fbpx

Business understanding – crisis understanding?

Igen, a business understandingről már sokat írtunk erről a platformon., Hogy miért fontos, miért elengedhetetlen a piac aktuális állapotára rezonálva mindig újraértelmezni a vállalat aktuális lehetőségeit, kihívásait, esélyeit. Hogy miért kell a Nagy Képet, a Big Picture-t pixelekre bontva vezetői kommunikációval eljuttatni a cég minden zegébe-zugába, hogy a beosztott kollégáink is azonosulhassanak vele, és így a lehető legtöbbet tehessék a közösbe, saját érdekeiket is belehelyezve „ugyanabba a hajóba”.

A crisis understanding a különleges, rendkívüli helyzetekről szól. A krízis, tudjuk jól, esély is. Például, egy kapacitásbővítés hozhat olyan helyzetet, amibe sok vállalkozás befagy, de a megfelelő növekedésmenedzsmenttel kezelhető. Vagy – és ez a gyakoribb – a leépítés, a megrendelések visszaesésének kényszere éppenséggel a csökkenésmenedzsmentet teszi szükségessé.

Minden vállalat életében vannak menetrendszerű – normatív – és váratlan, úgynevezett akcidentális krízisek. Érdemes tisztában lenni azzal, hogy a gazdasági környezet, a geopolitikai hatás bármikor produkálhat olyan helyzetet, ami próbára teszi a vállalatot. Ha pedig ezt elfogadjuk, akkor készülhetünk is: válságtervvel, válságstábbal, olyan alapvető – és a fiókba bekészíthető – dokumentumokkal, folyamatokkal, amik a kritikus pillanatokban támogatják az üzletfolytonosság zökkenőmentességét.

Csak azt ne gondoljuk, egy percig se, hogy nálunk, a mi cégünknél nem lehet krízis. A válság nem feltétlenül a vezetés felelőssége: bűnbakkeresés helyett érdemes a forrásokat a professzionális megoldásokra, azok megvalósítására fordítani.

Mert a válságból csak így lehet esély.

Kapcsolódó bejegyzések