Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Nagy igazság, ez tartja mozgásban a kommunikációs szakmát. Az állítás persze azt is feltételezi, hogy jók vagyunk, sőt kiválóak, minden megtettünk azért, hogy a portéka versenyképes legyen. Kutattunk, fejlesztettünk, teszteltünk, módosítottunk, és előállt a csoda, a megtestesült mintatermék, amely az emberiség épülésére és szépülésére szolgál. Nincs tehát más hátra, mint ezt a jó hírt kivigyük a piacra, és elkiáltsuk magunkat: „tessék, csak tessék, mi sütöttük, mi pörköltük, mi szabtuk-varrtuk, mi formáztuk, két kezünk terméke, magunk vagyunk rá a garancia!” De szép, és de őszinte is volt annak idején így „reklámozni”. A világ ma már nem ilyen, gyártó és fogyasztó jó messze kerültek egymástól, akár földrésznyi távolságra, de azért az alaplogika nem változott: az egyik gyárt, a másik fogyaszt, a kapcsolat meg a kommunikációban van valahol. A személyesség eltűnése azonban időnként és helyenként mintha arra is felhatalmazta volna a szállítót, hogy ne mindig a legjobbat adja. Sántít, biccen, mállik, porlad, zörög, nyekereg a cucc, amit ettől függetlenül, sőt épp ezért nagyon el kellene adni! Jöjjön tehát a marketinges, vegye elő varázstarisznyájából a kommunikációs okosságot és „oldja meg” a feladatot. Domborítsa ki az előnyöket és rejtse el a hátrányokat! Ja, és mindezt úgy, hogy ne legyen módja a fogyasztónak visszakérdezni, netán kétségbe vonni bármit is. Deklarálni fizetett kommunikációval nyilván sok mindent lehet, de vajon megéri-e.
Korunk zseniális jelensége, az interaktív kommunikációs felületek eddig nem létező lehetőségeket nyitottak meg a fogyasztói társadalom szereplői számára. A tájékozódás általánossá válása („guglizás”) mellett a legelképesztőbb kapcsolatok alakíthatóak ki: akár a fejlesztésbe is bevonható a fogyasztó, ha a gyártót tényleg érdekli a piac véleménye, ha tényleg nyitott a visszajelzésekre, ha azt szeretné előállítani, aminek értelme is van. Ez a Co-Creation nevű jelenség mérhetetlen előnyökkel járhat, egy feltétele azért van: tényleg jónak kell lenni. De mi másért is alakult volna meg egy cég, minthogy értéket hozzon létre, eladhatót ráadásul, ami profit formájában visszaigazolja a cég létét? Azt gondolhatnánk, hogy éppen ezért viszonylag kevés a meztelen király. Néha aztán meglepődik az ember: a király helyenként nemhogy meztelen, de bizony nem is király…