Egy konferencia akkor jó, ha általa gondolati morzsákkal lesz gazdagabb az ember. Én egy kisebb cipónyira elegendő morzsát gyűjtöttem magamnak össze a Reklámkonferencián, melyek elgondolkoztattak, meghökkentettek, vagy éppen ötletet adtak. Ilyen volt például az az információ, amely világossá tette, mennyire sablonosan is képes az ember gondolkozni, olyan sémákat követve, melyek helyességéről igazából sosem győződött meg. Konkrétan az döbbentett meg, hogy a reklámozók körében preferált 18-49 éves korosztály valójában mekkora is. Az összlétszámot tekintve még nem is érdemelne szót a dolog (3 milliós populációról beszélünk), ám ha mindebből kiemeljük a fogyasztás szempontjából valóban releváns sokaságot, az úgynevezett A-B státuszúakat, mindösszesen 600 ezer ember marad a kalapban. És erre a 600 ezer emberre lő, tervez kreatívot és médiát, alkot stratégiát és próbál aktivitást elérni, jószerivel a teljes reklámszakma. Egy másik előadáson arról hallhattunk, hogy egyre meghatározóbb a fejlett piacokon az úgynevezett Silver Generation, vagyis az ötvenen túliak korosztálya. Ők a közhiedelemmel ellentétben nem az élettől lassan búcsúzó, lecsúszó, korlátozottan fogyasztani képes vagy hajlandó közösség, hanem igen erős, egyre igényesebb célcsoport, akikre Amerikában például egyre több cég építi kommunikációs stratégiáját. Egy angliai felmérés szerint az ottani ötvenesek egészségesebb életet élnek, mint harmincas társaik, mert már nem a karrier a legfontosabb számukra, van anyagi hátterük, tudatosabban táplálkoznak, többet mozognak és mindez fogyasztásukban is megjelenik. Könnyen legyinthetnénk erre, hogy könnyű „odaát”, bezzeg itthon… Sok igazság van persze abban, hogy nálunk kevesebb a jómódú ötvenes, de érdemes a tendenciákat is figyelni. És a két információ egybevetése alapján pláne hasznos időnként kitekinteni a napi rutinból, és azt a bizonyos marketing megkülönböztetést nem „dübörgéssel”, hanem okos pozícionálással elérni. Még talán pénzt is lehet így spórolni…
Kapcsolódó bejegyzések
Nem is volt olyan régen, amikor a vállalkozások egyik rémálma a növekedési csapda volt: túl gyors felfutás, túlfűtöttség, kontrol alól … Tovább
Megdöbbentette a közvéleményt a Volkswagen motorokkal kapcsolatos csalás híre. A dízelmotorok szoftvereit manipulálta a gyártó úgy, hogy az észlelje, ha … Tovább
A CSR haláli! Komolyan, ezt magam is majdnem megtapasztaltam. Íme a történet: a minap margitszigeti szokásos futóköröm előtt jóleső érzéssel … Tovább
Talán ismerős a valamikori kabaré idézet: Az én gyerekem és a te gyereked veri a mi gyerekünket.” Kiváló leírása ez … Tovább
Ki gondolta volna néhány évvel ezelőtt, hogy az internet technológiából eszközzé, majd jelenséggé, élettérré, és mindemellett generációs kultúraváltóvá válik. Ma … Tovább
A vállalatok kommunikációjára is vonatkoznak íratlan szabályok, amelyekhez való igazodás igen komoly imázsértékkel is bír. Az íratlanság természetesen azt jelenti, … Tovább
Jó dolog ez a Social média! Én is ezen keresztül értekezhetek most a külvilággal, pedig amiről elmélkedem, az régimódinak számít. … Tovább
A reklámadó ügye túlmutat egy szektor, a reklámipar belügyén. A reklámot lehet szeretni, nem szeretni, piacgazdasági szerepe azonban meghatározó: a … Tovább
Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Nagy igazság, ez tartja mozgásban a kommunikációs szakmát. Az állítás persze azt … Tovább
Örömmel jelentem, függők lettünk! A saját magunk által hirtelen felindulásból létrehozott, jelenleg általad is olvasott média felület tett függővé! Sosem gondoltuk volna, … Tovább
2015 óta élünk az egyre akutabb munkaerőhiány korszakában, ami ma már mind mennyiségi, mind minőségi értelemben igaz. Ha van is … Tovább
Újra az informális szervezetekről és kommunikációról szervezünk szakmai napot, ahogyan tettük ezt már decemberben is. A téma ugyanaz: a belső … Tovább
A növekedés megtorpanása akár egy jó lehetőség is lehet számunkra, ha képesek vagyunk kezünkbe venni a történések irányítását. A sokak … Tovább
Vezetőnek lenni különleges lehetőség, egyben mérhetetlenül komoly feladat: másokat vezetni, másokért felelősséget vállalni, másokból kihozni a lehető legtöbbet úgy, hogy … Tovább
Ami jó, az jó. Ha valahol jól érzem magam, maradok. Így lesz kedvenc éttermem, cipőboltom, benzinkutam, szállodám, ahová örömmel térek … Tovább
