Egyik kedvenc műsorom a Discovery Channelen látható Overhaulin’ (Újjáépítők) című műsor. Ebben jobb sorsra érdemes, koros autókat épít újjá Chip Foose designer autóépítő és csapata, óriási meglepetést okozva a mit sem sejtő tulajdonosnak (az autókat ugyanis beépített családi cinkosok segítségével „lenyúlják” egy hétre, hogy aztán minden porcikájukban megújítva szolgáltassák vissza). A kiszemelt négykerekűeket megtiporták az elmúlt évtizedek, itt-ott horpadtak, rozsdásak, lukasak, ám a maguk módján értékesek, és mindennél többet jelentenek tulajdonosaiknak. A felújítás tehát csakis szakszerűen, a gazda elképzelései szerint történhet meg (ebben a beépített emberek segítenek), kínosan ügyelve arra, hogy ha a színhez, a kárpithoz, vagy egy felirathoz érzelmi szálak kötnek, azok maradjanak is meg eredeti mivoltukban. Minden mást a legkorszerűbb megoldások váltanak ki, így adva újabb évtizednyi új energiát az öreg vasnak. Ez a műsor komoly inspirációt adott Cégébresztő projektünk filozófiájának megformálásához: nem az a lényeg, hogy mindent és a magunk tanácsadói képének megfelelően alakítsunk át, hanem az, hogy megértsük, mi miért fontos a tulajdonosoknak, és hogy a lehető legtöbbet meg tudjunk menteni, tartani azokból az értékekből, amelyek egyedivé tették a márkát, a vállalkozást. A nap végén persze az a cél, hogy tele energiával, világos perspektívával, ötletekkel bocsáthassuk útjára partnerünket. Ehhez mi tudunk lenni a külső szem, egyfajta cégstratégiai Chip Foose.
Kapcsolódó bejegyzések
Látványos, gyors, éppen ezért ijesztő zuhanást produkált a céges világ azon a bizonyos képzeletbeli vállalati Maslow piramison. Nézzünk csak körül: … Tovább
Nyárhoz közeledve, vagy éppenséggel az év vége felé sokszor érzi az ember, hogy elfogyott az energiája. Mintha kifogyott volna a … Tovább
Éppen húsz éve annak, hogy egy szürke őszi estén néhányan az akkor informatikai cégek marketing vezetői közül úgy döntöttünk, hogy … Tovább
Mindig irigykedve figyelem Olaszországot, amely amellett, hogy lazán veszi az életet és meg tudja élni a mindennapok szépségeit, sikeres, erős … Tovább
Szakértő külső szemként áttekintjük, átvilágítjuk az adott vállalkozás üzleti modelljét, elemezzük, értékeljük az eddig megtett utat és megkeressük a lehetséges … Tovább
Elfogytak a tartalékok. A hősies küzdelemben a fluktuáció féken tartásában, a már-már nem létező szabadon igazolható munkatársak felkutatásában, a máshol … Tovább
Bajban ismerszik meg… A mondás valós tartalmát mostanában tapasztalhatjuk majd meg, amikor nagyjából mindenkinek problémái lesznek. A helyzetben a legmorbidabb … Tovább
Érdekes a vállalati működés elemeinek kategorizálása: hard-nak, keménynek tekintjük a struktúrákat, folyamatokat, softnak, vagyis puhának, lágynak az emberi tényezőt. Ennek … Tovább
A cégeknek sokkal több időt kellene fordítaniuk termékfejlesztésre, a felhasználói igények jobb megismerésére, és kevesebbet megbeszélésekre, PPT prezentációkra, a költségek, … Tovább
Talán észre sem vesszük, ám nagyon megváltozott az az idősík, amiben élünk. Lerövidültek a perspektívák, és most már tényleg igaz … Tovább
Hogy mire jó a híres-neves Heuréka Klubunk? Például arra, hogy akár zseniális ötletek is előbuggyanhatnak egymás irányába nyitott emberek kötetlen … Tovább
A növekedés megtorpanása akár egy jó lehetőség is lehet számunkra, ha képesek vagyunk kezünkbe venni a történések irányítását. A sokak … Tovább
Kevesebb szó esett mostanában oldalainkon a kis- és közepes vállalkozásokról, pedig ha valahol nagy szükség van tudatos piacépítésre, stratégiaalkotásra, marketing, … Tovább
Megtisztelő meghívásnak tettünk eleget Dr. Szvetelszky Zsuzsával, amikor a Médiapiac kiváló munkatársaival, Török Diával és Szakács Lacival beszélgettünk a rádió … Tovább

