Cégstratégiák és az emberi tényező

Ritka izgalmas ma cégstratégiákkal foglalkozni. Presze mindig is az volt, most azonban belépett a változók közé egy olyan elem, amely talán a legkiszámíthatatlanabb, legkevésbé tervezhető: az emberi tényező. Az elmúlt hónapokban szorosan követtük mi is az eseményeket, számos vállalatvezetővel beszélgettünk, száz számra készítettünk interjúkat alkalmazottakkal, és vettünk részt szakmailag is inspiráló projektekben. És minderről szorgosan készítettünk jegyzeteket, publikációkat is. Ezekről készítettünk egy kis összefoglalót:

jó vállalati kommunikáció ma HR kommunikációként indul, belülről kifelé hatva. Igy lesz hiteles, tudatos, megkülönböztető.

A munkaerőpiaci trendváltásra különböző módon és időben reagálnak a cégek. Az első fecskék bátorsága, sikerei vagy kudarcai mindenképpen kihatnak a helyzet komplex kezelésére, egymástól tanulni ezért is fontos.

cégek belső kommunikációja csiszolatlan gyémánt, rejtett kincs. A közösség formálásában, összetartásában, áttételesen pedig a fenntartható növekedésben a korábban gondoltnál is nagyobb hatása van.

A munkaerőpiac keresletivé válása átértelmezi a lojalitás kérdését is. Egyre több munkavállaló gondolja, hogy a függetlenség, a szabadúszás jobban szolgálja érdekeit, mint az elköteleződés.

HR az új marketing: aki ebben ma lépéselőnyre tesz szert, az viheti a munkaerőt, és ott teremtődik meg a lehetőség a túlélésre, továbblépésre. A tét tehát nagyobb, mint gondolnánk.

Kapcsolódó bejegyzések