És akkor most beszéljünk – az ügyfélről. Ő az üzlet meghatározó tényezője, így sosem lehet eleget tudni róla. Sok vállalat él abban a hitben, hogy struktúrája, folyamatai vevőközpontúak, ismeri a piacot, ügyfelei elvárásait, motivációit. Nos, szándék szintjén ez akár igaz is lehet, ám az évek során szinte iparágtól függetlenül azt tapasztaltuk, hogy az ügyfelek legtöbbször kis túlzással addig fontosak, amíg alá nem írják a szerződést. Ami utána következik, az sokszor kontrollálatlan, követhetetlen, és ami a legveszélyesebb, néhány munkatárs kezében összpontosulnak az információk, akik érdekeik szerint szűrik, extrém esetben torzítva továbbítják azokat. A vezetés pedig a már csak akkor értesül arról, hogy a vevőnek gondjai vannak velünk, elvesztésének nagyok az esélyei, amikor már nem lehet túl sokat tenni. A Customer Health Check éppen ezt a kiszolgáltatottságot hivatott csökkenteni: tervezetten, előre meghatározott protokoll szerint méri fel a kiválasztott ügyfelek állapotát, hangulatát, világítja át, akár egy egészségügyi szűrés esetében. Sőt, ennél többre is alkalmas: jövőre vonatkozó tervei, szándékai, fejlesztési elképzelései befolyásolhatják a megbízó termékfejlesztési vagy szolgáltatási stratégiáját. Épp attól kap tehát tanácsot az üzletmenet áramvonalasításához, aki a legfontosabb számára, hiszen a vevő vásárlása ad értelmet egy vállalat működésének. A felmérés nem jelentéktelen további hozadéka, hogy az ügyfél úgy érzi, az eladót érdekli a véleménye, fontos számára, törődnek vele. A kliens elégedettsége pedig, mint tudjuk a legjobb, amit elérhetünk.
Kapcsolódó bejegyzések
Szerintem nem vagyok egyedül azzal a gondolattal, hogy az általános magyar panaszkultúra sok esetben kiváló búvóhely. Kényelmesebb elrejtőzködni egy kifogás, … Tovább
Mit tesz az ember, ha elromlik a garázskapu motorja, ha eldugul az ereszcsatorna, ha zárlatos lesz a mosógép, vagy éppen … Tovább
Van valami, amiben valahogyan sehogy sem jutunk előrébb, noha a világ legegyszerűbb dolga lenne, és mégsem. Ez pedig az üzleti … Tovább
Nagyszerű dolog kitalálni valamit, amit aztán kiviszünk a piacra, vevőt keresünk hozzá, eladjuk és a bevételnek nagyon örülünk. A folyamat … Tovább
Egy általam nagyra becsült konferenciaszervező egyszer viccesen azt találta mondani, hogy egy konferencia legértékesebb része a szünet. Ettől a kijelentésétől … Tovább
Ülök egy szakági kiállítás hivatalos megnyitóján. A kiállítási csarnokban a szokásos zsivaj, zenefoszlányok, speeker motyog a mikrofonba az egyik standon, … Tovább
Új elnöke van Amerikának. Ez izgalmas. Az új elnök személye, illetve az általa képviselt irányvonal tartalma még izgalmasabb. Ám leginkább … Tovább
Konferenciázni szeretünk, hiszen ott sok okosság hangzik el, fel lehet töltődni, ki lehet kapcsolni, sőt, ismerkedni, barátkozni, tájékozódni is lehet szűkebb, … Tovább
Lassan két évtizede, hogy sikeres üzletember ismerősöm autóvásárlásra adta fejét és befáradt az egyik prémium márka akkori képviseletére, egy budapesti … Tovább
Bajban ismerszik meg… A mondás valós tartalmát mostanában tapasztalhatjuk majd meg, amikor nagyjából mindenkinek problémái lesznek. A helyzetben a legmorbidabb … Tovább
Örömmel jelentem, függők lettünk! A saját magunk által hirtelen felindulásból létrehozott, jelenleg általad is olvasott média felület tett függővé! Sosem gondoltuk volna, … Tovább
A Black Friday, vagyis az össznépi kedvezményes webshoppingolás témája néhány éve itthon is csúcsra járatja a médiát, amely akár kellemes … Tovább
Miért, mit hozzon? A Coca Cola trónfosztásától hangos a szaksajtó a Best Global Brands 2013. évi listájának publikálása óta. Valóban, … Tovább
A hét – egyik – kommunikációs botránya egy jobb sorsra érdemes autómárkához, a Nissanhoz kötődik. A Ganxta és Stohl szerepvállalásával … Tovább

