ó dolog, hogy négy évszakunk van. Pedig amikor mediterrán tájakon utazik az ember, hajlamos irigykedni a pálmafákra, a fagymentes telekre, és a májustól októberig tartó nyárra. Jó is bugenvilleákban gyönyörködni, és még igazi fűtés sem szükséges a házakba, lakásokba, a hóláncról, hólapátról nem is beszélve. De ha igaz a tétel, hogy a változatosság gyönyörködtet, a mi négy évszakunkon ez megtalálható. Vegyük csak példaként az öltözködést: télikabát, pulóver, sapka sál, sötét színek télen, majd átmeneti viselet, más színvilág tavasszal és ősszel, és persze pacsker, rövid nadrág és póló nyáron. Aztán alig szokjuk meg az egyik évszakot, máris változik minden, jön a következő, új illatokkal színekkel, hőmérséklettel. Van egy speciális hangulata a nyárnak a vállalati környezetben is. A folyamatos szabadságolási időszak miatt valahogyan minden félgőzzel megy, a megbeszélések foghíjasak és a turnusváltások ritmusában minden hétfőn újabb kolléga jelenik meg csoki barnán, ajándék kekszet bedobva a közösbe, lelkesen mesélve a friss élményekről. A nyár másra is alkalmas, ha az üzletről van szó: a csökkentett létszám miatt (amely az ügyfelek oldalán is érzékelhető) több idő maradhat átgondolni néhány, eddig halogatott kérdést, találkozni olyan vevőkkel, akikkel a fő szezonban sosincs idő. Sokat dobhat az üzleti kapcsolaton egy kerthelységben, nyugodt körülmények között elfogyasztott ebéd, vagy például a marketing anyagok, kiajánlók, céges prospektusok átolvasása, aktualizálása is könnyebben mehet ilyenkor. Olcsó és hasznos csapatépítő lehet egy közös bográcsozás valamelyik kolléga kertjében, estébe nyúló alkalmat adva akár komoly stratégiai kérdések megvitatására is. Az a lényeg minden esetben, hogy megtaláljuk a módját, hogy a megszokottól eltérő helyzeteket teremtsünk, és megadjuk a kellő figyelmet a munkatársaknak, az ügyfeleknek, és igyekezzünk jól érezni magunkat. Mert a munka minden napja kivételes öröm forrása is lehet, ha tudunk élni a lehetőségekkel. Nyáron mindez sokkal könnyebb is.

Kapcsolódó bejegyzések
És akkor most beszéljünk – az ügyfélről. Ő az üzlet meghatározó tényezője, így sosem lehet eleget tudni róla. Sok vállalat … Tovább

Őszintém megvallom, sokkal jobban érdekelnek a vállalati botlás-sztorik, mint amelyeket a sikeres cégekről lehet olvasni. Nem, nem vagyok torzult lelkű … Tovább
Tapasztalt vállalatvezetőkkel folytatott konzultációink során számtalan nézettel, gyakorlattal, meggyőződéssel, vezetői filozófiával találkozhattunk, egy dologban azonban szinte mindenki egyetértett: a vállalati … Tovább
Sokan vagyunk, akik “rákattantunk” a virtuális közösségekre. Vagyunk jó páran, akik a barátkozás mellett szakmai kapcsolatokat is ápolnak itt, és bizony … Tovább
Magyar Reklámszövetségi üzenetet talán csak említésként tettem eddig fel cégünk médiafelületére, most azonban büszkén adok hírt egy nagyszerűnek ígérkező rendezvényről, … Tovább
A gazdálkodó szervezetek számára a koronavírus kapcsán különös mértékben fókuszba kerülő belső kommunikáció fejlesztéséért szövetségre lépett egymással a terület három … Tovább
A vállalati kommunikáció „ideális esetben” a vezető és beosztott között zökkenőmentes. A beosztott elhiszi és elfogadja a vezető véleményét – … Tovább
A Facebook a csúcson van, és lassan elindul a hanyatlása – olvasom az éppen a Facebookra kitett publikációban. Képtelenség ugyanis … Tovább

Van egy különös jelenség, amely minden nagy szervezetet előbb-utóbb elér: az információ nem eljut, hanem elveszik. Egy vállalat vezetése meghoz … Tovább

Szakértő külső szemként áttekintjük, átvilágítjuk az adott vállalkozás üzleti modelljét, elemezzük, értékeljük az eddig megtett utat és megkeressük a lehetséges … Tovább
Az elmúlt két-három évben kétségbeesett jelzéseket hallhatunk vállalatoknál, konferenciákon is arról, hogy a fluktuáció miatt elfogytak a tartalékok. Holott korántsem … Tovább

Kevesebb szó esett mostanában oldalainkon a kis- és közepes vállalkozásokról, pedig ha valahol nagy szükség van tudatos piacépítésre, stratégiaalkotásra, marketing, … Tovább
Van valami, amiben valahogyan sehogy sem jutunk előrébb, noha a világ legegyszerűbb dolga lenne, és mégsem. Ez pedig az üzleti … Tovább

A vállalati szférában sok szó esik tőkéről, hatékonyságról, stratégiáról – de meglepően keveset beszélünk arról, hogyan alakulnak ki a döntések … Tovább

A klasszikus reklámfelfogás szerint a reklám szerepe a tájékoztatás, az informálás, a rossz döntésektől való megóvás, vagyis a választás szabadságának … Tovább