2011-ben ért a csúcsra a blog műfaja a kritikus tömeget tekintve. Ezt nem más állította a minap az MRSZ médiaköltés konferenciáján, mint Uj Péter, az Index főszerkesztője. Ez esetükben azt jelenti, hogy a 2006 körül indított tudatos építkezés és lendületes növekedés után idénre a napi látogatói szám immár magasabb az Index Blog.hu rovatában, mint magán a főlapon. Érdekes tények, melyek számos gondolatot vetnek fel. Először is kijelenthető, hogy a „civil tartalom” tényleg nem pusztán rétegigény, hanem tömegjelenség. A legnépszerűbb blogok napi 30-90 ezer látogatót is vonzanak, akik a műfaj sajátosságai révén nem csak passzív olvasók, befogadók, de véleménymegosztók, beszélgetőtársak is. Életformává vált tehát a blogolás, amivel érdemes komolyan számolni. Az is látszik, hogy a szintén többször emlegetett „saját média” igénye egyre markánsabb. Különösen releváns ez a kérdés, ha költséghatékony elérés a cél, vagy éppen a médiaszabályozás körüli turbolenciáktól szeretnénk valamelyest függetlenedni. Gyakran merül fel a kérdés, hogy a hobby-blog mellett van-e létjogosultsága a vállalati, B2B, B2C blogoknak. A válasz egyértelmű: van! És hol van ebben az üzlet? Azt a leginkább bennfentesek is elismerik, hogy egyelőre nem világos még, hogy hogyan lehet belőle közvetlenül pénzt csinálni, bár kísérletek, próbálkozások vannak. Ami miatt megéri komolyan venni, az a hírnév, szakmai ismertség, szakértelem, kapcsolatépítés erősítésének lehetősége. „Benne kell lenni a médiában” – szól az ismert sikerrecept. Ma már szerencsére a saját médiumunkban is gondolkodhatunk, hiszen ha van komolyan vehető tartalmunk, abban mégis csak könnyebb benne lenni…
Kapcsolódó bejegyzések
A legtöbb beosztottnak határozott véleménye van a vezetőjéről: az egyik tipikus véleményről szól az alábbi vicc. Ült a varjú az … Tovább
A Facebook a csúcson van, és lassan elindul a hanyatlása – olvasom az éppen a Facebookra kitett publikációban. Képtelenség ugyanis … Tovább
A professzionális labdarúgást nem csak a kivételes sportteljesítmények, a pazar gólok, vagy éppen a magával ragadó stadion hangulat miatt érdemes … Tovább
A vállalati kommunikáció „ideális esetben” a vezető és beosztott között zökkenőmentes. A beosztott elhiszi és elfogadja a vezető véleményét – … Tovább
Magyarországon azt hiszik az emberek, hogy ha valamit jól megmondanak, azzal meg is tették a dolgukat – vallja Szvetelszky Zsuzsa, … Tovább
A sok amerikai sablon film után üdítő élmény megnézni Tom Hooper kiváló alkotását, A király beszédét. A történet VI. György … Tovább
2020-at könnyű leírni, jópofa kiejteni, és a legtöbben optimistán, teli várakozással tekintenek az új évre. Bár 2020 nem évtized váltó … Tovább
Elismerte, bevallotta, elárulta. Szörnyű idő lesz, borzalmas vihar közeledik, rettenetes hidegre készülhetünk. Mindezek idézetek újságcikkek szóhasználatából. Bizony általánossá kezd válni, … Tovább
A szocializmusban a munkahely és a munkaidő fogalma nem mindig különbözött. A beosztottak jelentős része reggel bement egy épületbe, onnan … Tovább
Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Nagy igazság, ez tartja mozgásban a kommunikációs szakmát. Az állítás persze azt … Tovább
A megbeszélésen, ahol a vezető ismerteti a következő időszakra vonatkozó elképzeléseit, a beosztottak a legnagyobb nyugalommal, ám minősíthetetlen kifejezésekkel véleményezik … Tovább
A pletyka a magánéletben és a biznisz világában is jelentős hatással bír, közösségépítő és kohézióképző ereje van. Legfőbb jellemzője a … Tovább
Miért is pont a portugáloktól tanuljunk? Az interkulturális tanulmányok az üzleti élet bemutatásakor leginkább a német, a japán, az észak-amerikai, … Tovább
Március 6-án szakmai napunkon másodszor foglalkoztunk egy izgalmas, sok tekintetben aktuális és tapasztalataink szerint sokakat érdeklő kérdéssel, a vállalatok informális … Tovább
Az X-generáció tagjai (az 1960 és 1979 között születettek) hajlamosak sopánkodni a fiatalok túlzásba vitt digitális eszközhasználata miatt, és kevesen … Tovább