Ki ne hallott volna ilyen kifejezéseket vállalati közösségekben: „marketing duma”, vagy „ez szakmai kérdés, nem marketing…”. Nagyobb vállalati struktúrákban, mondjuk, ahol van külön csapat a vállalati kommunikációt szervezni, sokszor kerül kellemetlen helyzetbe a marketinges kolléga. Alulról, oldalról izélgeti a kereskedő, a termék menedzser, hogy nem jók a számok, nem fogy a termék, nem hoztuk a negyedéves tervet, vagyis „nem jó a marketing”. Nyilván! Stresszeli az ügyvezető, aki lépten-nyomon a konkurencia hirdetésébe, sajtóanyagába botlik, sőt még otthon, a családban is azt hallja, hogy „gyenge a kommunikációtok, papa!” Mérvadó visszajelzés… Nem segít a helyzeten a pénzügyi vezető, vagy éppen az anyavállalati komisszár, aki szerint túl sokat költ a cég marketingre, ezért a következő negyedévben számíthatunk büdzsévágásra. Lehet csodát tenni. Ugye, ismerős? Szakember legyen a talpán, aki ezek után még kihívást és örömöt talál a marketing munkában. Bizony sokszor magányosnak érezheti magát az ember egy ilyen pozícióban, mintha csak neki lenne fontos, hogy előre menjenek a dolgok. A legtöbb munkatárs nem érti, miért is lenne ő a márka nagykövete, miért nem mindegy, hogy hogyan veszi fel a telefont és hogy elküldi-e melegebb éghajlatra az ügyfelet, vagy éppen segít neki, vagy egy projekt sikeres lezárása után miért fontos azt a nyomorult két oldalt összerakni, amiből aztán sajtóanyag, vagy éppen referenciaanyag készülhet. A marketinges csak marketingeljen, a többiekre ez nem vonatkozik… Ám lassan eljön az igazság pillanata, melyet a közösségi média jelensége hozott el számunkra. Gyökeresen változnak a médiafogyasztási szokások, a kommunikációs felületek, lassan bárki médiagazdává válhat. A deklaratív vállalati kommunikáció napjai meg vannak számlálva, többé már nem elég kilökni az információt valamely felületre, és várni a betérő kedves vendéget. Ma már beszélgetni szokás az ügyféllel, társalogni, barátkozni, bekéredzkedni hozzá, az ő klubjába, szakmai közegébe. Nem elég kampány jelleggel tartalmat összedobni, a tartalom 365 napos feladattá kezd válni. Az ügyfél, a partner, ha már egyszer közel engedett magához, törődést igényel, válaszokat kérdéseire, a figyelem fenntartását, melyhez a korábbinál sokkal nagyobb belső apparátus szükséges. Ha tényleg olyan jó a termék, kedves termék menedzser, adj róla érdekes információkat! Ha valóban olyan jóban vagy az ügyféllel, tisztelt kereskedő, beszélgess vele aktívan a fórumok valamelyikén! Ha komolyan veszed a kapcsolatépítést, drága menedzsment, hajrá, lehet benne részt venni! A marketing e folyamatban nem oldódik fel, sőt, igazi értelmet nyer: összvállalati méretű marketing játék indul, ahol a cég végre tényleg bebizonyíthatja, hogy a vevő mindenekelőtt. A marketing az egyik legszebb szakma a világon. És most mindebben osztozhatnak a többiek is. Ja, és ez nem lehetőség, ez a feladat!
Kapcsolódó bejegyzések
A megbeszélésen, ahol a vezető ismerteti a következő időszakra vonatkozó elképzeléseit, a beosztottak a legnagyobb nyugalommal, ám minősíthetetlen kifejezésekkel véleményezik … Tovább
Lehet-e tanulni a multiktól? Vagy esetleg a multik is tanulhatnak a kis- és közepes cégektől? Talán tudod, talán nem, immár … Tovább
Nagy általánosságban nyilván nem, de bizonyos tekintetben és területeken érdemes lehet ezt végiggondolni. Ha a HR lenne az új marketing, … Tovább
A pletyka a magánéletben és a biznisz világában is jelentős hatással bír, közösségépítő és kohézióképző ereje van. Legfőbb jellemzője a … Tovább
Ki gondolta volna néhány évvel ezelőtt, hogy az internet technológiából eszközzé, majd jelenséggé, élettérré, és mindemellett generációs kultúraváltóvá válik. Ma … Tovább
Vajon több rozsos kenyér fogy-e, ha egy kenyérgyár munkatársai blogolnak? Több autót tud-e eladni egy használtautó kereskedő, ha vicces kommentekben … Tovább
Nos, milyen évünk legyen? Boldog, sikeres, eredményekben gazdag, ahogyan azt tengernyi jókívánságban megkaptuk ismerőseinktől szilveszter felé közeledve? Hát akkor legyen … Tovább
Miért is pont a portugáloktól tanuljunk? Az interkulturális tanulmányok az üzleti élet bemutatásakor leginkább a német, a japán, az észak-amerikai, … Tovább
A Magyar Reklámszövetség nagy jelentőségű felmérést készített néhány éve arról, milyen kézzelfogható, kalkulálható hozadékkal is bír a reklám nemzetgazdasági szinten. A tanulmány … Tovább
Minden valamire való marketing stratégia egyik alapja a szegmentáció: olyan fogyasztói, felhasználói, vásárlói csoportokat alkotni, amelyek igényei hasonlóak, így elérésük … Tovább
Május 15-tól egy hónapon át vehető igénybe a GOP-2014- 3.3.4. pályázat, melyet a versenyképes IT szektor támogatására szervez az IVSZ. … Tovább
A sok amerikai sablon film után üdítő élmény megnézni Tom Hooper kiváló alkotását, A király beszédét. A történet VI. György … Tovább
A klasszikus reklámfelfogás szerint a reklám szerepe a tájékoztatás, az informálás, a rossz döntésektől való megóvás, vagyis a választás szabadságának … Tovább
A munka-magánélet egyensúly mára egy merőben új perspektívát nyert, hiszen sokszor a saját konyhánkból tartjuk a munkahelyi megbeszéléseket. Pécsi Judit, … Tovább