Egy kedves hölgyismerősöm gyakran mondja, hogy a nőket nem szabad hibáztatni a csacsogás-kényszerük miatt, hiszen ez az őskorból rajtuk maradt tulajdonság: míg a zordon férfiak settenkedve, csöndben mamutra vadásztak, a nők a kunyhó körül tartották egyben a kolóniát, a közösséget, tettek-vettek, szorgoskodtak és közben természetesen beszéltek. Nem keveset! És valóban: ha az ember egy piros lámpánál körbepillant és beles a szomszédos autókba, azt tapasztalhatja, hogy míg a férfiak maguk elé révedve szemlélik az előttük álló autó gumiméretét, számolják a kipufogócsöveket és saccolják a másik kocsi lóerejét (netán az élet bölcsességeiről morfondíroznak), addig a nők nagy valószínséggel telefonálnak, láthatóan nem feltétlenül lényegre törően, hanem amúgy igazi pletyós üzemmódban, sokszor csak az élvezet kedvéért. Nem meglepő ezek után, hogy a kommunikációs és marketing szakma is erősen nőiesedik, se szeri, se száma azoknak a komoly cégeknek, melyeket hölgyek marketingelnek és kommunikálnak. És ez jó így! Az üzleti életben amúgy is méltatlanul kevés a női vezető, cégtulajdonos (elég csak a Superbrands zsűri csoportképére tekinteni), a felháborító bérhátrányukról nem is beszélve. És hogy mindez miért jutott eszembe? Hát persze, nőnap apropóján. Éljenek a hölgyek!

Kapcsolódó bejegyzések

A pletyka a magánéletben és a biznisz világában is jelentős hatással bír, közösségépítő és kohézióképző ereje van. Legfőbb jellemzője a … Tovább

Miért, mit hozzon? A Coca Cola trónfosztásától hangos a szaksajtó a Best Global Brands 2013. évi listájának publikálása óta. Valóban, … Tovább
Tudja ön, hogyan született a világ legrandább autója? Járműfüggők már biztosan elolvasták a Totalcar mai cikkét, és ismét, sokadszorra elszörnyülködtek … Tovább
Örömmel jelentem, függők lettünk! A saját magunk által hirtelen felindulásból létrehozott, jelenleg általad is olvasott média felület tett függővé! Sosem gondoltuk volna, … Tovább

Puzsér Róbert nemzeti intézmény, egy valódi kincs. Amint annak idején Nagy Feró a nemzet csótányaként röhögött bele az akkori rendszer … Tovább
Lehet-e tanulni a multiktól? Vagy esetleg a multik is tanulhatnak a kis- és közepes cégektől? Talán tudod, talán nem, immár … Tovább
A vállalati kommunikáció „ideális esetben” a vezető és beosztott között zökkenőmentes. A beosztott elhiszi és elfogadja a vezető véleményét – … Tovább

Egy éve lassan, hogy a Magyar Reklámszövetség egerszalóki Reklámkonferenciáján házigazdaként koccintásra hívtam a hazai kommunikációs szövetségek elnökeit, és felvetettem a szorosabb együttműködés, a közös … Tovább

Nehéz idők járnak a marketingesekre. A gazdasági turbulenciák nem csak a szakma renoméját tépázták meg, de mára elbocsátási hullám is … Tovább

A Magyar Reklámszövetség nagy jelentőségű felmérést készített néhány éve arról, milyen kézzelfogható, kalkulálható hozadékkal is bír a reklám nemzetgazdasági szinten. A tanulmány … Tovább
A formula 1 versenysorozat iránt érdeklődőket évtizedek óta foglalkoztatja a dilemma: az egy-egy versenyző által dominált korszak sikerei mögött vajon … Tovább

Van-e értéke manapság a díjaknak? Figyel rájuk valaki? Mit sugallnak, mit üzennek? Erről szóló előadással indult a 2012-es Superbrands évad … Tovább

Szerintem nem vagyok egyedül azzal a gondolattal, hogy az általános magyar panaszkultúra sok esetben kiváló búvóhely. Kényelmesebb elrejtőzködni egy kifogás, … Tovább

Ülök egy szakági kiállítás hivatalos megnyitóján. A kiállítási csarnokban a szokásos zsivaj, zenefoszlányok, speeker motyog a mikrofonba az egyik standon, … Tovább

Vajon több rozsos kenyér fogy-e, ha egy kenyérgyár munkatársai blogolnak? Több autót tud-e eladni egy használtautó kereskedő, ha vicces kommentekben … Tovább