fbpx

Kiváló Munkahely Partnerség

Létrehoztunk valami újat, amiről szeretnénk ha sokan tudnának. Ezért megkérdeztük magunktól mindazt, amit szerintünk fontos elmondani a Kiváló Munkahely Partnerség programról. Egy képzelt riport következik.

  • Mit jelent általában és mit jelent számodra a Kiváló Munkahely Partnerség?

 

Az elsőre talán meglepő elnevezés mögött igen komoly gondolkodás, széleskörű piaci tapasztalat, és a vállalati kultúraépítés jelenlegi fősodrába tartozó elmélet húzódik meg. A partnerség szemléletmódot és gyakorlati megvalósítási programot egyaránt takar, és lényege olyan vállalati belső együttműködési modell megvalósítása, amely versenyelőnyhöz juttatja az adott vállalatot. A verseny ugyanis új dimenzióban jelenik ma meg minden eddiginél élesebben: a munkaerőért folyó vetélkedésben. Aki ugyanis ezt a stratégiailag kritikus erőforrást nem képes megtartani, illetve megszerezni, alulmarad a fenntartható növekedésben.

  • Milyen céllal hoztátok létre?

 

Mindennapi munkánk során, ügyfeleink visszajelzéseit elemezve egyértelműen látszik, hogy az eddigi vállalatszervezési, kommunikációfejlesztési modellek már nem elég hatékonyak. Új típusú szakmai szövetségekre van szükség, új kompetenciák összefésülésére és ezek hatékony bevitelére a vezetői gondolkodásba. Ehhez kerestünk olyan szakértői kört, akikkel nem csak szakmailag, de üzletileg és emberileg is egy hullámhosszon vagyunk.

  • Miért nem elég ma, ha egy munkahely “csak” jó? Miért kell még jobbnak, miért kell kiválónak lennie?

 

Leginkább azért, mert a hazai – és az európai, sőt globális – munkaerő-piaci helyzet megváltozott, kínálatiból keresletivé alakult, így a munkahelyek versenyeznek egymással a munkavállalókért. És ebben a versenyben a kiválósággal versenyelőnyre lehet szert tenni. Sosem volt ennyire fontos a kiválóság, és mi éppen ezt szeretnénk segíteni elérni.

  • Milyen kompetenciákat gyűjtöttetek egybe?

 

A bevont kompetenciák vezérlőelve a piaci igények megértése és lefordítása volt szolgáltatás struktúrára. Azt, és csakis azt a szakmai területet dolgoztuk ki részletesen és kötöttük össze az említett üzleti logika mentén, amely érdemben és érezhetően javítja a vállalati belső gondolkodást, amely erősíti az együttműködést, támogatja a közösségépítést és a megtartó erőt. Ebben a sokszínűség,  a gondoskodás, a befogadás és a kommunikáció a négy tartópillér. Vagyis azok az elemek, amelyeket ma még tudatosan, stratégiai szinten ritkán és kevesek terveznek meg, kihatásuk a mindennapokra viszont folyamatosan és érezhetően erősödik.

  • Mitől különleges, egyedi ez a kezdeményezés?

 

Egyedi a tartalma miatt, és egyedi attól is, hogy nem előre strukturált modellekből építkezünk, hanem mindig az adott cég speciális körülményeit tekintjük alapnak. Ezért is fontos, hogy alapos megismeréssel, feltárással indítsunk, és erre építkezzünk. Ettől lesz üzletileg releváns és a munkatársak részére hiteles, befogadható a fejlesztési folyamat.

  • Kiknek ajánljátok?

 

Elsősorban azon cégek vezetőivel számolunk, akik nem csak működtetni szeretnének egy gazdálkodó szervezetet, hanem azt fenntarthatóan, emberi léptékekben, ezáltal másoktól jól megkülönböztethetően szeretnék folyamatosan fejleszteni a vállalatot. Innentől kezdve sem a méret, sem a tulajdonosi viszonyok, sem pedig a szektor nem lényeges, hiszen a program bárhol megvalósítható. És természetesen várjuk az érdeklődöőket az Ispiro Consulting elérhetőségein.

Kapcsolódó bejegyzések