A cég én vagyok! – ismerős mondat, sok cégtulajdonos vezette már így sikerre vállalkozását. A cégalapítás, a piaci pozíciókért való küzdelem, a termékfejlesztés, a kapcsolattartás valóban legtöbbször egy-egy kivételes személyiség, okos szakember, tehetséges szervező érdeme. Teherbíró képességétől, munkabírásától függ csak, meddig fejlődhet az általa megtestesített vállalat. Mindenféle marketing hókusz-pókusz nélkül futhat a szekér, hiszen hősünk valóban ujjbegyeiben érzi a piacot, személyesen van képben a trendekről, és a konkurenseket is keresztnevén szólítja. Fejből menedzseli a folyamatokat, álmából felkelve is percre kész a cash flow-ban. A cég ismertsége tehát lényegében saját ismertségével azonos, a „főnök” a tápláléklánc csúcsára lépve révbe ér. És innen vajon hogyan tovább? A tulajdonos és a cég eggyé válása a kétségtelen pillanatnyi optimumon felül veszélyes kiszolgáltatottság. Előbb utóbb megkerülhetetlen lesz a döntés:megáll az adott szinten, hiszen fizikailag nem bír már tovább osztódni, vagy szétválasztódik a cég és az alapító márkája. Ez utóbbi eset nagyon komoly elhatározás, a létező legkomolyabb változás, hiszen el kell fogadni, hogy a cég fejlődése csakis az alapító árnyékából kibújva biztosítható. És innentől kezdődik egy új történet, ami már professzionális folyamatokról, marketingről, piacépítésről szól. A bölcs vezető el tudja engedni cégét, akár a szerető szülő a gyermekét. Ezzel teheti a legtöbbet érte, magának pedig új típusú feladatokat, kihívásokat fogalmazhat meg, hiszen e nélkül sosem tudott meglenni. Ezért is lett sikeres vállalkozó.
Kapcsolódó bejegyzések
Kevesebb szó esett mostanában oldalainkon a kis- és közepes vállalkozásokról, pedig ha valahol nagy szükség van tudatos piacépítésre, stratégiaalkotásra, marketing, … Tovább
Mindennek ára van. Azt, hogy ez az ár milyen legyen, elvileg a piacgazdaság dönti el, hiszen a verseny nem tűri … Tovább
Nem először esik szó a Cégébresztőről, de most újabb szakaszába lép az Upfront Media és az Ispiro Consulting közös kezdeményezése. Elindult a Cégébresztő … Tovább
Megtisztelő meghívásnak tettünk eleget Dr. Szvetelszky Zsuzsával, amikor a Médiapiac kiváló munkatársaival, Török Diával és Szakács Lacival beszélgettünk a rádió … Tovább
Mit tesz az ember, ha elromlik a garázskapu motorja, ha eldugul az ereszcsatorna, ha zárlatos lesz a mosógép, vagy éppen … Tovább
2020 márciusában – hazánkban is, és a világ számos más országában – már-már járványszerűen harapózott el az otthonról való munkavégzés, … Tovább
Ülök egy szakági kiállítás hivatalos megnyitóján. A kiállítási csarnokban a szokásos zsivaj, zenefoszlányok, speeker motyog a mikrofonba az egyik standon, … Tovább
Vajon több rozsos kenyér fogy-e, ha egy kenyérgyár munkatársai blogolnak? Több autót tud-e eladni egy használtautó kereskedő, ha vicces kommentekben … Tovább
Egy kedves hölgyismerősöm gyakran mondja, hogy a nőket nem szabad hibáztatni a csacsogás-kényszerük miatt, hiszen ez az őskorból rajtuk maradt … Tovább
Ahogy egyre szabadabban mozoghatunk a vírus lassú visszahúzódásával szinkronban, úgy kerülnek előtérbe az üzlet felpörgetésének feladatai. A korábbi utazósebesség elérése … Tovább
Úgy másfél évtizeddel ezelőtt az akkori Matáv (ma Telekom) a vezetékes telefon fontosságát és nélkülözhetetlenségét sulykolta reklámkampányában, azt üzenve, hogy … Tovább
2015 óta élünk az egyre akutabb munkaerőhiány korszakában, ami ma már mind mennyiségi, mind minőségi értelemben igaz. Ha van is … Tovább
Powered Corporate Communications – így foglalhatjuk röviden össze az Ispiro Consulting vállalati kommunikációs megközelítését. Mit is jelent mindez? Vállalati kommunikáció … Tovább
Ha hinni lehet a híreknek, utolsó napjait éli egy olyan világmárka, amely nem is olyan régen még felboríthatatlannak, megrendíthetetlennek, elpusztíthatatlannak … Tovább
Egy remek cikket szeretnénk az olvasó figyelmébe ajánlani, amely az Index-en jelent meg. Hűségesebb követőink talán emlékeznek rá, hogy többször … Tovább