Néha érdemes végiggondolni, hogy mije is van az embernek. Mit tanult, mit hozott magával onnan, ahol aktív időt töltött el. Magától ezt aligha teszi meg, vannak azonban alkalmak, amikor kellemes muszájból mégis csak végig kell nyálazni az elmúlt évtizedek porral már enyhén betakart archívumait. Ez a kivételes dolog történt meg velem egy Corvinusos előadásfelkérés alkalmából, és bár kellett némi ügyesség beilleszteni az erre szánható időt a napi rutinba, az eredmény kárpótolt érte. Az eredmény pedig nem volt más, mint hálás amerikai diákok, akiknek saját szakmai történetemen keresztül mesélhettem a hazai marketing elmúlt éveiről. Előkerült az első, már általam szerkesztett Kontrax Újság, rajta a dátum, 1992. Ennél a cégnél élhettem át először a válság ijesztő lehelletét, és tanultam meg, hogy mindig van megoldás, csak akarni kell. Rábukkantam a Digitalos, Compaq-os, HP-s magazinokra, amelyeket végiglapozva gyönyörűen kirajzolódott, hogyan alakítottuk akkori kommunkációnkat egyre kevésbé technikaivá, egyre inkább gazdasági szakemberek számára is emészthetővé, a végén már bele-bele karcolva az „életmód” magazinság elit világába. Előjöttek a cégegyesülések emlékei, az akkor elsajátított kommunikációs tehnikák, és az emberi tényező fontossága, a csapat ereje. És persze a Telekomos belső kommunikációs kalandok, a kultúraváltás izgalmas feladatai, és az ezzel járó feszültségek, konfliktusok diplomáciai lekezelése. Örömmel túrtam fel a régi fotókat, videókat és belefeledkezve nosztalgiáztam végig a hazai piacgazgaság első húsz évén. Milyen jó, hogy mindezt az első sorból élhettem át. Ezek az emlékek, tapasztalatok, a rutin, a tudás megvannak, élnek, beépültek folyamatokba, programokba, és adom őket tovább, és rakom hozzá az újabb ás újabb élményeket, hiszen a következő 20 év már elkezdődött.

Kapcsolódó bejegyzések
Megdöbbentett, amikor egy tanulmányban azt olvastam, a munkavállalók milyen nagy hányada nem is tudja igazán, mi a valós értelme napi … Tovább

Minden valamire való marketing stratégia egyik alapja a szegmentáció: olyan fogyasztói, felhasználói, vásárlói csoportokat alkotni, amelyek igényei hasonlóak, így elérésük … Tovább

Talán az egyik legszebb, legfelemelőbb feladata a humán erőforrásért felelős vezetőnek, hogy ő az első, aki a belépő új munkatársat … Tovább
Úgy másfél évtizeddel ezelőtt az akkori Matáv (ma Telekom) a vezetékes telefon fontosságát és nélkülözhetetlenségét sulykolta reklámkampányában, azt üzenve, hogy … Tovább
Fú, de stresszes volt a reggel! – hangzott régen, ha valaki az átlagosnál nagyobb dugóból érkezett reggel a munkahelyére. Mostanában … Tovább

Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Nagy igazság, ez tartja mozgásban a kommunikációs szakmát. Az állítás persze azt … Tovább
Elárulok egy titkot: Van nekünk egy zseniális csapatunk, olyan cégek válogatott köre, akikkel valamiért egymásra találtunk. Nevezhetnénk ezt üzleti clusternek … Tovább
Dr. Bagdy Emőkétől hallottam ezt a kifejezést a napokban megszervezett Pozitív Pszichológia konferencián. Ő a társas kapcsolatok meghatározó tényezőjeként használta … Tovább
A gazdálkodó szervezetek számára a koronavírus kapcsán különös mértékben fókuszba kerülő belső kommunikáció fejlesztéséért szövetségre lépett egymással a terület három … Tovább

Új cikk kerül fel a vállalati intranetre, mondjuk a jövő évi juttatásokról. Lesznek, akik elolvassák. Néha tíz, néha hetven százaléka … Tovább

A klasszikus reklámfelfogás szerint a reklám szerepe a tájékoztatás, az informálás, a rossz döntésektől való megóvás, vagyis a választás szabadságának … Tovább
Jó pár évvel ezelőtt sokat foglalkoztunk azzal, hogy a vállalatok miként viszonyuljanak a nehezebb időszakokhoz, amikor már a stagnálás is … Tovább

Nos, milyen évünk legyen? Boldog, sikeres, eredményekben gazdag, ahogyan azt tengernyi jókívánságban megkaptuk ismerőseinktől szilveszter felé közeledve? Hát akkor legyen … Tovább

Van-e értéke manapság a díjaknak? Figyel rájuk valaki? Mit sugallnak, mit üzennek? Erről szóló előadással indult a 2012-es Superbrands évad … Tovább

A munka-magánélet egyensúly mára egy merőben új perspektívát nyert, hiszen sokszor a saját konyhánkból tartjuk a munkahelyi megbeszéléseket. Pécsi Judit, … Tovább