2011-ben ért a csúcsra a blog műfaja a kritikus tömeget tekintve. Ezt nem más állította a minap az MRSZ médiaköltés konferenciáján, mint Uj Péter, az Index főszerkesztője. Ez esetükben azt jelenti, hogy a 2006 körül indított tudatos építkezés és lendületes növekedés után idénre a napi látogatói szám immár magasabb az Index Blog.hu rovatában, mint magán a főlapon. Érdekes tények, melyek számos gondolatot vetnek fel. Először is kijelenthető, hogy a „civil tartalom” tényleg nem pusztán rétegigény, hanem tömegjelenség. A legnépszerűbb blogok napi 30-90 ezer látogatót is vonzanak, akik a műfaj sajátosságai révén nem csak passzív olvasók, befogadók, de véleménymegosztók, beszélgetőtársak is. Életformává vált tehát a blogolás, amivel érdemes komolyan számolni. Az is látszik, hogy a szintén többször emlegetett „saját média” igénye egyre markánsabb. Különösen releváns ez a kérdés, ha költséghatékony elérés a cél, vagy éppen a médiaszabályozás körüli turbolenciáktól szeretnénk valamelyest függetlenedni. Gyakran merül fel a kérdés, hogy a hobby-blog mellett van-e létjogosultsága a vállalati, B2B, B2C blogoknak. A válasz egyértelmű: van! És hol van ebben az üzlet? Azt a leginkább bennfentesek is elismerik, hogy egyelőre nem világos még, hogy hogyan lehet belőle közvetlenül pénzt csinálni, bár kísérletek, próbálkozások vannak. Ami miatt megéri komolyan venni, az a hírnév, szakmai ismertség, szakértelem, kapcsolatépítés erősítésének lehetősége. „Benne kell lenni a médiában” – szól az ismert sikerrecept. Ma már szerencsére a saját médiumunkban is gondolkodhatunk, hiszen ha van komolyan vehető tartalmunk, abban mégis csak könnyebb benne lenni…

Kapcsolódó bejegyzések

Sok vállalat a profitja csökkentésével próbálja megoldani, hogy ne kelljen túlságosan emelnie az árakat, de a költségeik egyre nőnek és … Tovább
Március 6-án szakmai napunkon másodszor foglalkoztunk egy izgalmas, sok tekintetben aktuális és tapasztalataink szerint sokakat érdeklő kérdéssel, a vállalatok informális … Tovább

Kevesebb szó esett mostanában oldalainkon a kis- és közepes vállalkozásokról, pedig ha valahol nagy szükség van tudatos piacépítésre, stratégiaalkotásra, marketing, … Tovább

Szentírásnak veszik sokan a nyomtatott betűt ma is, és ez érthető: Gutenberg első műve bő félezer éve a Biblia volt. … Tovább

Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Nagy igazság, ez tartja mozgásban a kommunikációs szakmát. Az állítás persze azt … Tovább

Nos, milyen évünk legyen? Boldog, sikeres, eredményekben gazdag, ahogyan azt tengernyi jókívánságban megkaptuk ismerőseinktől szilveszter felé közeledve? Hát akkor legyen … Tovább

Egy kedves hölgyismerősöm gyakran mondja, hogy a nőket nem szabad hibáztatni a csacsogás-kényszerük miatt, hiszen ez az őskorból rajtuk maradt … Tovább

A megbeszélésen, ahol a vezető ismerteti a következő időszakra vonatkozó elképzeléseit, a beosztottak a legnagyobb nyugalommal, ám minősíthetetlen kifejezésekkel véleményezik … Tovább
“Alattunk változik a szakma” – ez volt Mezriczky László, a Magyar Reklámszövetség elnökének alapvetése a Napi Gazdaság konferenciáján. Mint elmondta, … Tovább

A munka-magánélet egyensúly mára egy merőben új perspektívát nyert, hiszen sokszor a saját konyhánkból tartjuk a munkahelyi megbeszéléseket. Pécsi Judit, … Tovább

Immár több mint három hónapja tart az az izgalmas játék, amelyet új weboldalunk, egyben médiafelületünk elindításával kezdtünk el. Azt várjuk, … Tovább
Van egy állításom, mellyel lehet vitatkozni: Igazi forradalom van alakulóban a vállalati kommunikáció terén. Mondom ezt úgy, hogy volt szerencsém … Tovább

Magyarországon azt hiszik az emberek, hogy ha valamit jól megmondanak, azzal meg is tették a dolgukat – vallja Szvetelszky Zsuzsa, … Tovább

Megdöbbentette a közvéleményt a Volkswagen motorokkal kapcsolatos csalás híre. A dízelmotorok szoftvereit manipulálta a gyártó úgy, hogy az észlelje, ha … Tovább

Mindennek ára van. Azt, hogy ez az ár milyen legyen, elvileg a piacgazdaság dönti el, hiszen a verseny nem tűri … Tovább