ó dolog, hogy négy évszakunk van. Pedig amikor mediterrán tájakon utazik az ember, hajlamos irigykedni a pálmafákra, a fagymentes telekre, és a májustól októberig tartó nyárra. Jó is bugenvilleákban gyönyörködni, és még igazi fűtés sem szükséges a házakba, lakásokba, a hóláncról, hólapátról nem is beszélve. De ha igaz a tétel, hogy a változatosság gyönyörködtet, a mi négy évszakunkon ez megtalálható. Vegyük csak példaként az öltözködést: télikabát, pulóver, sapka sál, sötét színek télen, majd átmeneti viselet, más színvilág tavasszal és ősszel, és persze pacsker, rövid nadrág és póló nyáron. Aztán alig szokjuk meg az egyik évszakot, máris változik minden, jön a következő, új illatokkal színekkel, hőmérséklettel. Van egy speciális hangulata a nyárnak a vállalati környezetben is. A folyamatos szabadságolási időszak miatt valahogyan minden félgőzzel megy, a megbeszélések foghíjasak és a turnusváltások ritmusában minden hétfőn újabb kolléga jelenik meg csoki barnán, ajándék kekszet bedobva a közösbe, lelkesen mesélve a friss élményekről. A nyár másra is alkalmas, ha az üzletről van szó: a csökkentett létszám miatt (amely az ügyfelek oldalán is érzékelhető) több idő maradhat átgondolni néhány, eddig halogatott kérdést, találkozni olyan vevőkkel, akikkel a fő szezonban sosincs idő. Sokat dobhat az üzleti kapcsolaton egy kerthelységben, nyugodt körülmények között elfogyasztott ebéd, vagy például a marketing anyagok, kiajánlók, céges prospektusok átolvasása, aktualizálása is könnyebben mehet ilyenkor. Olcsó és hasznos csapatépítő lehet egy közös bográcsozás valamelyik kolléga kertjében, estébe nyúló alkalmat adva akár komoly stratégiai kérdések megvitatására is. Az a lényeg minden esetben, hogy megtaláljuk a módját, hogy a megszokottól eltérő helyzeteket teremtsünk, és megadjuk a kellő figyelmet a munkatársaknak, az ügyfeleknek, és igyekezzünk jól érezni magunkat. Mert a munka minden napja kivételes öröm forrása is lehet, ha tudunk élni a lehetőségekkel. Nyáron mindez sokkal könnyebb is.

Kapcsolódó bejegyzések
Igen, már a címben letesszük a voksot. Nem, nincs hibrid közösség, még pedig azért nincs, mert minden csapat együttműködése a … Tovább
Van az úgy, hogy egy munkahelyen két ember nem bírja egymást, és ennek lépten-nyomon hangot is adnak. Olyan is akad, … Tovább

Elektronikus kereskedelemmel foglalkozó konferencián voltam vendég előadó. Közvetlenül előttem Klapka Gyuri bácsi, az „aranyember”, mesélt vicceseket, és nevettette meg a … Tovább

Erős brand kell-e egy startupnak, vagy sem? A válasz nem annyira egyértelmű, mint elsőre gondolhatnánk. Tegyük fel, hogy például van … Tovább
2015 óta élünk az egyre akutabb munkaerőhiány korszakában, ami ma már mind mennyiségi, mind minőségi értelemben igaz. Ha van is … Tovább
Egy általam nagyra becsült konferenciaszervező egyszer viccesen azt találta mondani, hogy egy konferencia legértékesebb része a szünet. Ettől a kijelentésétől … Tovább
A cégek emberekből állnak, akiket közös célok, közös sikerek, vagyis együttműködés tesz kollégákká. Az együttműködés kötőszövete pedig a kommunikáció. Tehát … Tovább
Lassan két évtizede, hogy sikeres üzletember ismerősöm autóvásárlásra adta fejét és befáradt az egyik prémium márka akkori képviseletére, egy budapesti … Tovább
Vezetőnek lenni különleges lehetőség, egyben mérhetetlenül komoly feladat: másokat vezetni, másokért felelősséget vállalni, másokból kihozni a lehető legtöbbet úgy, hogy … Tovább
Tudja ön, hogyan született a világ legrandább autója? Járműfüggők már biztosan elolvasták a Totalcar mai cikkét, és ismét, sokadszorra elszörnyülködtek … Tovább

A reklámadó ügye túlmutat egy szektor, a reklámipar belügyén. A reklámot lehet szeretni, nem szeretni, piacgazdasági szerepe azonban meghatározó: a … Tovább
„Elkötelezettek vagyunk bolygónk védelmében, a fenntarthatóság eszméje mentén szervezzük tevékenységünket. Érzékenyek vagyunk környezetünkre, odafigyelünk arra, hogy az egyenlő elbánás elve … Tovább

Nehéz idők járnak a marketingesekre. A gazdasági turbulenciák nem csak a szakma renoméját tépázták meg, de mára elbocsátási hullám is … Tovább

Puzsér Róbert nemzeti intézmény, egy valódi kincs. Amint annak idején Nagy Feró a nemzet csótányaként röhögött bele az akkori rendszer … Tovább

Nem is volt olyan régen, amikor a vállalkozások egyik rémálma a növekedési csapda volt: túl gyors felfutás, túlfűtöttség, kontrol alól … Tovább