Lassan két évtizede, hogy sikeres üzletember ismerősöm autóvásárlásra adta fejét és befáradt az egyik prémium márka akkori képviseletére, egy budapesti szállodába. Az akkor még éppen bimbódzó kapitalizmus korában belefért, hogy stencilezett, kézzel javítgatott árlisták és kalkulációk képezték a sok tízezer márkás autó hivatalos dokumentációját, az eladó pedig nagyjából annyit tudott a két kiszemelt autó közötti különbségről, hogy az egyik drágább, és ezért nyilván jobb, mint a másik. Örült a vevő, hogy egyáltalán már kapható ilyen drága portéka itthon is. Az autót aztán át is vette és használta egészséggel, hosszú évekig. A minap aztán egy másik történetet hallottam, amiről amúgy a fenti emlékek eszembe jutottak. Szintén prémium kategóriás autó vásárlása lett aktuális, és egy ilyen tranzakció menetéről az ember csupa álomszerű helyzetet képzel el: már a megkereséstől, a vásárlási szándéktól megtisztelt vezérképviseleti munkatárs, illatozó kávé melletti kedélyes beszélgetés, mosolygó, minden problémát megoldó ügyfélszolgálat, bőrbe kötött ajánlat és dokumentáció. Nos, kedves olvasó, a helyzet ennél kijózanítóbb: a vevő rendszertelenül pdf-be másolt, mailen átküldött tájékoztatókat kapott, kusza információs anyagokat bogarászhatott, kézzel, tollal korrigált költségsorokon ámulhatott, telefonon lepattintós személyzettel vitatkozhatott. Az autót ezek után azért persze megvásárolták, de a vásárláshoz kötődő élmény, a márkától várt minőségérzet, a lojalitást erősítő plusz faktor ezúttal elmaradt. Kár érte. De legalább megnyugodhatunk: Magyarországon az idő lassan múlik, sőt, néha úgy tűnik, meg is áll.

Kapcsolódó bejegyzések

Ki ne hallott volna ilyen kifejezéseket vállalati közösségekben: „marketing duma”, vagy „ez szakmai kérdés, nem marketing…”. Nagyobb vállalati struktúrákban, mondjuk, … Tovább

Több oka is van, amiért a két jelenséget érdemes megkülönböztetnünk, így 2024 legelején. Világszerte érvényes, hogy olyan évek állnak mögöttünk, … Tovább
Ha a cím két szavát egybeolvassuk, olyan, mint egy gyógyszer neve, igaz? Hibridadmin. Bizonyos értelemben az is, gyógyszer. A covid … Tovább

Nos, milyen évünk legyen? Boldog, sikeres, eredményekben gazdag, ahogyan azt tengernyi jókívánságban megkaptuk ismerőseinktől szilveszter felé közeledve? Hát akkor legyen … Tovább

Minél kiterjedtebb a munkahelyi pletyka, annál inkább önálló életre kel. Alulról szerveződő módon alakítja ki saját útjait, egyben szerepeket és … Tovább

Vajon több rozsos kenyér fogy-e, ha egy kenyérgyár munkatársai blogolnak? Több autót tud-e eladni egy használtautó kereskedő, ha vicces kommentekben … Tovább

Szerintem nem vagyok egyedül azzal a gondolattal, hogy az általános magyar panaszkultúra sok esetben kiváló búvóhely. Kényelmesebb elrejtőzködni egy kifogás, … Tovább

Minden valamire való marketing stratégia egyik alapja a szegmentáció: olyan fogyasztói, felhasználói, vásárlói csoportokat alkotni, amelyek igényei hasonlóak, így elérésük … Tovább

Miért, mit hozzon? A Coca Cola trónfosztásától hangos a szaksajtó a Best Global Brands 2013. évi listájának publikálása óta. Valóban, … Tovább

Nem unatkoznak azok, akik a munkaerőpiacon tevékenykednek. Így van ez a Pannon-Work-kel is, akik az egyik meghatározó szereplők a munkaerő … Tovább

A megtartás alapeleme a bizalom, vagyis az abban való hit, hogy jó helyen vagyok, jó itt nekem, mert lehet sikerélményem, … Tovább
Digitalizálódunk, és ez jelenleg egyirányú utcának tűnik. Mindenből adat lesz, belőlünk emberekből is. Az adat, a számok tűpontos paramétereket is … Tovább
Speciális feladat a reklám a vállalatközi – business to business – piacon. Hogyan hívjam fel a figyelmét lehetséges vevőimnek arra, … Tovább

Nehéz idők járnak a marketingesekre. A gazdasági turbulenciák nem csak a szakma renoméját tépázták meg, de mára elbocsátási hullám is … Tovább
Fegyverhasználat alapjául szolgáló cselekmény abbahagyására irányuló felszólítás. A Magyar Honvédséget bármikor is megjártak nem úszták meg anélkül, hogy ezt a … Tovább