Mindig irigykedve figyelem Olaszországot, amely amellett, hogy lazán veszi az életet és meg tudja élni a mindennapok szépségeit, sikeres, erős gazdaságot tudhat magáénak. Ennek a gazdaságnak vannak persze emblematikus gigászai, ám a derékhadat a kis-, közepes, zömében családi vállalkozások adják. Akik autóztak már Észak-Olaszországban, talán emlékeznek az egymásba érő bútorgyárakra, csempeüzemekre, vagy éppen a Milánó környéki divatvállalkozásokra. Tradicionális, értékekre építő, az összetartást szimbolizáló gazdasági jelenségek ezek, akik ugyanúgy részei az olasz országimázsnak, mint a pizza, vagy a Kolosszeum. Magyarország nagy esélye lehet, ha a kis- és közepes cégek megtalálják a helyüket a piacon, ha nem a „kényszer” jelzőt kell eléjük illeszteni, hanem mondjuk a „specialista” vagy „mester” szavak jutnának eszünkbe róluk. Vannak ilyenek is szép számmal, ám valljuk be, hosszú még az út a célig. Szerencse, hogy egyre többen ismerik fel a kicsik támogatásának szükségességét, sőt üzleti vállalkozások is előszeretettel választják alanyukul őket. Ilyen csapat a KKVGURU.HU is, melyhez az Ispiro Consulting is csatlakozott. És hogy mit tudunk adni, mondani a kkv-nak? Amit a nagyoknál megtanultunk, ami a multikat is sikerre vitte, ami az üzlet lényege, legyen az marketing, kommunikáció, könyvelés vagy éppen szervezetfejlesztés. Hátha egyszer nem csak olasz modellje lesz a családi vállalkozásoknak.
Kapcsolódó bejegyzések
Egy kommunikációs szempontból igencsak tanulságos eseménnyel indult az év, melynek során a Music FM rádió szilveszteri bulijával szaladt bele méretes … Tovább
Nos, milyen évünk legyen? Boldog, sikeres, eredményekben gazdag, ahogyan azt tengernyi jókívánságban megkaptuk ismerőseinktől szilveszter felé közeledve? Hát akkor legyen … Tovább
Ha hinni lehet a híreknek, utolsó napjait éli egy olyan világmárka, amely nem is olyan régen még felboríthatatlannak, megrendíthetetlennek, elpusztíthatatlannak … Tovább
Kevesebb szó esett mostanában oldalainkon a kis- és közepes vállalkozásokról, pedig ha valahol nagy szükség van tudatos piacépítésre, stratégiaalkotásra, marketing, … Tovább
Nem először esik szó a Cégébresztőről, de most újabb szakaszába lép az Upfront Media és az Ispiro Consulting közös kezdeményezése. Elindult a Cégébresztő … Tovább
Ahogy egyre szabadabban mozoghatunk a vírus lassú visszahúzódásával szinkronban, úgy kerülnek előtérbe az üzlet felpörgetésének feladatai. A korábbi utazósebesség elérése … Tovább
Egy éve lassan, hogy a Magyar Reklámszövetség egerszalóki Reklámkonferenciáján házigazdaként koccintásra hívtam a hazai kommunikációs szövetségek elnökeit, és felvetettem a szorosabb együttműködés, a közös … Tovább
Vajon több rozsos kenyér fogy-e, ha egy kenyérgyár munkatársai blogolnak? Több autót tud-e eladni egy használtautó kereskedő, ha vicces kommentekben … Tovább
Erős brand kell-e egy startupnak, vagy sem? A válasz nem annyira egyértelmű, mint elsőre gondolhatnánk. Tegyük fel, hogy például van … Tovább
Több évtizeddel a rendszerváltás után valami megmagyarázhatatlan oknál fogva még mindig nem értjük igazán a piacgazdaság alapjait. Ez ugyanis elvileg … Tovább
A vállalati szférában sok szó esik tőkéről, hatékonyságról, stratégiáról – de meglepően keveset beszélünk arról, hogyan alakulnak ki a döntések … Tovább
2020-at könnyű leírni, jópofa kiejteni, és a legtöbben optimistán, teli várakozással tekintenek az új évre. Bár 2020 nem évtized váltó … Tovább
Szakértő külső szemként áttekintjük, átvilágítjuk az adott vállalkozás üzleti modelljét, elemezzük, értékeljük az eddig megtett utat és megkeressük a lehetséges … Tovább
Ken Olsen, a Digital Equipment Corporation elnöke 1977-ben úgy vélte, nem lesz értelme senkinek sem otthon számítógépet birtokolni. Steve Ballmer, … Tovább
Örömmel jelentem, függők lettünk! A saját magunk által hirtelen felindulásból létrehozott, jelenleg általad is olvasott média felület tett függővé! Sosem gondoltuk volna, … Tovább
