Egy kedves hölgyismerősöm gyakran mondja, hogy a nőket nem szabad hibáztatni a csacsogás-kényszerük miatt, hiszen ez az őskorból rajtuk maradt tulajdonság: míg a zordon férfiak settenkedve, csöndben mamutra vadásztak, a nők a kunyhó körül tartották egyben a kolóniát, a közösséget, tettek-vettek, szorgoskodtak és közben természetesen beszéltek. Nem keveset! És valóban: ha az ember egy piros lámpánál körbepillant és beles a szomszédos autókba, azt tapasztalhatja, hogy míg a férfiak maguk elé révedve szemlélik az előttük álló autó gumiméretét, számolják a kipufogócsöveket és saccolják a másik kocsi lóerejét (netán az élet bölcsességeiről morfondíroznak), addig a nők nagy valószínséggel telefonálnak, láthatóan nem feltétlenül lényegre törően, hanem amúgy igazi pletyós üzemmódban, sokszor csak az élvezet kedvéért. Nem meglepő ezek után, hogy a kommunikációs és marketing szakma is erősen nőiesedik, se szeri, se száma azoknak a komoly cégeknek, melyeket hölgyek marketingelnek és kommunikálnak. És ez jó így! Az üzleti életben amúgy is méltatlanul kevés a női vezető, cégtulajdonos (elég csak a Superbrands zsűri csoportképére tekinteni), a felháborító bérhátrányukról nem is beszélve. És hogy mindez miért jutott eszembe? Hát persze, nőnap apropóján. Éljenek a hölgyek!

Kapcsolódó bejegyzések

Nagy általánosságban nyilván nem, de bizonyos tekintetben és területeken érdemes lehet ezt végiggondolni. Ha a HR lenne az új marketing, … Tovább

Teljesen jogos és helyes állásfoglalást fogalmazott meg a Magyar PR Szövetség az úgynevezett PR cikkek elburjánzásának káros hatásairól. Való igaz, leértékeli a … Tovább
Jó dolog ez a Social média! Én is ezen keresztül értekezhetek most a külvilággal, pedig amiről elmélkedem, az régimódinak számít. … Tovább

A munka-magánélet egyensúly mára egy merőben új perspektívát nyert, hiszen sokszor a saját konyhánkból tartjuk a munkahelyi megbeszéléseket. Pécsi Judit, … Tovább

Nem kötelező ám itt dolgozni! – zárt le egy munkahelyi konfliktust az egyszeri vezető, miután beosztott kollégájával kialakult szakmai nézeteltérésnek … Tovább
Csodáljuk a Ferrarikat. Miért is? Mert gyönyörűek. Persze elképesztően gyorsak, ördögien hangosak, félelmetesen kihegyezettek, de mindenekelőtt csodálatosan szépek. Ha nem … Tovább

Sok vállalat a profitja csökkentésével próbálja megoldani, hogy ne kelljen túlságosan emelnie az árakat, de a költségeik egyre nőnek és … Tovább
A vállalati kommunikáció „ideális esetben” a vezető és beosztott között zökkenőmentes. A beosztott elhiszi és elfogadja a vezető véleményét – … Tovább

Május 15-tól egy hónapon át vehető igénybe a GOP-2014- 3.3.4. pályázat, melyet a versenyképes IT szektor támogatására szervez az IVSZ. … Tovább
Lehet-e saját médiumunk? Ez az izgalmas kérdés foglalkoztat bennünket már egy ideje. Kell-e saját médium egyáltalán? Aki dolgozott már mondjuk … Tovább

Nem is volt olyan régen, amikor a vállalkozások egyik rémálma a növekedési csapda volt: túl gyors felfutás, túlfűtöttség, kontrol alól … Tovább

Magyarországon azt hiszik az emberek, hogy ha valamit jól megmondanak, azzal meg is tették a dolgukat – vallja Szvetelszky Zsuzsa, … Tovább
2020-at könnyű leírni, jópofa kiejteni, és a legtöbben optimistán, teli várakozással tekintenek az új évre. Bár 2020 nem évtized váltó … Tovább
Mit tesz az ember, ha elromlik a garázskapu motorja, ha eldugul az ereszcsatorna, ha zárlatos lesz a mosógép, vagy éppen … Tovább