„A vállalatokra általánosan jellemző struktúra gyakorlatilag az ipari forradalom óta változatlan: hierarchikus felépítés uralkodik, amit a munkahelyek kialakítása is szolgál – az alkotó munka és hatékonyság sokszor elvesztek a különféle szempontok között. Nagyjából húsz évvel ezelőtt kezdtek el általánosan elterjedni itthon is az egyterű irodák, amelyek frissítően hatottak ugyan, és a közös kreatív munkavégzést tűzték a zászlajukra, valójában azonban sokkal inkább költségcsökkentési megfontolások álltak a háttérben. És bizony hiába ülhetnek ergonomikus székeken a dolgozók, kellemes hőmérsékletű, jó levegőjű helyiségekben, mégsem szeretik az open office-t, így az együttműködés is komoly hátrányt szenved.” – Részlet a profession.hu-n megjelent cikkünkből. Érdemes kattintani a folytatásért.
Kapcsolódó bejegyzések
Komoly dilemma a vállalati belsőkommunikáció szakavatott gazdáinak, hogy milyen információkat osszanak meg a munkatársakkal és melyeket nem. Arról is élénk … Tovább
Vajon több rozsos kenyér fogy-e, ha egy kenyérgyár munkatársai blogolnak? Több autót tud-e eladni egy használtautó kereskedő, ha vicces kommentekben … Tovább
Ritka izgalmas ma cégstratégiákkal foglalkozni. Presze mindig is az volt, most azonban belépett a változók közé egy olyan elem, amely … Tovább
Tapasztalt vállalatvezetőkkel folytatott konzultációink során számtalan nézettel, gyakorlattal, meggyőződéssel, vezetői filozófiával találkozhattunk, egy dologban azonban szinte mindenki egyetértett: a vállalati … Tovább
A megtartás alapeleme a bizalom, vagyis az abban való hit, hogy jó helyen vagyok, jó itt nekem, mert lehet sikerélményem, … Tovább
A régi viccben egy kakas strucctojással érkezik az ólba. „Tisztelt hölgyeim, nem akarok senkit kritizálni, de azért nézzék csak, máshol … Tovább
Napjainkra címke lett belőle: a fenntartható csökkenés egyre ismertebb kategória, mint ahogy a csökkenés is egyre inkább hétköznapi része az … Tovább
Bármilyen furcsa is, vezetővé válni sokkal nehezebb, mint hinnénk. Nem csak azért, mert a vezető felelősségteljes munkát végez: sokat van … Tovább
A szocializmusban a munkahely és a munkaidő fogalma nem mindig különbözött. A beosztottak jelentős része reggel bement egy épületbe, onnan … Tovább
Ahogyan a hasi-tasi sem kér kódot, a vezetői Employer Branding nagyotmondást sem könnyű fülön csípni. Tele van a padlás a … Tovább
Közeleg az évzárók, évértékelők, vállalati rendezvények szezonja. Sokan várják, egyesek viszolyognak tőle, egy azonban biztos: a céges buli mindig emlékezetes. … Tovább
A vállalati szférában sok szó esik tőkéről, hatékonyságról, stratégiáról – de meglepően keveset beszélünk arról, hogyan alakulnak ki a döntések … Tovább
A társas együttműködésnek vannak régi dilemmái. Az emberi csoportok – legyen az törzsi közösség, nemzetállam vagy vállalat – azzal is … Tovább
Digitalizálódunk, és ez jelenleg egyirányú utcának tűnik. Mindenből adat lesz, belőlünk emberekből is. Az adat, a számok tűpontos paramétereket is … Tovább

