fbpx

15 évesek lettünk

Ez most kicsit személyes lesz, de ötévente talán belefér.

Fel sem tűnt, olyan észrevétlenül osont be a kertek alatt az Ispiro Consulting alapításának 15 éves évfordulója. 2007 december 14-én indult el a történet, amely mögött nem volt hosszú távú stratégia, nem volt különösebb tudatosság, sokkal inkább egy érzés: ebbe az irányba kell mennem ezentúl. A korábban nagyvállalatoknál, nemzetközi környezetben eltöltött évek kivételes iskolát (Beck Gyurinak külön köszönet ezért), rengeteg tapasztalatot és speciális tudtást adtak, aminek szélesebb körű hasznosítása már egy ideje izgatott. A váltás a saját cég irányába hirtelen volt, ám sokkoló: kiderült, hogy sokan tényleg annak láttak, ami a névjegykártyámon szerepelt, vagyis nagy cégek fontos emberének, ám átülve új szerepembe bájos hátba veregetésen és vicces bíztatásokon kívül lényegében semmit sem tudtam profitálni értékesnek gondolt kapcsolati hálómból. És mint kiderült, ez lett a szerencsém. Ez késztetett arra, hogy kitaláljam, mivégre is hoztam létre a céget, mit akarok valóban csinálni, ami eladható, amire szükség van. Ebből a helyzetből formálódott lassan, fokozatosan az a vállalati kommunikációs irányvonal, amit sikerült úgy megfogni és tartalommal feltölteni, hogy aztán vállalatok tucatjai találtak és találnak benne értéket. Emellett még a Magyar Reklámszövetség elnökségi majd elnöki feladatai, a Superbrands zsűrizés, egyetemi államvizsga és szakdolgozat bírálati felkérések, és rengeteg szakmai előadás tartása is belefért, nem is értem, hogyan…

Mint sok más naív lélek én is álmodoztam saját nagy irodáról, gigantikus növekedésről, barátként mellém álló társtulajdonosokról. Úgy alakult, hogy nem ez lett a mi utunk. Az éles helyzetek felszínre hozták, hogy valójában mi a fontos, és kire lehet számítani. Mostanra már egyértelmű, hogy mit is jelent a mi esetünkben a fenntartható struktúra, méret, hogyan tudunk skálázhatóan rendelkezésre állni, felelősen szolgáltatni, támogatni, együttműködni. Kialakult saját módszertanunk, lassan visszahallunk olyan definíciókat, kifejezéseket, amelyeket évekkel ezelőtt alkottunk meg és folyamatosan terjesztünk a piacon. Élvezünk minden új helyzetet, minden speciális kommunikációs szituációt, feladatot, problémát. Úgy váltunk magabiztossá, hogy közben nem gondoljuk azt, hogy mindent tudunk. Haladunk, fejlődünk, utazunk, amiben ügyfeleink, vagyis a piac az elsődleges támaszunk, tanácsadónk. Ebben az utazásban Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus, pletykakutató a társam, akit mindenképpen ki kell emelnem, hiszen az ő partnersége, szaktudása segített irányt választani és szakmai mélységgel megtölteni azt, amit ma csinálunk.

15 évesek lettünk, ami azért már valami, nem? Köszönöm mindenkinek, akinek ebben bármilyen szerepe is volt. Folytatjuk!

Kapcsolódó bejegyzések