Szerintem nem vagyok egyedül azzal a gondolattal, hogy az általános magyar panaszkultúra sok esetben kiváló búvóhely. Kényelmesebb elrejtőzködni egy kifogás, egy nyafogás, egy általános alannyal megfogalmazott illetékes felelős keresése mögé, mint sem tenni is valamit azért, hogy egy kicsit jobb legyen holnap, mint amilyen ma volt. Talán ezért van nálunk a legkevesebb aktív foglalkoztatott szerte e régióban, talán ezért kacsintunk össze cinkosan, ha azt látjuk, halljuk hogy valamit „okosba” intézett el valaki, és talán ezért vagyunk sokkal kiszolgáltatottabbak főnöknek, munkahelynek, hivatalnak, politikának, és úgy általában a sorsnak, mint kellene. E sok okosság akkor futott bennem végig ismételten, amikor a minap kerékpárt vásároltam egy nagy sportáruházban. A kicsit túlmozgásos, de készséges eladó, aki mindenáron konzultatív módon kívánta értékesíteni a kiszemelt járművet, elmesélte, hogy naponta bizony több tucat biciklit adnak el, hétvégente pedig ez a szám, a 80-100-at is eléri. Egyetlen nap alatt! Tök jó, gondoltam, még sincs válság, költ a magyar, mint a katonatiszt. Ám az is eszembe villant ekkor, hogy ha ennyi biciklit ad el naponta egy sportáruház hétvégén, akkor a derék „maszek” kerékpárboltok mi a bánatért nincsenek nyitva hétvégenként is? Hátha bejön a család és venni akar? Mert hogy ekkor jobban ráér válogatni, kipróbálni, nézegetni? És tovább víve a gondolatot: miért van az, hogy olyan szolgáltatások, mint autószerviz, gumiszerelő műhely csak munkaidőben vannak nyitva? Hétvégenként biztosan nem. Ez utóbbi azért is bosszantó, mert tavasszal és ősszel, a téli-nyári gumicserék idején hosszú hetekig is várni kell egy nyomorult időpontra, ám ez sem elég ok arra, hogy legalább szezonban vasárnap is kinyissanak, hogy én, kereket egyedül kicserélni nem tudó szerencsétlen sok ezer forintot hagyja ott 20 perc munkáért. A választ csak sejtem: annyira jól megy az üzlet, hogy több profit nem férne el a főkönyvben. Ha így van, akkor meg miért panaszkodik a gumis is, hogy idén kevesebben cserélnek gumit, mint tavaly, ebből is látszik, mekkora nagy válság van, aminek persze ők a legfőbb áldozatai. Szóval valamit nem igazán értek. Ha valaki igen, segítsen már nekem megvilágosodnom! Addig is van egy szuper marketing stratégiám az vállalkozóknak: ha kereslet van rá, ki kell nyitni hétvégén is!

Kapcsolódó bejegyzések

A vállalatok kommunikációjára is vonatkoznak íratlan szabályok, amelyekhez való igazodás igen komoly imázsértékkel is bír. Az íratlanság természetesen azt jelenti, … Tovább

Komoly dilemma a vállalati belsőkommunikáció szakavatott gazdáinak, hogy milyen információkat osszanak meg a munkatársakkal és melyeket nem. Arról is élénk … Tovább
A Facebook a csúcson van, és lassan elindul a hanyatlása – olvasom az éppen a Facebookra kitett publikációban. Képtelenség ugyanis … Tovább

Nos, milyen évünk legyen? Boldog, sikeres, eredményekben gazdag, ahogyan azt tengernyi jókívánságban megkaptuk ismerőseinktől szilveszter felé közeledve? Hát akkor legyen … Tovább

A régi rendszer egyirányú, mint a régi tévéadás: ők mondják, te nézed, és ha nem érted, az a te bajod. … Tovább
A gazdálkodó szervezetek számára a koronavírus kapcsán különös mértékben fókuszba kerülő belső kommunikáció fejlesztéséért szövetségre lépett egymással a terület három … Tovább

A vállalatok életében ma már kiemelt szerep jut a kommunikációnak, információ átadásnak. Az információcsere, tágabb értelemben az információval való foglalkozás … Tovább

Örülök ennek a start-up hullámnak. Nem azért, mert most divat ennek örülni, és korszerű a témával foglalkozni. hanem azért, mert … Tovább

Nehéz idők járnak a marketingesekre. A gazdasági turbulenciák nem csak a szakma renoméját tépázták meg, de mára elbocsátási hullám is … Tovább

Mindennek ára van. Azt, hogy ez az ár milyen legyen, elvileg a piacgazdaság dönti el, hiszen a verseny nem tűri … Tovább

Egy kedves hölgyismerősöm gyakran mondja, hogy a nőket nem szabad hibáztatni a csacsogás-kényszerük miatt, hiszen ez az őskorból rajtuk maradt … Tovább

A vállalati szférában sok szó esik tőkéről, hatékonyságról, stratégiáról – de meglepően keveset beszélünk arról, hogyan alakulnak ki a döntések … Tovább

Erős brand kell-e egy startupnak, vagy sem? A válasz nem annyira egyértelmű, mint elsőre gondolhatnánk. Tegyük fel, hogy például van … Tovább