ó dolog, hogy négy évszakunk van. Pedig amikor mediterrán tájakon utazik az ember, hajlamos irigykedni a pálmafákra, a fagymentes telekre, és a májustól októberig tartó nyárra. Jó is bugenvilleákban gyönyörködni, és még igazi fűtés sem szükséges a házakba, lakásokba, a hóláncról, hólapátról nem is beszélve. De ha igaz a tétel, hogy a változatosság gyönyörködtet, a mi négy évszakunkon ez megtalálható. Vegyük csak példaként az öltözködést: télikabát, pulóver, sapka sál, sötét színek télen, majd átmeneti viselet, más színvilág tavasszal és ősszel, és persze pacsker, rövid nadrág és póló nyáron. Aztán alig szokjuk meg az egyik évszakot, máris változik minden, jön a következő, új illatokkal színekkel, hőmérséklettel. Van egy speciális hangulata a nyárnak a vállalati környezetben is. A folyamatos szabadságolási időszak miatt valahogyan minden félgőzzel megy, a megbeszélések foghíjasak és a turnusváltások ritmusában minden hétfőn újabb kolléga jelenik meg csoki barnán, ajándék kekszet bedobva a közösbe, lelkesen mesélve a friss élményekről. A nyár másra is alkalmas, ha az üzletről van szó: a csökkentett létszám miatt (amely az ügyfelek oldalán is érzékelhető) több idő maradhat átgondolni néhány, eddig halogatott kérdést, találkozni olyan vevőkkel, akikkel a fő szezonban sosincs idő. Sokat dobhat az üzleti kapcsolaton egy kerthelységben, nyugodt körülmények között elfogyasztott ebéd, vagy például a marketing anyagok, kiajánlók, céges prospektusok átolvasása, aktualizálása is könnyebben mehet ilyenkor. Olcsó és hasznos csapatépítő lehet egy közös bográcsozás valamelyik kolléga kertjében, estébe nyúló alkalmat adva akár komoly stratégiai kérdések megvitatására is. Az a lényeg minden esetben, hogy megtaláljuk a módját, hogy a megszokottól eltérő helyzeteket teremtsünk, és megadjuk a kellő figyelmet a munkatársaknak, az ügyfeleknek, és igyekezzünk jól érezni magunkat. Mert a munka minden napja kivételes öröm forrása is lehet, ha tudunk élni a lehetőségekkel. Nyáron mindez sokkal könnyebb is.
Kapcsolódó bejegyzések
A reklámadó ügye túlmutat egy szektor, a reklámipar belügyén. A reklámot lehet szeretni, nem szeretni, piacgazdasági szerepe azonban meghatározó: a … Tovább
Tudja ön, hogyan született a világ legrandább autója? Járműfüggők már biztosan elolvasták a Totalcar mai cikkét, és ismét, sokadszorra elszörnyülködtek … Tovább
A vállalati szférában sok szó esik tőkéről, hatékonyságról, stratégiáról – de meglepően keveset beszélünk arról, hogyan alakulnak ki a döntések … Tovább
Vajon milyen lehet a 67%-kal fényesebb haj, az ötszörös tisztítóerő, vagy mondjuk a hét ponton hatékony száj higiénés védelem? Bevallom, … Tovább
A vállalatok életében ma már kiemelt szerep jut a kommunikációnak, információ átadásnak. Az információcsere, tágabb értelemben az információval való foglalkozás … Tovább
Nagyjából minden második munkavállaló stresszesnek tartja munkahelyét. Vajon mi lehet e tény mögött? Talán az az általános vélekedés, hogy dolgozni … Tovább
A Black Friday, vagyis az össznépi kedvezményes webshoppingolás témája néhány éve itthon is csúcsra járatja a médiát, amely akár kellemes … Tovább
Most akkor munkaerőhiány van, vagy sem? Gyárigazgatótól hallom, hogy olvassa ő is ezeket az információkat, de aki jól csinálja a … Tovább
Nem unatkoznak azok, akik a munkaerőpiacon tevékenykednek. Így van ez a Pannon-Work-kel is, akik az egyik meghatározó szereplők a munkaerő … Tovább
Vajon több rozsos kenyér fogy-e, ha egy kenyérgyár munkatársai blogolnak? Több autót tud-e eladni egy használtautó kereskedő, ha vicces kommentekben … Tovább
A vállalati világban rengeteg szó esik versenyképességről, innovációról, digitalizációról, és egyre hangosabbak a people first típusú szlogenek is. Ami viszont … Tovább
Tapasztalt vállalatvezetőkkel folytatott konzultációink során számtalan nézettel, gyakorlattal, meggyőződéssel, vezetői filozófiával találkozhattunk, egy dologban azonban szinte mindenki egyetértett: a vállalati … Tovább
Merthogy a munka-magánélet egyensúlyról már majdnem elég szó esik, ráirányítva a figyelmet időnk, energiánk (kedvünk stb.) véges voltára. Csakhogy a … Tovább
Több oka is van, amiért a két jelenséget érdemes megkülönböztetnünk, így 2024 legelején. Világszerte érvényes, hogy olyan évek állnak mögöttünk, … Tovább
Elektronikus kereskedelemmel foglalkozó konferencián voltam vendég előadó. Közvetlenül előttem Klapka Gyuri bácsi, az „aranyember”, mesélt vicceseket, és nevettette meg a … Tovább
