A cég én vagyok! – ismerős mondat, sok cégtulajdonos vezette már így sikerre vállalkozását. A cégalapítás, a piaci pozíciókért való küzdelem, a termékfejlesztés, a kapcsolattartás valóban legtöbbször egy-egy kivételes személyiség, okos szakember, tehetséges szervező érdeme. Teherbíró képességétől, munkabírásától függ csak, meddig fejlődhet az általa megtestesített vállalat. Mindenféle marketing hókusz-pókusz nélkül futhat a szekér, hiszen hősünk valóban ujjbegyeiben érzi a piacot, személyesen van képben a trendekről, és a konkurenseket is keresztnevén szólítja. Fejből menedzseli a folyamatokat, álmából felkelve is percre kész a cash flow-ban. A cég ismertsége tehát lényegében saját ismertségével azonos, a „főnök” a tápláléklánc csúcsára lépve révbe ér. És innen vajon hogyan tovább? A tulajdonos és a cég eggyé válása a kétségtelen pillanatnyi optimumon felül veszélyes kiszolgáltatottság. Előbb utóbb megkerülhetetlen lesz a döntés:megáll az adott szinten, hiszen fizikailag nem bír már tovább osztódni, vagy szétválasztódik a cég és az alapító márkája. Ez utóbbi eset nagyon komoly elhatározás, a létező legkomolyabb változás, hiszen el kell fogadni, hogy a cég fejlődése csakis az alapító árnyékából kibújva biztosítható. És innentől kezdődik egy új történet, ami már professzionális folyamatokról, marketingről, piacépítésről szól. A bölcs vezető el tudja engedni cégét, akár a szerető szülő a gyermekét. Ezzel teheti a legtöbbet érte, magának pedig új típusú feladatokat, kihívásokat fogalmazhat meg, hiszen e nélkül sosem tudott meglenni. Ezért is lett sikeres vállalkozó.

Kapcsolódó bejegyzések

Őszintém megvallom, sokkal jobban érdekelnek a vállalati botlás-sztorik, mint amelyeket a sikeres cégekről lehet olvasni. Nem, nem vagyok torzult lelkű … Tovább
Lassan 10 éve már, hogy beszivárgott, majd divattá vált a fogalom, a digitális átalakulás. A digitális technológiák vállalati folyamatokba integrálását … Tovább

Most akkor munkaerőhiány van, vagy sem? Gyárigazgatótól hallom, hogy olvassa ő is ezeket az információkat, de aki jól csinálja a … Tovább

Nehéz idők járnak a marketingesekre. A gazdasági turbulenciák nem csak a szakma renoméját tépázták meg, de mára elbocsátási hullám is … Tovább
Egy remek cikket szeretnénk az olvasó figyelmébe ajánlani, amely az Index-en jelent meg. Hűségesebb követőink talán emlékeznek rá, hogy többször … Tovább

Talán az egyik legszebb, legfelemelőbb feladata a humán erőforrásért felelős vezetőnek, hogy ő az első, aki a belépő új munkatársat … Tovább
Ahogy egyre szabadabban mozoghatunk a vírus lassú visszahúzódásával szinkronban, úgy kerülnek előtérbe az üzlet felpörgetésének feladatai. A korábbi utazósebesség elérése … Tovább
Nagyszerű dolog kitalálni valamit, amit aztán kiviszünk a piacra, vevőt keresünk hozzá, eladjuk és a bevételnek nagyon örülünk. A folyamat … Tovább
Március 6-án szakmai napunkon másodszor foglalkoztunk egy izgalmas, sok tekintetben aktuális és tapasztalataink szerint sokakat érdeklő kérdéssel, a vállalatok informális … Tovább
Powered Corporate Communications – így foglalhatjuk röviden össze az Ispiro Consulting vállalati kommunikációs megközelítését. Mit is jelent mindez? Vállalati kommunikáció … Tovább

Mindennek ára van. Azt, hogy ez az ár milyen legyen, elvileg a piacgazdaság dönti el, hiszen a verseny nem tűri … Tovább
Örömmel jelentem, függők lettünk! A saját magunk által hirtelen felindulásból létrehozott, jelenleg általad is olvasott média felület tett függővé! Sosem gondoltuk volna, … Tovább

Az ember minél többet foglalkozik marketinggel, annál összetettebnek látja. Ezért is tekinthető ez az egyik legnagyszerűbb üzleti tevékenységnek. Sosem lehet … Tovább

Egy kedves hölgyismerősöm gyakran mondja, hogy a nőket nem szabad hibáztatni a csacsogás-kényszerük miatt, hiszen ez az őskorból rajtuk maradt … Tovább
Úgy másfél évtizeddel ezelőtt az akkori Matáv (ma Telekom) a vezetékes telefon fontosságát és nélkülözhetetlenségét sulykolta reklámkampányában, azt üzenve, hogy … Tovább