Mindig irigykedve figyelem Olaszországot, amely amellett, hogy lazán veszi az életet és meg tudja élni a mindennapok szépségeit, sikeres, erős gazdaságot tudhat magáénak. Ennek a gazdaságnak vannak persze emblematikus gigászai, ám a derékhadat a kis-, közepes, zömében családi vállalkozások adják. Akik autóztak már Észak-Olaszországban, talán emlékeznek az egymásba érő bútorgyárakra, csempeüzemekre, vagy éppen a Milánó környéki divatvállalkozásokra. Tradicionális, értékekre építő, az összetartást szimbolizáló gazdasági jelenségek ezek, akik ugyanúgy részei az olasz országimázsnak, mint a pizza, vagy a Kolosszeum. Magyarország nagy esélye lehet, ha a kis- és közepes cégek megtalálják a helyüket a piacon, ha nem a „kényszer” jelzőt kell eléjük illeszteni, hanem mondjuk a „specialista” vagy „mester” szavak jutnának eszünkbe róluk. Vannak ilyenek is szép számmal, ám valljuk be, hosszú még az út a célig. Szerencse, hogy egyre többen ismerik fel a kicsik támogatásának szükségességét, sőt üzleti vállalkozások is előszeretettel választják alanyukul őket. Ilyen csapat a KKVGURU.HU is, melyhez az Ispiro Consulting is csatlakozott. És hogy mit tudunk adni, mondani a kkv-nak? Amit a nagyoknál megtanultunk, ami a multikat is sikerre vitte, ami az üzlet lényege, legyen az marketing, kommunikáció, könyvelés vagy éppen szervezetfejlesztés. Hátha egyszer nem csak olasz modellje lesz a családi vállalkozásoknak.

Kapcsolódó bejegyzések

A Magyar Reklámszövetség nagy jelentőségű felmérést készített néhány éve arról, milyen kézzelfogható, kalkulálható hozadékkal is bír a reklám nemzetgazdasági szinten. A tanulmány … Tovább

Az ember minél többet foglalkozik marketinggel, annál összetettebnek látja. Ezért is tekinthető ez az egyik legnagyszerűbb üzleti tevékenységnek. Sosem lehet … Tovább
Hogy mire jó a híres-neves Heuréka Klubunk? Például arra, hogy akár zseniális ötletek is előbuggyanhatnak egymás irányába nyitott emberek kötetlen … Tovább

Elfogytak a tartalékok. A hősies küzdelemben a fluktuáció féken tartásában, a már-már nem létező szabadon igazolható munkatársak felkutatásában, a máshol … Tovább
2020-at könnyű leírni, jópofa kiejteni, és a legtöbben optimistán, teli várakozással tekintenek az új évre. Bár 2020 nem évtized váltó … Tovább
A professzionális labdarúgást nem csak a kivételes sportteljesítmények, a pazar gólok, vagy éppen a magával ragadó stadion hangulat miatt érdemes … Tovább

Elektronikus kereskedelemmel foglalkozó konferencián voltam vendég előadó. Közvetlenül előttem Klapka Gyuri bácsi, az „aranyember”, mesélt vicceseket, és nevettette meg a … Tovább
2011-ben ért a csúcsra a blog műfaja a kritikus tömeget tekintve. Ezt nem más állította a minap az MRSZ médiaköltés konferenciáján, mint … Tovább

Egy kedves hölgyismerősöm gyakran mondja, hogy a nőket nem szabad hibáztatni a csacsogás-kényszerük miatt, hiszen ez az őskorból rajtuk maradt … Tovább

Szakértő külső szemként áttekintjük, átvilágítjuk az adott vállalkozás üzleti modelljét, elemezzük, értékeljük az eddig megtett utat és megkeressük a lehetséges … Tovább

Nyárhoz közeledve, vagy éppenséggel az év vége felé sokszor érzi az ember, hogy elfogyott az energiája. Mintha kifogyott volna a … Tovább

Minden valamire való marketing stratégia egyik alapja a szegmentáció: olyan fogyasztói, felhasználói, vásárlói csoportokat alkotni, amelyek igényei hasonlóak, így elérésük … Tovább
Mit tesz az ember, ha elromlik a garázskapu motorja, ha eldugul az ereszcsatorna, ha zárlatos lesz a mosógép, vagy éppen … Tovább

Puzsér Róbert nemzeti intézmény, egy valódi kincs. Amint annak idején Nagy Feró a nemzet csótányaként röhögött bele az akkori rendszer … Tovább