fbpx

Öt hiba, amit legalább Te ne kövess el!

Sokan vagyunk, akik “rákattantunk” a virtuális közösségekre. Vagyunk jó páran, akik a barátkozás mellett szakmai kapcsolatokat is ápolnak itt, és bizony legtöbbünk sokat hibázik, miközben ezt műveli. Összegyűjtöttünk ezekből a hibákból egy csokrot. Íme:

1, Nyomassuk ezerrel, valakit csak eltalálunk!
Ha a közösségi média stratégiát a számokra alapozod, akkor az a tökéletes receptje a bukásnak. Az emberek gyakran hivatkoznak a Twitter követők, vagy Facebook rajongók számaira, legfőbb bizonyságául annak, hogy eredményes a virtuális ténykedésük. Tegyünk már verge különbséget! Bár a számok fontosak, ezeknek a számoknak a tulajdonságai még fontosabbak. Mi értelme volna 10,000 Twitter követőnek, ha csak 1%-uk aktív felhasználó? Ha választani kellene, én jobban szeretnék csak 1,000 követőt, nagyobb aktivitással. A kritikus tömeg nyilván fontos aspektusa az üzleti célú közösségi médiának, de nem a legfontosabb; különösen, ha új vizekre evezünk. Ha túl kevesen követik cégünket az rossz, ha túl sokan, az még rosszabb.

 

2, Minek ide stratéga? Egyszerű ez…!
Meglepően nagy azoknak a cégeknek a száma, akik anélkül ugranak fejest a közösségi médiába, hogy bármiféle stratégiájuk lenne. Mivel  nem költséges eszközről van szó, számos vállalat hiszi, hogy minél előbb beleugranak, annál jobbat tesznek az üzletüknek. Stratégia nélkül vakon repülünk, hiányzik a viszonyítási alap, a “mihez képest”,  és az indulás utáni továbblépéssel is gondok lesznek.

3,Versenytársak… hm! Kövessem? Ne kövessem?
Ha versenyképes akarsz lenni az üzleti területeden, sose veszítsd szem elől őket. Tanulj tőlük, de még inkább tanulj hibáikból! A legjobb pedig, ha önálló ötleteid, véleményed van és ezt ki is mered próbálni! És persze ne felejtsd el: ők is figyelnek ám téged, így stratégiád arra is terjedjen ki, hogy mit teszel, ha egyszer csak “szembe jössz saját magaddal”!
4, Tartalmat!
Számos cég gondolja azt, hogy a közösségi média  rövidített utat jelent a sikerhez.  Könnyű létrehoni egy Facebook vagy Twitter profilt, kevesebb mint egy percbe telik. Ám a lényeg csak ez után következik: mit is küldünk bele a kiépített csatornába? Ez az igazság pillanata: van-e olyan mondanivalónk, ami mást is érdekel? Fenn tudjuk-e tartani folyamatosan az érdeklődést? Megvannak-e a szervezeten belül a tartalom előállításának, előkészítésének és disztributálásának felelősei? Tudunk-e mit kezdeni a generált visszajelzésekkel? Ugye, hogy nem is olyan egyszerű ez!
5, Nem mindenható!
Túl sok eszközt használni balgaság és a közösségi média sem kivétel ez alól a szabály alól. Ne gondoljuk mindenhatónak és ne tegyünk fel rá mindent! Ne használjuk a social média eszközöket csak azért, hogy elmondhassuk, hogy használjuk. Ha nincs hozzáadott értékük, akkor nem éri meg használni őket, mert erőforrást és figyelmet von el. Sőt, célcsoportojaink közül meglepően sokan egyáltalán nem ezen a módon tájékozódnak, így elérni sem tudjuk őket. Ne feledkezzünk meg tehát a jó öreg kalsszikus kommunikációs eszközökről sem!

Kapcsolódó bejegyzések