ott barátkozik, bizalmat ébreszt, beszélget, informálódik, és ez alapján kezd fejlesztésbe, miközben folyamatosan vissza-vissza kérdez: jó irányba megyünk, erre gondoltál? A végeredmény aztán nagyobb eséllyel lehet piacképes, mint a négy fal között megálmodott csodatermék. Ráadásul „melléktermékként” bizalmi viszony is épül közöttük, ami ugye nem hátrány az üzletben. A képlet végtelenül leegyszerűsített és nyilván általánosító. De az irány világosan kirajzolódott, ráadásul már minden adott hozzá: technológia, felületek, egyre gyarapodó szakirodalom. És most már a legfontosabb is megjelent itthon: a nyitott, együtt gondolkodni kész vállalat, akire jó lesz odafigyelni, mert ő a holnap nyertese.
Kapcsolódó bejegyzések
„Elkötelezettek vagyunk bolygónk védelmében, a fenntarthatóság eszméje mentén szervezzük tevékenységünket. Érzékenyek vagyunk környezetünkre, odafigyelünk arra, hogy az egyenlő elbánás elve … Tovább
Minden normálisan gondolkodó üzletember azon ügyeskedik, hogyan juttathatná vállalkozását a csúcsra és hogyan maradhatna ott fent minél tovább. A sikernek … Tovább
2020 márciusában – hazánkban is, és a világ számos más országában – már-már járványszerűen harapózott el az otthonról való munkavégzés, … Tovább
Ahogy a mondás tartja, az ördög nem alszik. Akkor sem, amikor épp a boldog, fejlődést előrejelző békeidőket éljük, ahogy ezt … Tovább
Egy általam nagyra becsült konferenciaszervező egyszer viccesen azt találta mondani, hogy egy konferencia legértékesebb része a szünet. Ettől a kijelentésétől … Tovább
Szentírásnak veszik sokan a nyomtatott betűt ma is, és ez érthető: Gutenberg első műve bő félezer éve a Biblia volt. … Tovább
Miért, mit hozzon? A Coca Cola trónfosztásától hangos a szaksajtó a Best Global Brands 2013. évi listájának publikálása óta. Valóban, … Tovább
Több évtizeddel a rendszerváltás után valami megmagyarázhatatlan oknál fogva még mindig nem értjük igazán a piacgazdaság alapjait. Ez ugyanis elvileg … Tovább
Mindennek ára van. Azt, hogy ez az ár milyen legyen, elvileg a piacgazdaság dönti el, hiszen a verseny nem tűri … Tovább
Ahogy egyre szabadabban mozoghatunk a vírus lassú visszahúzódásával szinkronban, úgy kerülnek előtérbe az üzlet felpörgetésének feladatai. A korábbi utazósebesség elérése … Tovább
Válságban sokan a felsővezetésre figyelnek, pedig a mindennapi csaták döntő része a szervezet középső rétegeiben dől el: azokon a szinteken, … Tovább
Miért is pont a portugáloktól tanuljunk? Az interkulturális tanulmányok az üzleti élet bemutatásakor leginkább a német, a japán, az észak-amerikai, … Tovább
Miért csinálják az emberek az üzletet? A pénzért, vagy másért, például az alkotás öröméért? Ha ezt nagy mintán vizsgálnánk, akkor … Tovább
Őszintém megvallom, sokkal jobban érdekelnek a vállalati botlás-sztorik, mint amelyeket a sikeres cégekről lehet olvasni. Nem, nem vagyok torzult lelkű … Tovább

