Őszintém megvallom, sokkal jobban érdekelnek a vállalati botlás-sztorik, mint amelyeket a sikeres cégekről lehet olvasni. Nem, nem vagyok torzult lelkű ellendrukker (remélem), inkább azt kutatom folyamatosan, milyen tanulságokat vonultat fel előttünk az üzleti világ forgószínpada. Volt részem megannyi parádés sikertörténetet végigolvasni, végighallgatni, sőt, végigélni, és ezekből nyilván rengeteg megfontolandó információt, döntési helyzetet lehet megismerni. Nekem azonban ezek a sikertörténetek sokkal kevésbé segítettek, mint azok, amelyekben a talpra állásról, a hibákkal történő szembesülésről és a nehéz döntések meghozataláról van szó. Sok könyv, cikk, publikáció született legendás vállalkozókról, amelyeket persze érdemes elolvasni, hiszen a kiválóaktól mindig lehet tanulni. Ám ezekből a történetekből legtöbbször az jött le, hogy volt egyszer egy szerencsés pillanat, néhány ösztönös döntés, és persze egy jó csapat, amely jó időben volt jó helyen. És nyilván nincsenek benne a végigszenvedett időszakok, a rossz választások és az emberi tragédiák. Pedig talán ezekben lenne ott a lényeg. Fontosak ugyanis a kudarcélmények, ezek mutatják meg ugyanis a sikerek múlandóságát, a világ változóságát, egy vezető kivételes képességeit és egy csapat igazi erejét. Hogyan kell felállni, hogyan kell újrakezdeni, hogyan szedhető ismét össze egy szétesett, hitevesztett közösség, vagy mondjuk hogyan szerezhető vissza az elvesztett technológiai előny. Különösen izgalmas az a kérdés, hogy törvényszerűen meg kell-e várni egy cég életében a soron következő válságot ahhoz, hogy újra erőre kaphasson és tovább szárnyalhasson a társaság, vagy létezik olyan módszer, olyan tudás, amely folyamatában tartja kondícióban a céges immunrendszert. Vagy tényleg kell az a bizonyos pofon, mert anélkül nem veszi az ember komolyan, hogy baj van? Legtöbbször igen, de jó, ha tudjuk, hogy a legtöbb botlás megelőzhető, vagy tompítható. Hogy hogyan? Érdemes néha a kudarc-sztorikat is megismerni, a válság kitermelt jó párat!

Kapcsolódó bejegyzések
Beszorultunk a négy fal közé. Ki itt, ki ott igyekszik feltalálni magát, tenni napi dolgát, fenntartani legalább valamit az eddigi … Tovább
A legtöbb vállalati terv optimista, és nem véletlenül, hiszen egy cég alapítása mögött mindig komoly motiváció bújik meg. Ezek a … Tovább

Megdöbbentette a közvéleményt a Volkswagen motorokkal kapcsolatos csalás híre. A dízelmotorok szoftvereit manipulálta a gyártó úgy, hogy az észlelje, ha … Tovább
Nagyjából minden második munkavállaló stresszesnek tartja munkahelyét. Vajon mi lehet e tény mögött? Talán az az általános vélekedés, hogy dolgozni … Tovább

Vissza-vissza térő téma a PR a szakmai beszélgetésekben, ami azt is mutatja, valami nincs a helyén ezzel kapcsolatban. A legutóbbi, … Tovább

Vajon milyen lehet a 67%-kal fényesebb haj, az ötszörös tisztítóerő, vagy mondjuk a hét ponton hatékony száj higiénés védelem? Bevallom, … Tovább

Egyik kedvenc műsorom a Discovery Channelen látható Overhaulin’ (Újjáépítők) című műsor. Ebben jobb sorsra érdemes, koros autókat épít újjá Chip Foose designer … Tovább
Ijesztően háborús hangzása van a ma naponta említett mondatnak: a gazdaság újraindítása. De tényleg, ilyenre nem emlékezhetünk. Gazdasági válságban volt … Tovább

2010 nyarán és őszén két különleges céggel ismerkedtünk meg. Augusztusban a lövői Roto Elzett Certa, októberben pedig a NEXON lett … Tovább

Örömmel hallgattam a minap a Beck Györggyel folytatott beszélgetést az egyik rádióadón. Gyuri számomra az együtt végigélt több mint tíz … Tovább

Szakértő külső szemként áttekintjük, átvilágítjuk az adott vállalkozás üzleti modelljét, elemezzük, értékeljük az eddig megtett utat és megkeressük a lehetséges … Tovább

Kevés szakma él át akkora változásokat, mint az emberi erőforrásokért felelős HR világ. 2015 körül, tehát lényegében négy éve indult … Tovább
Érdekes a vállalati működés elemeinek kategorizálása: hard-nak, keménynek tekintjük a struktúrákat, folyamatokat, softnak, vagyis puhának, lágynak az emberi tényezőt. Ennek … Tovább