Magyarországon azt hiszik az emberek, hogy ha valamit jól megmondanak, azzal meg is tették a dolgukat – vallja Szvetelszky Zsuzsa, aki szerint újra kellene tanulnunk a szocializmusban elfojtott cselekvőkészséget. A szociálpszichológus a pletyka pszichológiáját kutatja az MTA-n. Szerinte a pletyka az ősidők óta fontos szerepet játszik a társadalmi rend őrzésében. Nélküle robotokká válnánk, és nem bírnánk sokáig. Tényleg többet pletykának a nők? Valóban lehet felülről tematizálni a közbeszédet? Egyáltalán mi az a pletykakutatás? A Mandiner nagyinterjúja dr. Szvetelszky Zsuzsával ittolvasható. Ez egyben 150-ik publikációnk weboldalunkon.
Kapcsolódó bejegyzések
A bizonytalanság hozta kihívásokat a munkavállók és a munkaváltatók tavasszal tapasztalták meg először, majd a nyári fellélegzést követően a helyzet … Tovább
Megdöbbentette a közvéleményt a Volkswagen motorokkal kapcsolatos csalás híre. A dízelmotorok szoftvereit manipulálta a gyártó úgy, hogy az észlelje, ha … Tovább
A munkaerő-megtartás problémáira nincs gyors megoldás, nincs vízzel bevehető pirula, de a cégen belüli pletyka és a kommunikációs dugulások megértése … Tovább
Nem kötelező ám itt dolgozni! – zárt le egy munkahelyi konfliktust az egyszeri vezető, miután beosztott kollégájával kialakult szakmai nézeteltérésnek … Tovább
Az elmúlt 15 évben sok tucatnyi vállalat működését segítettük kommunikációs koncepcióval, stratégiával, fejlesztéssel. Egy-egy ilyen feladatot mindig alapos feltárással indítunk … Tovább
Elismerem, felettébb hatásvadász a cím, ezért nem is terhelném terjengős okoskodással az olvasót, rögtön térjünk a lényegre! A vállalati kommunikációról … Tovább
Sokan mesélik: mostanában, munka közben több az emelt hang, és még gyakrabban követi felcsattanó válasz, pedig a párbeszéd két résztvevője … Tovább
A szervezet működése a folyamattól függ, a folyamat hatékonysága pedig a kommunikációtól. Ma sokan nagy jövőt jósolnak az RPA-technológiáknak (folyamatrobotizálás, … Tovább
Miért, mit hozzon? A Coca Cola trónfosztásától hangos a szaksajtó a Best Global Brands 2013. évi listájának publikálása óta. Valóban, … Tovább
Örömmel jelentem, függők lettünk! A saját magunk által hirtelen felindulásból létrehozott, jelenleg általad is olvasott média felület tett függővé! Sosem gondoltuk volna, … Tovább
Menő volt jó pár évvel ezelőtt, ha valaki ilyen sms-üzenetet küldött: „meetingen ülök, visszahívlak!”. Ez ugyanis több mindent is elárult … Tovább
Avagy miért érted félre folyton a szervezetet? Beszélgetsz valakivel. Az illető mond szavakat, mondatokat, értelmes kifejezéseket, melyek logikusak, világosak, érthetőek, … Tovább
“Gyakori félreértés, hogy a digitális korban az okoseszközeink számával párhuzamosan a kommunikációnk minősége is fejlődik – pedig ez nem igaz. … Tovább
A pletyka a magánéletben és a biznisz világában is jelentős hatással bír, közösségépítő és kohézióképző ereje van. Legfőbb jellemzője a … Tovább
Egy vállalatnak akkor van értelme, ha az ott dolgozók együttműködése nagyobb, jobb teljesítményt eredményez, több értéket állít elő, mint ha … Tovább