16 éve hoztam egy döntés: váltok. Addigi sikeresnek tekinthető nagyvállalati kommunikációs vezetői pályámat vállalkozói irányba állítom. Hogy miért? Elfogyott a hitem abban, amit csinálok, lehetőségek helyett inkább korlátokat láttam magam körül, úgy éreztem, a megszerzett tudásom, tapasztalatom skatulyákba gyömöszölten vár kiszabadulásra, kiteljesedésre. Belevágtam úgy, hogy fogalmam sem volt arról, mi fog ebből kisülni. Barátaim, ismerőseim igyekeztek lebeszélni róla, nem értették, miért keresem a bizonytalant ahelyett, hogy a kiszámíthatóság biztonságában maradnék. Nem tudtam megmagyarázni, inkább csak éreztem, hogy muszáj tovább lépnem.
Nem tudom, mi lett volna, ha maradok, hol kötöttem volna ki, ma mit csinálnék, hol dolgoznék, milyen szintekig jutottam volna. A szakmai piramis felsőbb polcain – mint tudjuk – egyre kevesebb a hely, tülekedni, lökdösődni nem volt kedvem. A szakma közelében maradásban mindeközben a Reklámszövetségben végzett vezetői munka volt segítségemre.
Számomra már maga a tény is büszkeségre ad okot, hogy immár 16 éve létezik az Ispiro Consulting. Túléltünk több gazdasági válságot, trendfordulót, paradigmaváltást, megértünk rengeteg sikert és persze kudarcot is. Ez utóbbiak jelentősége, értéke az idők során felértékelődött: józanító pofon volt megélni, ha valami nem sikerült, és idővel megtanultunk nem megsértődni, ha bekövetkezett, hanem igyekezni megérteni, mi lehetett az oka és mit tanít nekünk a jövőre nézve.
Úgy érzem, jó döntés volt belevágni, több lettem, rengeteget tanultam, amire nem lett volna módom, ha nem így teszek. Kiderült, hogy szinte végtelen a pálya, ami előttünk áll, és kiváló szakemberekkel, barátokkal megerősítve tényleg csak saját magunktól függ, hová jutunk el. Most ismét új dolgokon agyalunk, új partnerekkel új lehetőségeken gondolkozunk. Meg persze mélyítjük az eddigi tudásunkat, amiben elsőszámú tanítómesterünk maga a piac: mindig megsúgja, megüzeni, mire is lenne szüksége, nekünk pedig fontos feladatunk ezt meghallani és pontosan megérteni.
Végezetül egy rövid összefoglaló arról, hogy 2024-ben mit is csinál az Ispiro Consulting: vállalati kommunikációs rendszerekkel foglalkozunk, amelyek a szervezeti információcserén keresztül közvetlenül hatnak az együttműködésre, a hatékonyságra, a hangulatra, a fluktuációra. Hiszünk abban, hogy a kommunikáció lehet juttatás, ehhez viszont meg kell érteni, és el kell fogadni, hogy a kommunikáció egyben üzletileg kritikus tevékenység is, a melyet tervezni, építeni, karbantartani és fejleszteni kell. Dr. Szvetelszky Zsuzsa pletykakutatásban felépített tudása jelenti azt a kivételes egyediséget, amelytől más, több, teljesebb a koncepciónk. Kommunikációs együttműködési stratégiát alkotunk, kommunikációs auditot, kutatásokat végzünk, így letapogatva a szervezet aktuális állapotát, hangulatát, tükröt tartva a cégvezetésnek. Vezetői tréningekkel kompetenciát erősítünk, tartalmat állítunk elő, rendkívüli vagy válsághelyzetben irányt mutatunk és támogatunk. A mi dolgunk, hogy az üzleti tevékenység emberi oldalát a kommunikáción keresztül értékesebbé tegyük, sőt, ennél többet is gondolunk: a kommunikáció stratégiai elemként az üzletfejlesztés aktív, hasznos része is lehet. Örömmel fogunk új projektekbe, várjuk a lehetőséget, hogy közösen magasabb szintre léphessünk.