fbpx

Számít a külső

Csodáljuk a Ferrarikat. Miért is? Mert gyönyörűek. Persze elképesztően gyorsak, ördögien hangosak, félelmetesen kihegyezettek, de mindenekelőtt csodálatosan szépek. Ha nem azok lennének, vajon ugyanilyen sikeresek lennének? Hányan álmodoznának egy maranellói tűzpiros autóról, ha nem a Pininfarina alkotná a külsőt, ha nem olasz dizájnművészek varázsolnák szoborszerűvé a motorházfedelet, ha nem a latin jó ízlés formálná a kerek, minimalista hátsó lámpákat? Képzeljünk el egy üvöltő 12 hengeres versenymotort mondjuk egy Pontiac kasztniban… Ugye, mennyire másként nézne ki a dolog?

A külső igen is számít. Számít az autóknál, de számít az üzleti életben is. A belső értékek önmagukban a céges világban sem elegendőek. Hiába a legvonzóbb paraméter, a szakértő megközelítés, a nyilvánvaló hozzáértés, ha a tálalás nem izgalmas, nem megnyerő, könnyű hátrányba kerülni. Tudni kell varázsolni, hogy az a kicsi plusz a mi oldalunkra kerüljön. A varázslás pedig apróságokból áll: előzetes tájékozódás, felkészülés az ügyfélből, érdeklődési köréből, aztán profi fellépés, az üzleti helyzethez illő öltözék, igényes prezentáció, időhatékony (értsd: a szükséges és elégséges rövidségű) bemutató. Fontos, hogy az ügyfél nyelvét értsük, illetve ő is értsen minket, hiszen nem mindenki mérnök, vagy pénzügyi közgazdász. Egy informatikus hiába beszél „bit-bájtul”, ha a partnernek ez kínaiul van. Érdemes tehát úgy csinálni mint a profik, és a jó termékhez vonzó külsőt is csomagolni, hogy a Ferrarinkat Ferraiként vásárolják meg, ennek megfelelő áron.

Kapcsolódó bejegyzések