Ki ne hallott volna ilyen kifejezéseket vállalati közösségekben: „marketing duma”, vagy „ez szakmai kérdés, nem marketing…”. Nagyobb vállalati struktúrákban, mondjuk, ahol van külön csapat a vállalati kommunikációt szervezni, sokszor kerül kellemetlen helyzetbe a marketinges kolléga. Alulról, oldalról izélgeti a kereskedő, a termék menedzser, hogy nem jók a számok, nem fogy a termék, nem hoztuk a negyedéves tervet, vagyis „nem jó a marketing”. Nyilván! Stresszeli az ügyvezető, aki lépten-nyomon a konkurencia hirdetésébe, sajtóanyagába botlik, sőt még otthon, a családban is azt hallja, hogy „gyenge a kommunikációtok, papa!” Mérvadó visszajelzés… Nem segít a helyzeten a pénzügyi vezető, vagy éppen az anyavállalati komisszár, aki szerint túl sokat költ a cég marketingre, ezért a következő negyedévben számíthatunk büdzsévágásra. Lehet csodát tenni. Ugye, ismerős? Szakember legyen a talpán, aki ezek után még kihívást és örömöt talál a marketing munkában. Bizony sokszor magányosnak érezheti magát az ember egy ilyen pozícióban, mintha csak neki lenne fontos, hogy előre menjenek a dolgok. A legtöbb munkatárs nem érti, miért is lenne ő a márka nagykövete, miért nem mindegy, hogy hogyan veszi fel a telefont és hogy elküldi-e melegebb éghajlatra az ügyfelet, vagy éppen segít neki, vagy egy projekt sikeres lezárása után miért fontos azt a nyomorult két oldalt összerakni, amiből aztán sajtóanyag, vagy éppen referenciaanyag készülhet. A marketinges csak marketingeljen, a többiekre ez nem vonatkozik… Ám lassan eljön az igazság pillanata, melyet a közösségi média jelensége hozott el számunkra. Gyökeresen változnak a médiafogyasztási szokások, a kommunikációs felületek, lassan bárki médiagazdává válhat. A deklaratív vállalati kommunikáció napjai meg vannak számlálva, többé már nem elég kilökni az információt valamely felületre, és várni a betérő kedves vendéget. Ma már beszélgetni szokás az ügyféllel, társalogni, barátkozni, bekéredzkedni hozzá, az ő klubjába, szakmai közegébe. Nem elég kampány jelleggel tartalmat összedobni, a tartalom 365 napos feladattá kezd válni. Az ügyfél, a partner, ha már egyszer közel engedett magához, törődést igényel, válaszokat kérdéseire, a figyelem fenntartását, melyhez a korábbinál sokkal nagyobb belső apparátus szükséges. Ha tényleg olyan jó a termék, kedves termék menedzser, adj róla érdekes információkat! Ha valóban olyan jóban vagy az ügyféllel, tisztelt kereskedő, beszélgess vele aktívan a fórumok valamelyikén! Ha komolyan veszed a kapcsolatépítést, drága menedzsment, hajrá, lehet benne részt venni! A marketing e folyamatban nem oldódik fel, sőt, igazi értelmet nyer: összvállalati méretű marketing játék indul, ahol a cég végre tényleg bebizonyíthatja, hogy a vevő mindenekelőtt. A marketing az egyik legszebb szakma a világon. És most mindebben osztozhatnak a többiek is. Ja, és ez nem lehetőség, ez a feladat!
Kapcsolódó bejegyzések
Ahogy a mondás tartja, az ördög nem alszik. Akkor sem, amikor épp a boldog, fejlődést előrejelző békeidőket éljük, ahogy ezt … Tovább
Lehet-e saját médiumunk? Ez az izgalmas kérdés foglalkoztat bennünket már egy ideje. Kell-e saját médium egyáltalán? Aki dolgozott már mondjuk … Tovább
Tudja ön, hogyan született a világ legrandább autója? Járműfüggők már biztosan elolvasták a Totalcar mai cikkét, és ismét, sokadszorra elszörnyülködtek … Tovább
Bajban ismerszik meg… A mondás valós tartalmát mostanában tapasztalhatjuk majd meg, amikor nagyjából mindenkinek problémái lesznek. A helyzetben a legmorbidabb … Tovább
Megtisztelő meghívásnak tettünk eleget Dr. Szvetelszky Zsuzsával, amikor a Médiapiac kiváló munkatársaival, Török Diával és Szakács Lacival beszélgettünk a rádió … Tovább
Van-e értéke manapság a díjaknak? Figyel rájuk valaki? Mit sugallnak, mit üzennek? Erről szóló előadással indult a 2012-es Superbrands évad … Tovább
Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Nagy igazság, ez tartja mozgásban a kommunikációs szakmát. Az állítás persze azt … Tovább
Mindennek ára van. Azt, hogy ez az ár milyen legyen, elvileg a piacgazdaság dönti el, hiszen a verseny nem tűri … Tovább
“Alattunk változik a szakma” – ez volt Mezriczky László, a Magyar Reklámszövetség elnökének alapvetése a Napi Gazdaság konferenciáján. Mint elmondta, … Tovább
Lehet-e tanulni a multiktól? Vagy esetleg a multik is tanulhatnak a kis- és közepes cégektől? Talán tudod, talán nem, immár … Tovább
Vajon több rozsos kenyér fogy-e, ha egy kenyérgyár munkatársai blogolnak? Több autót tud-e eladni egy használtautó kereskedő, ha vicces kommentekben … Tovább
Minden valamire való marketing stratégia egyik alapja a szegmentáció: olyan fogyasztói, felhasználói, vásárlói csoportokat alkotni, amelyek igényei hasonlóak, így elérésük … Tovább
Kevesebb szó esett mostanában oldalainkon a kis- és közepes vállalkozásokról, pedig ha valahol nagy szükség van tudatos piacépítésre, stratégiaalkotásra, marketing, … Tovább
Több évtizeddel a rendszerváltás után valami megmagyarázhatatlan oknál fogva még mindig nem értjük igazán a piacgazdaság alapjait. Ez ugyanis elvileg … Tovább

