Vajon több rozsos kenyér fogy-e, ha egy kenyérgyár munkatársai blogolnak? Több autót tud-e eladni egy használtautó kereskedő, ha vicces kommentekben méltatja a kínálatban kapható járgányokat az interneten? Egyáltalán, hogyan kell manapság a kommunikációs tennivalókkal kalkulálni egy vállalatnál, úgy általában? Nos, úgy általában nyilván nincs erre válasz, konkrétan viszont érdemes elgondolkodni azon, hogy hol is tartunk az „elérés” kérdésével, kinek kit érdemes és hogyan hatékony elérnie, és ebben milyen kommunikációs tennivalóink lehetnek. Nagyon fordult a világ ugyanis az elmúlt 5 évben. Amit erről a kérdésről tanulni lehetett, az a legtöbb esetben nem, vagy már nem úgy igaz. A vállalati kommunikációs csoportok, osztályok sokszor lógnak a levegőben, mert kimozdultak helyükről a korábbi viszonyítási pontok. A vállalati belső kommunikáció felértékelődött, és átlépett a „faliújság, hírlevél, állománygyűlés” háromszögön, a reklám eszköztára főleg az interaktivitás megjelenésével új dimenziókba lépett, a PR pedig a média demokratizálódásával jelenleg a levegőben lóg. A sokszor eszköz-logikájú kommunikáció menedzsment és büdzsé tervezés megközelítését el lehet felejteni, és végiggondolni, hogy mit is lehetne, kellene tenni, hogy az a bizonyos elérés megvalósulhasson, vagyis eljuthasson a márka, a termék-szolgáltatás, vagy a társadalmi üzenet oda, ahová azt szánták. „Kommunikáció, újratöltve”! Hangozhatna a jelszó, ha szlogent keresnénk, ám ez az újratöltés nem egyszerű dolog, hiszen nem csak a rutinokkal, a beidegződésekkel, a rendelkezésre álló szakértelem újraértelmezésével kell szembesülni ilyenkor, de az üzleti modell, a folyamatok egészével, általában pedig a változásokhoz való viszonyunkkal is. Márpedig tovább kell lépni, hiszen a világ nem vár meg, nem ad időt az átállásra. Van, hogy be kell vállalni: Learning by doing – vagyis miközben csináljuk, megtanuljuk, hogy hogyan is kell. Ám ha mindeközben szem előtt tartjuk az üzlet logikáját, a vevői akarat, a kereslet primátusát, a minőség, a kiválóság folyamatos igényét és a megkülönböztethetőség szükségességét, nagyot nem hibázhatunk, sőt a nap végén a mi rozsos cipónk vagy éppen eladó autónk üzenete jut majd célba.

Kapcsolódó bejegyzések
És akkor most beszéljünk – az ügyfélről. Ő az üzlet meghatározó tényezője, így sosem lehet eleget tudni róla. Sok vállalat … Tovább
A cég én vagyok! – ismerős mondat, sok cégtulajdonos vezette már így sikerre vállalkozását. A cégalapítás, a piaci pozíciókért való … Tovább

A szépemlékű 60-as, 70-es években elő-előfordult, hogy egy család viszonylag drága televíziót vásárolt. Egyrészt azért, mert már megtehette, másrészt – … Tovább
Egy vállalat legértékesebb vagyona a munkatárs. Na, ja, ez az állítás nagyjából annyira vált hiteltelenné az elmúlt években, mint hogy … Tovább
Miért is pont a portugáloktól tanuljunk? Az interkulturális tanulmányok az üzleti élet bemutatásakor leginkább a német, a japán, az észak-amerikai, … Tovább
Menő volt jó pár évvel ezelőtt, ha valaki ilyen sms-üzenetet küldött: „meetingen ülök, visszahívlak!”. Ez ugyanis több mindent is elárult … Tovább
Nemrég jelent meg Szvetelszky Zsuzsanna cikke az Üzlet és Pszichológiában: a vállalati kommunikáció folyamatai azóta is meghatározó elemei a megtartásnak és … Tovább

A munkaerő-megtartás problémáira nincs gyors megoldás, nincs vízzel bevehető pirula, de a cégen belüli pletyka és a kommunikációs dugulások megértése … Tovább

Nem is volt olyan régen, amikor a vállalkozások egyik rémálma a növekedési csapda volt: túl gyors felfutás, túlfűtöttség, kontrol alól … Tovább

Létrehoztunk valami újat, amiről szeretnénk ha sokan tudnának. Ezért megkérdeztük magunktól mindazt, amit szerintünk fontos elmondani a Kiváló Munkahely Partnerség … Tovább
Ahogy a mondás tartja, az ördög nem alszik. Akkor sem, amikor épp a boldog, fejlődést előrejelző békeidőket éljük, ahogy ezt … Tovább
Lassan két évtizede, hogy sikeres üzletember ismerősöm autóvásárlásra adta fejét és befáradt az egyik prémium márka akkori képviseletére, egy budapesti … Tovább

Éledezik a vállalati kommunikációs piac. Jó látni a vezetői akaratot és igyekezetet, amely az elmúlt két-három évben erre irányul. Nincs … Tovább
Nagyszerű dolog kitalálni valamit, amit aztán kiviszünk a piacra, vevőt keresünk hozzá, eladjuk és a bevételnek nagyon örülünk. A folyamat … Tovább

A vállalatok életében ma már kiemelt szerep jut a kommunikációnak, információ átadásnak. Az információcsere, tágabb értelemben az információval való foglalkozás … Tovább