Dr. Bagdy Emőkétől hallottam ezt a kifejezést a napokban megszervezett Pozitív Pszichológia konferencián. Ő a társas kapcsolatok meghatározó tényezőjeként használta a kifejezést, én viszont – miközben ámulattal hallgattam előadását – azon gondolkoztam el, hogy ez érvényes lehet-e a vállalati viszonyok között is. Előre is elnézést, ha spekulációm nem lesz tudományosan megalapozott, de talán elültet néhány gondolati magot az olvasóban. A társas támasz lényege leegyszerűsítve az egymásért való felelősség életerő növelő hatásában keresendő. A házaspárok esetében ez kimutathatóan javítja az életkilátásokat, és nekem az a gyanúm, hogy a vállalatokra is pozitív hatással lehet. Ha a főnök és a beosztott, a tulajdonos és az alkalmazott elfogadja és elismeri a másik szerepét, fontosságát, nem egymás ellen, hanem egymásért létezik a cégben, ha közösen tudják megélni a sikereket, ha öntanuló szervezetként képesek a fejlődésre, belülről merítenek erőt a napi feladatokhoz, esélyeik a piaci versenyben jelentősen megnőhetnek. Márpedig ostobán viselkedik az a vezető, aki nem aknázza ki ezt a kézenfekvő tartalékot, hiszen egy vállalatot emberek tesznek vállalattá. Egymást erősítve, támasztva.

Kapcsolódó bejegyzések
Vezetőnek lenni különleges lehetőség, egyben mérhetetlenül komoly feladat: másokat vezetni, másokért felelősséget vállalni, másokból kihozni a lehető legtöbbet úgy, hogy … Tovább
Frontvonali híreink ez alkalommal az irodaházakból származnak. A járvány sok mindent átalakított, és talán a legjobban az irodahasználati stratégiákat fogja … Tovább
2015 óta élünk az egyre akutabb munkaerőhiány korszakában, ami ma már mind mennyiségi, mind minőségi értelemben igaz. Ha van is … Tovább

A vállalatok életében ma már kiemelt szerep jut a kommunikációnak, információ átadásnak. Az információcsere, tágabb értelemben az információval való foglalkozás … Tovább

Nem kötelező ám itt dolgozni! – zárt le egy munkahelyi konfliktust az egyszeri vezető, miután beosztott kollégájával kialakult szakmai nézeteltérésnek … Tovább

A munkaerő-megtartás problémáira nincs gyors megoldás, nincs vízzel bevehető pirula, de a cégen belüli pletyka és a kommunikációs dugulások megértése … Tovább

Szerintem nem vagyok egyedül azzal a gondolattal, hogy az általános magyar panaszkultúra sok esetben kiváló búvóhely. Kényelmesebb elrejtőzködni egy kifogás, … Tovább

A legtöbb szervezet ma is úgy működik, mintha az információ statikus lenne: valahol megvan, csak le kell hívni, el kell … Tovább
Elárulok egy titkot: Van nekünk egy zseniális csapatunk, olyan cégek válogatott köre, akikkel valamiért egymásra találtunk. Nevezhetnénk ezt üzleti clusternek … Tovább

Napjainkra címke lett belőle: a fenntartható csökkenés egyre ismertebb kategória, mint ahogy a csökkenés is egyre inkább hétköznapi része az … Tovább
Egy remek cikket szeretnénk az olvasó figyelmébe ajánlani, amely az Index-en jelent meg. Hűségesebb követőink talán emlékeznek rá, hogy többször … Tovább
Mindenki szeretne hasonlítani a képzeletében lakó optimális Én-hez, aki fiatalabb, kevésbé ráncos és mindenekelőtt jóval karcsúbb, izmosabb, fessebb, mint ami … Tovább
Nagyjából minden második munkavállaló stresszesnek tartja munkahelyét. Vajon mi lehet e tény mögött? Talán az az általános vélekedés, hogy dolgozni … Tovább

A gyártó, termelő vállalatok kommunikációjának kutatásával, hatékonyságuk javításával, a belső viszonyoknak az üzleti célok szolgálatába állításával évek óta foglalkozunk. A … Tovább

A klasszikus reklámfelfogás szerint a reklám szerepe a tájékoztatás, az informálás, a rossz döntésektől való megóvás, vagyis a választás szabadságának … Tovább