Sokat foglalkozunk mostanában vállalatok belső viszonyaival, kommunikációs hálózataival, az emberi kapcsolatokkal. Egy minap végigélt tréning újabb impulzust adott ahhoz, hogy komolyan gondoljuk: az önismeret, és az ebből levezetett nyitottság a másik iránt elképesztő lehetőségeket és energiákat szabadíthat fel. Partnercégünk, a Mercure Consulting jóvoltából haladó Enneagramm képzésen tapasztalhattuk meg, mennyire komplex lény az ember, és mennyire fontos tudnunk, a 9 személyiség típus közül melyikbe is tartozunk. Ennél már csak az az izgalmasabb, hogy emberi kapcsolataink, kommunikációnk, munkánk során a másik félhez hogyan is viszonyuljunk. Fel tudjuk-e ismerni, hogy ő vajon milyen személyiség, vagyis egyszerűen fogalmazva hogyan működik a másik. Ha ez sikerül, hihetetlen élményként élhetjük meg, hogy egyszerre csak elkezdjük megérteni egymást, úgy tudunk hatni egymásra, hogy abból lehetőleg jó, pozitív dolgok jöhessenek ki. Gondoljunk csak bele, mennyi félreértés, megbántás, feszültség, kioltott energia származik ennek a képességnek a hiányából. Aki teheti, szánjon rá egy kis időt és ismerkedjen meg saját magával, hogy aztán jobban megértse a világot. Csak javasolni tudom!

Kapcsolódó bejegyzések
A legtöbb beosztottnak határozott véleménye van a vezetőjéről: az egyik tipikus véleményről szól az alábbi vicc. Ült a varjú az … Tovább

Új cikk kerül fel a vállalati intranetre, mondjuk a jövő évi juttatásokról. Lesznek, akik elolvassák. Néha tíz, néha hetven százaléka … Tovább
2020 márciusában – hazánkban is, és a világ számos más országában – már-már járványszerűen harapózott el az otthonról való munkavégzés, … Tovább
Sokan vagyunk, akik “rákattantunk” a virtuális közösségekre. Vagyunk jó páran, akik a barátkozás mellett szakmai kapcsolatokat is ápolnak itt, és bizony … Tovább

Az elmúlt 15 évben sok tucatnyi vállalat működését segítettük kommunikációs koncepcióval, stratégiával, fejlesztéssel. Egy-egy ilyen feladatot mindig alapos feltárással indítunk … Tovább

Még tavaly novemberben jelent meg egy cikk az Economist hasábjain, ahol a beosztottakat dühítő hülye szabályokról és azok hatásáról is … Tovább

A pletyka a magánéletben és a biznisz világában is jelentős hatással bír, közösségépítő és kohézióképző ereje van. Legfőbb jellemzője a … Tovább

A kommunikáció egy vállalaton belül lényegében maga a vérkeringés: információkat juttat el szervezeti egységek között, telephelyek között, szállító és felhasználó … Tovább

Ülök egy szakági kiállítás hivatalos megnyitóján. A kiállítási csarnokban a szokásos zsivaj, zenefoszlányok, speeker motyog a mikrofonba az egyik standon, … Tovább
Elárulok egy titkot: Van nekünk egy zseniális csapatunk, olyan cégek válogatott köre, akikkel valamiért egymásra találtunk. Nevezhetnénk ezt üzleti clusternek … Tovább

A vállalati szférában sok szó esik tőkéről, hatékonyságról, stratégiáról – de meglepően keveset beszélünk arról, hogyan alakulnak ki a döntések … Tovább

A római császárok sikerreceptje (kenyeret és cirkuszt a népnek) mai vállalati nyelvre talán úgy fordítható le, hogy elismerést és információt … Tovább

Blokádra, tüntetésre, útlezárásokra ébredtek a gyanútlan pestiek január 18-án reggel. A taxisok egy részénél a jelek szerint most telt be … Tovább

Egy konferencia akkor jó, ha általa gondolati morzsákkal lesz gazdagabb az ember. Én egy kisebb cipónyira elegendő morzsát gyűjtöttem magamnak … Tovább

A kommunikáció üzletileg kritikus tényező: hat a teljesítményre, a vállalat termékeinek és szolgáltatásainak a minőségére, a belső kapcsolatok és a … Tovább