2011-ben ért a csúcsra a blog műfaja a kritikus tömeget tekintve. Ezt nem más állította a minap az MRSZ médiaköltés konferenciáján, mint Uj Péter, az Index főszerkesztője. Ez esetükben azt jelenti, hogy a 2006 körül indított tudatos építkezés és lendületes növekedés után idénre a napi látogatói szám immár magasabb az Index Blog.hu rovatában, mint magán a főlapon. Érdekes tények, melyek számos gondolatot vetnek fel. Először is kijelenthető, hogy a „civil tartalom” tényleg nem pusztán rétegigény, hanem tömegjelenség. A legnépszerűbb blogok napi 30-90 ezer látogatót is vonzanak, akik a műfaj sajátosságai révén nem csak passzív olvasók, befogadók, de véleménymegosztók, beszélgetőtársak is. Életformává vált tehát a blogolás, amivel érdemes komolyan számolni. Az is látszik, hogy a szintén többször emlegetett „saját média” igénye egyre markánsabb. Különösen releváns ez a kérdés, ha költséghatékony elérés a cél, vagy éppen a médiaszabályozás körüli turbolenciáktól szeretnénk valamelyest függetlenedni. Gyakran merül fel a kérdés, hogy a hobby-blog mellett van-e létjogosultsága a vállalati, B2B, B2C blogoknak. A válasz egyértelmű: van! És hol van ebben az üzlet? Azt a leginkább bennfentesek is elismerik, hogy egyelőre nem világos még, hogy hogyan lehet belőle közvetlenül pénzt csinálni, bár kísérletek, próbálkozások vannak. Ami miatt megéri komolyan venni, az a hírnév, szakmai ismertség, szakértelem, kapcsolatépítés erősítésének lehetősége. „Benne kell lenni a médiában” – szól az ismert sikerrecept. Ma már szerencsére a saját médiumunkban is gondolkodhatunk, hiszen ha van komolyan vehető tartalmunk, abban mégis csak könnyebb benne lenni…
Kapcsolódó bejegyzések
2020-at könnyű leírni, jópofa kiejteni, és a legtöbben optimistán, teli várakozással tekintenek az új évre. Bár 2020 nem évtized váltó … Tovább
A Black Friday, vagyis az össznépi kedvezményes webshoppingolás témája néhány éve itthon is csúcsra járatja a médiát, amely akár kellemes … Tovább
Egy általam nagyra becsült konferenciaszervező egyszer viccesen azt találta mondani, hogy egy konferencia legértékesebb része a szünet. Ettől a kijelentésétől … Tovább
A klasszikus reklámfelfogás szerint a reklám szerepe a tájékoztatás, az informálás, a rossz döntésektől való megóvás, vagyis a választás szabadságának … Tovább
Jó dolog ez a Social média! Én is ezen keresztül értekezhetek most a külvilággal, pedig amiről elmélkedem, az régimódinak számít. … Tovább
Május 15-tól egy hónapon át vehető igénybe a GOP-2014- 3.3.4. pályázat, melyet a versenyképes IT szektor támogatására szervez az IVSZ. … Tovább
Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Nagy igazság, ez tartja mozgásban a kommunikációs szakmát. Az állítás persze azt … Tovább
Van-e értéke manapság a díjaknak? Figyel rájuk valaki? Mit sugallnak, mit üzennek? Erről szóló előadással indult a 2012-es Superbrands évad … Tovább
Teljesen jogos és helyes állásfoglalást fogalmazott meg a Magyar PR Szövetség az úgynevezett PR cikkek elburjánzásának káros hatásairól. Való igaz, leértékeli a … Tovább
Vajon több rozsos kenyér fogy-e, ha egy kenyérgyár munkatársai blogolnak? Több autót tud-e eladni egy használtautó kereskedő, ha vicces kommentekben … Tovább
Írásainkban gyakran kalandozunk témák, gondolatok között olyan tanulságos jelenségekre vadászva, amelyek érdekesek lehetnek az olvasónak. Ez alkalommal a Magyar Reklámszövetség friss médiapiaci … Tovább
Ken Olsen, a Digital Equipment Corporation elnöke 1977-ben úgy vélte, nem lesz értelme senkinek sem otthon számítógépet birtokolni. Steve Ballmer, … Tovább
Az X-generáció tagjai (az 1960 és 1979 között születettek) hajlamosak sopánkodni a fiatalok túlzásba vitt digitális eszközhasználata miatt, és kevesen … Tovább
Csodáljuk a Ferrarikat. Miért is? Mert gyönyörűek. Persze elképesztően gyorsak, ördögien hangosak, félelmetesen kihegyezettek, de mindenekelőtt csodálatosan szépek. Ha nem … Tovább