Vajon több rozsos kenyér fogy-e, ha egy kenyérgyár munkatársai blogolnak? Több autót tud-e eladni egy használtautó kereskedő, ha vicces kommentekben méltatja a kínálatban kapható járgányokat az interneten? Egyáltalán, hogyan kell manapság a kommunikációs tennivalókkal kalkulálni egy vállalatnál, úgy általában? Nos, úgy általában nyilván nincs erre válasz, konkrétan viszont érdemes elgondolkodni azon, hogy hol is tartunk az „elérés” kérdésével, kinek kit érdemes és hogyan hatékony elérnie, és ebben milyen kommunikációs tennivalóink lehetnek. Nagyon fordult a világ ugyanis az elmúlt 5 évben. Amit erről a kérdésről tanulni lehetett, az a legtöbb esetben nem, vagy már nem úgy igaz. A vállalati kommunikációs csoportok, osztályok sokszor lógnak a levegőben, mert kimozdultak helyükről a korábbi viszonyítási pontok. A vállalati belső kommunikáció felértékelődött, és átlépett a „faliújság, hírlevél, állománygyűlés” háromszögön, a reklám eszköztára főleg az interaktivitás megjelenésével új dimenziókba lépett, a PR pedig a média demokratizálódásával jelenleg a levegőben lóg. A sokszor eszköz-logikájú kommunikáció menedzsment és büdzsé tervezés megközelítését el lehet felejteni, és végiggondolni, hogy mit is lehetne, kellene tenni, hogy az a bizonyos elérés megvalósulhasson, vagyis eljuthasson a márka, a termék-szolgáltatás, vagy a társadalmi üzenet oda, ahová azt szánták. „Kommunikáció, újratöltve”! Hangozhatna a jelszó, ha szlogent keresnénk, ám ez az újratöltés nem egyszerű dolog, hiszen nem csak a rutinokkal, a beidegződésekkel, a rendelkezésre álló szakértelem újraértelmezésével kell szembesülni ilyenkor, de az üzleti modell, a folyamatok egészével, általában pedig a változásokhoz való viszonyunkkal is. Márpedig tovább kell lépni, hiszen a világ nem vár meg, nem ad időt az átállásra. Van, hogy be kell vállalni: Learning by doing – vagyis miközben csináljuk, megtanuljuk, hogy hogyan is kell. Ám ha mindeközben szem előtt tartjuk az üzlet logikáját, a vevői akarat, a kereslet primátusát, a minőség, a kiválóság folyamatos igényét és a megkülönböztethetőség szükségességét, nagyot nem hibázhatunk, sőt a nap végén a mi rozsos cipónk vagy éppen eladó autónk üzenete jut majd célba.
Kapcsolódó bejegyzések
„Elkötelezettek vagyunk bolygónk védelmében, a fenntarthatóság eszméje mentén szervezzük tevékenységünket. Érzékenyek vagyunk környezetünkre, odafigyelünk arra, hogy az egyenlő elbánás elve … Tovább
Írásainkban gyakran kalandozunk témák, gondolatok között olyan tanulságos jelenségekre vadászva, amelyek érdekesek lehetnek az olvasónak. Ez alkalommal a Magyar Reklámszövetség friss médiapiaci … Tovább
Frontvonali híreink ez alkalommal az irodaházakból származnak. A járvány sok mindent átalakított, és talán a legjobban az irodahasználati stratégiákat fogja … Tovább
Nincs annál szívet melengetőbb visszajelzés egy vezetőnek, ha a munkatársak úgy érzik, céges színű vér folyik az ereikben, ami az … Tovább
Bármilyen furcsa is, vezetővé válni sokkal nehezebb, mint hinnénk. Nem csak azért, mert a vezető felelősségteljes munkát végez: sokat van … Tovább
2015 óta élünk az egyre akutabb munkaerőhiány korszakában, ami ma már mind mennyiségi, mind minőségi értelemben igaz. Ha van is … Tovább
Egy vállalat legértékesebb vagyona a munkatárs. Na, ja, ez az állítás nagyjából annyira vált hiteltelenné az elmúlt években, mint hogy … Tovább
A valóságshow-k világában közkeletű kifejezéssé vált a kiszavazás: amikor egy közösség a kapun (villán) kívülre tessékel valakit, akit nem kíván … Tovább
Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Nagy igazság, ez tartja mozgásban a kommunikációs szakmát. Az állítás persze azt … Tovább
2011-ben ért a csúcsra a blog műfaja a kritikus tömeget tekintve. Ezt nem más állította a minap az MRSZ médiaköltés konferenciáján, mint … Tovább
Az evolúció nem tervez, hanem gányol – állította Mérő László egy beszélgetés során nemrégiben. Állítása nyilván a törzsfejlődés azon jellegzetességére … Tovább
A magyarországi munkaerőpiac igencsak dinamikus korszakát éli. Izgalmas és fölöttébb tanulságos a teljes folyamatot nézni és értelmezni, hiszen lényegében naponta … Tovább
Talán az egyik legszebb, legfelemelőbb feladata a humán erőforrásért felelős vezetőnek, hogy ő az első, aki a belépő új munkatársat … Tovább
“Alattunk változik a szakma” – ez volt Mezriczky László, a Magyar Reklámszövetség elnökének alapvetése a Napi Gazdaság konferenciáján. Mint elmondta, … Tovább
A pletyka a magánéletben és a biznisz világában is jelentős hatással bír, közösségépítő és kohézióképző ereje van. Legfőbb jellemzője a … Tovább