Egy kedves hölgyismerősöm gyakran mondja, hogy a nőket nem szabad hibáztatni a csacsogás-kényszerük miatt, hiszen ez az őskorból rajtuk maradt tulajdonság: míg a zordon férfiak settenkedve, csöndben mamutra vadásztak, a nők a kunyhó körül tartották egyben a kolóniát, a közösséget, tettek-vettek, szorgoskodtak és közben természetesen beszéltek. Nem keveset! És valóban: ha az ember egy piros lámpánál körbepillant és beles a szomszédos autókba, azt tapasztalhatja, hogy míg a férfiak maguk elé révedve szemlélik az előttük álló autó gumiméretét, számolják a kipufogócsöveket és saccolják a másik kocsi lóerejét (netán az élet bölcsességeiről morfondíroznak), addig a nők nagy valószínséggel telefonálnak, láthatóan nem feltétlenül lényegre törően, hanem amúgy igazi pletyós üzemmódban, sokszor csak az élvezet kedvéért. Nem meglepő ezek után, hogy a kommunikációs és marketing szakma is erősen nőiesedik, se szeri, se száma azoknak a komoly cégeknek, melyeket hölgyek marketingelnek és kommunikálnak. És ez jó így! Az üzleti életben amúgy is méltatlanul kevés a női vezető, cégtulajdonos (elég csak a Superbrands zsűri csoportképére tekinteni), a felháborító bérhátrányukról nem is beszélve. És hogy mindez miért jutott eszembe? Hát persze, nőnap apropóján. Éljenek a hölgyek!

Kapcsolódó bejegyzések

A Magyar Reklámszövetség nagy jelentőségű felmérést készített néhány éve arról, milyen kézzelfogható, kalkulálható hozadékkal is bír a reklám nemzetgazdasági szinten. A tanulmány … Tovább

Nos, milyen évünk legyen? Boldog, sikeres, eredményekben gazdag, ahogyan azt tengernyi jókívánságban megkaptuk ismerőseinktől szilveszter felé közeledve? Hát akkor legyen … Tovább
A cég én vagyok! – ismerős mondat, sok cégtulajdonos vezette már így sikerre vállalkozását. A cégalapítás, a piaci pozíciókért való … Tovább
Lehet-e tanulni a multiktól? Vagy esetleg a multik is tanulhatnak a kis- és közepes cégektől? Talán tudod, talán nem, immár … Tovább
Csodáljuk a Ferrarikat. Miért is? Mert gyönyörűek. Persze elképesztően gyorsak, ördögien hangosak, félelmetesen kihegyezettek, de mindenekelőtt csodálatosan szépek. Ha nem … Tovább

Vajon milyen lehet a 67%-kal fényesebb haj, az ötszörös tisztítóerő, vagy mondjuk a hét ponton hatékony száj higiénés védelem? Bevallom, … Tovább

Megdöbbentette a közvéleményt a Volkswagen motorokkal kapcsolatos csalás híre. A dízelmotorok szoftvereit manipulálta a gyártó úgy, hogy az észlelje, ha … Tovább

Nehéz idők járnak a marketingesekre. A gazdasági turbulenciák nem csak a szakma renoméját tépázták meg, de mára elbocsátási hullám is … Tovább

Az ördög nem alszik – pallósként lebeg ez a tétel sok vállalatvezető, közszereplő, politikus feje fölött. Tény, hogy sosem tudhatjuk, … Tovább

Ha hinni lehet a híreknek, utolsó napjait éli egy olyan világmárka, amely nem is olyan régen még felboríthatatlannak, megrendíthetetlennek, elpusztíthatatlannak … Tovább

Vannak olyan helyzetek, amikor az embernek nagyon jól jönne a fejlett képzelőerő, a fantázia, a belelátóképesség. Ilyen, amikor például lakásbelsőt … Tovább
Konferenciázni szeretünk, hiszen ott sok okosság hangzik el, fel lehet töltődni, ki lehet kapcsolni, sőt, ismerkedni, barátkozni, tájékozódni is lehet szűkebb, … Tovább

Éppen húsz éve annak, hogy egy szürke őszi estén néhányan az akkor informatikai cégek marketing vezetői közül úgy döntöttünk, hogy … Tovább

Egy éve lassan, hogy a Magyar Reklámszövetség egerszalóki Reklámkonferenciáján házigazdaként koccintásra hívtam a hazai kommunikációs szövetségek elnökeit, és felvetettem a szorosabb együttműködés, a közös … Tovább
A formula 1 versenysorozat iránt érdeklődőket évtizedek óta foglalkoztatja a dilemma: az egy-egy versenyző által dominált korszak sikerei mögött vajon … Tovább