Ki ne hallott volna ilyen kifejezéseket vállalati közösségekben: „marketing duma”, vagy „ez szakmai kérdés, nem marketing…”. Nagyobb vállalati struktúrákban, mondjuk, ahol van külön csapat a vállalati kommunikációt szervezni, sokszor kerül kellemetlen helyzetbe a marketinges kolléga. Alulról, oldalról izélgeti a kereskedő, a termék menedzser, hogy nem jók a számok, nem fogy a termék, nem hoztuk a negyedéves tervet, vagyis „nem jó a marketing”. Nyilván! Stresszeli az ügyvezető, aki lépten-nyomon a konkurencia hirdetésébe, sajtóanyagába botlik, sőt még otthon, a családban is azt hallja, hogy „gyenge a kommunikációtok, papa!” Mérvadó visszajelzés… Nem segít a helyzeten a pénzügyi vezető, vagy éppen az anyavállalati komisszár, aki szerint túl sokat költ a cég marketingre, ezért a következő negyedévben számíthatunk büdzsévágásra. Lehet csodát tenni. Ugye, ismerős? Szakember legyen a talpán, aki ezek után még kihívást és örömöt talál a marketing munkában. Bizony sokszor magányosnak érezheti magát az ember egy ilyen pozícióban, mintha csak neki lenne fontos, hogy előre menjenek a dolgok. A legtöbb munkatárs nem érti, miért is lenne ő a márka nagykövete, miért nem mindegy, hogy hogyan veszi fel a telefont és hogy elküldi-e melegebb éghajlatra az ügyfelet, vagy éppen segít neki, vagy egy projekt sikeres lezárása után miért fontos azt a nyomorult két oldalt összerakni, amiből aztán sajtóanyag, vagy éppen referenciaanyag készülhet. A marketinges csak marketingeljen, a többiekre ez nem vonatkozik… Ám lassan eljön az igazság pillanata, melyet a közösségi média jelensége hozott el számunkra. Gyökeresen változnak a médiafogyasztási szokások, a kommunikációs felületek, lassan bárki médiagazdává válhat. A deklaratív vállalati kommunikáció napjai meg vannak számlálva, többé már nem elég kilökni az információt valamely felületre, és várni a betérő kedves vendéget. Ma már beszélgetni szokás az ügyféllel, társalogni, barátkozni, bekéredzkedni hozzá, az ő klubjába, szakmai közegébe. Nem elég kampány jelleggel tartalmat összedobni, a tartalom 365 napos feladattá kezd válni. Az ügyfél, a partner, ha már egyszer közel engedett magához, törődést igényel, válaszokat kérdéseire, a figyelem fenntartását, melyhez a korábbinál sokkal nagyobb belső apparátus szükséges. Ha tényleg olyan jó a termék, kedves termék menedzser, adj róla érdekes információkat! Ha valóban olyan jóban vagy az ügyféllel, tisztelt kereskedő, beszélgess vele aktívan a fórumok valamelyikén! Ha komolyan veszed a kapcsolatépítést, drága menedzsment, hajrá, lehet benne részt venni! A marketing e folyamatban nem oldódik fel, sőt, igazi értelmet nyer: összvállalati méretű marketing játék indul, ahol a cég végre tényleg bebizonyíthatja, hogy a vevő mindenekelőtt. A marketing az egyik legszebb szakma a világon. És most mindebben osztozhatnak a többiek is. Ja, és ez nem lehetőség, ez a feladat!

Kapcsolódó bejegyzések

Nehéz idők járnak a marketingesekre. A gazdasági turbulenciák nem csak a szakma renoméját tépázták meg, de mára elbocsátási hullám is … Tovább
Minden normálisan gondolkodó üzletember azon ügyeskedik, hogyan juttathatná vállalkozását a csúcsra és hogyan maradhatna ott fent minél tovább. A sikernek … Tovább
2020-at könnyű leírni, jópofa kiejteni, és a legtöbben optimistán, teli várakozással tekintenek az új évre. Bár 2020 nem évtized váltó … Tovább

A pletyka a magánéletben és a biznisz világában is jelentős hatással bír, közösségépítő és kohézióképző ereje van. Legfőbb jellemzője a … Tovább

Örömmel hallgattam a minap a Beck Györggyel folytatott beszélgetést az egyik rádióadón. Gyuri számomra az együtt végigélt több mint tíz … Tovább
A Facebook a csúcson van, és lassan elindul a hanyatlása – olvasom az éppen a Facebookra kitett publikációban. Képtelenség ugyanis … Tovább

Új elnöke van Amerikának. Ez izgalmas. Az új elnök személye, illetve az általa képviselt irányvonal tartalma még izgalmasabb. Ám leginkább … Tovább

Egy kedves hölgyismerősöm gyakran mondja, hogy a nőket nem szabad hibáztatni a csacsogás-kényszerük miatt, hiszen ez az őskorból rajtuk maradt … Tovább

Van-e értéke manapság a díjaknak? Figyel rájuk valaki? Mit sugallnak, mit üzennek? Erről szóló előadással indult a 2012-es Superbrands évad … Tovább

Ken Olsen, a Digital Equipment Corporation elnöke 1977-ben úgy vélte, nem lesz értelme senkinek sem otthon számítógépet birtokolni. Steve Ballmer, … Tovább
És akkor most beszéljünk – az ügyfélről. Ő az üzlet meghatározó tényezője, így sosem lehet eleget tudni róla. Sok vállalat … Tovább
Örömmel jelentem, függők lettünk! A saját magunk által hirtelen felindulásból létrehozott, jelenleg általad is olvasott média felület tett függővé! Sosem gondoltuk volna, … Tovább

Ha hinni lehet a híreknek, utolsó napjait éli egy olyan világmárka, amely nem is olyan régen még felboríthatatlannak, megrendíthetetlennek, elpusztíthatatlannak … Tovább

Az ember minél többet foglalkozik marketinggel, annál összetettebnek látja. Ezért is tekinthető ez az egyik legnagyszerűbb üzleti tevékenységnek. Sosem lehet … Tovább

Szentírásnak veszik sokan a nyomtatott betűt ma is, és ez érthető: Gutenberg első műve bő félezer éve a Biblia volt. … Tovább